Het lezen van de toevoegingen van leden vind ik interessant, leerzaam en inspirerend.
Hierdoor heb ik het voor mij belangrijkste horloge in mijn collectie “opgeknapt” en na meer dan 25 jaar weer lopend. Het gaat om het eerste horloge die ik van mijn moeder heb gekregen en het was mij destijds vooral te doen om het lampje aan de zijkant en niet zo zeer de tijd bij de hand te hebben.
Ik zou het leuk vinden als jullie een foto posten van een voor jullie belangrijk horloge met een korte anekdote.
Geweldig zo’n horloge. Ik merk dat ik sinds de geboorte van mijn zoon veel nachtelijke trips maak en een lampje op mijn horloge zou wel handig zijn. Toch weinig modellen die dat hebben!
Dit horloge gekregen van mijn opa toen ik 7 of 8 werd, alweer 22 jaar geleden. Onlangs bij mijn moeder in een la gevonden. Het bandje (van rubber) had alle elasticiteit verloren en brak al zowat toen er weer eens licht op scheen. Deze nato had ik nog liggen en deze is nu veels te klein voor mij natuurlijk.
Mijn opa zei dat ik er goed op moest passen en dat er altijd zuinig op moest zijn. Als kind heb ik dat nooit zo goed opgeslagen maar na zijn overlijden, is dat toch een mooi aandenken. Gelukkig gaf hij een onbreekbare casio haha.
Zoals mijn post hierboven te lezen is mijn zoon nog lang niet rijp voor een horloge, maar ik denk dat dit een hele leuke is als hij er over 6 of 7 jaar de polsjes voor heeft!
Wat een top idee om hier een erfstuk van te maken en bijzonder dat het eigenlijk veel meer is dan een horloge. Het klokje ziet er nog heel goed uit gezien de jaren. Hopelijk waardeert je zoontje het later net zoals jij nu.
Mooi en strak design, maar dat lijkt mij niet de primaire factor. Een bijzonder stuk, nooit geweten dat zoiets kon. Ik ga hier zelf ook eens naar kijken, wat een goed idee.
Daar kan ik mij ook in vinden, het uitzoeken van een horloge is sowieso persoonlijk, hoe groot of klein je collectie ook is. Voor mij geldt dat ik er een gevoel bij moet krijgen, ik blijf dan ook info opzoeken over het horloge.