Horloges zijn persoonlijk

Dag allemaal,

Het lezen van de toevoegingen van leden vind ik interessant, leerzaam en inspirerend.

Hierdoor heb ik het voor mij belangrijkste horloge in mijn collectie “opgeknapt” en na meer dan 25 jaar weer lopend. Het gaat om het eerste horloge die ik van mijn moeder heb gekregen en het was mij destijds vooral te doen om het lampje aan de zijkant en niet zo zeer de tijd bij de hand te hebben.

Ik zou het leuk vinden als jullie een foto posten van een voor jullie belangrijk horloge met een korte anekdote.

Alvast bedankt!

20 likes

Deze een paar weken geleden van mijn vrouw gehad voor mijn 50ste verjaardag.
Hoeft denk ik nog niet opgeknapt te worden😂

24 likes

Zeker niet! Heel mooi en alsnog gefeliciteerd.

1 like

Cadeau van mijn meisje een paar jaar geleden.

25 likes

Ik laat het maar eens aan mijn vriendin zien, misschien krijg ik dan ook een horloge van haar😏

2 likes

Geweldig zo’n horloge. Ik merk dat ik sinds de geboorte van mijn zoon veel nachtelijke trips maak en een lampje op mijn horloge zou wel handig zijn. Toch weinig modellen die dat hebben!

1 like

Maar ontopic:

Dit horloge gekregen van mijn opa toen ik 7 of 8 werd, alweer 22 jaar geleden. Onlangs bij mijn moeder in een la gevonden. Het bandje (van rubber) had alle elasticiteit verloren en brak al zowat toen er weer eens licht op scheen. Deze nato had ik nog liggen en deze is nu veels te klein voor mij natuurlijk.

Mijn opa zei dat ik er goed op moest passen en dat er altijd zuinig op moest zijn. Als kind heb ik dat nooit zo goed opgeslagen maar na zijn overlijden, is dat toch een mooi aandenken. Gelukkig gaf hij een onbreekbare casio haha.

Zoals mijn post hierboven te lezen is mijn zoon nog lang niet rijp voor een horloge, maar ik denk dat dit een hele leuke is als hij er over 6 of 7 jaar de polsjes voor heeft!

11 likes

Deze kreeg ik in 1979 van mijn vader om mijn legerdienst te doen.

9 likes

Dat moet dan dit horloge zijn. Een Undone Urban die ik zelf had samengesteld met een foto van mijn kinderen op de caseback. :grin:

We zijn nu 2 jaar verder, maar draag ‘m nog vaak.

12 likes

Gelukkig zijn al mijn horloges persoonlijk van mij.

1 like

Wat een top idee om hier een erfstuk van te maken en bijzonder dat het eigenlijk veel meer is dan een horloge. Het klokje ziet er nog heel goed uit gezien de jaren. Hopelijk waardeert je zoontje het later net zoals jij nu.

1 like

Als ik een aanname mag doen, het lijkt vanuit jouw vader een cadeau aan jou als overgang, een belangrijke stap in je leven. Een heel mooi gebaar.

1 like

Mooi en strak design, maar dat lijkt mij niet de primaire factor. Een bijzonder stuk, nooit geweten dat zoiets kon. Ik ga hier zelf ook eens naar kijken, wat een goed idee.

1 like

Daar kan ik mij ook in vinden, het uitzoeken van een horloge is sowieso persoonlijk, hoe groot of klein je collectie ook is. Voor mij geldt dat ik er een gevoel bij moet krijgen, ik blijf dan ook info opzoeken over het horloge.

1 like

Dat was het ook, daarom dat ik het ondanks de staat waarin het zich bevindt niet kan weg doen.

1 like

Het horloge of je vrouw? :innocent:

Geen van beiden :joy:

1 like

Dank je

1 like

Is ie niet meer op te knappen?

1 like

Zouden daar nog onderdelen van te koop zijn?
Overlaatst stond dezelfde op e-Bay te koop in nieuwstaat, maar ik dacht aan 400 euro of zo.