T’ verliep niet zo gladjes als hij gehoopt had,
Ze staan daar inderdaad altijd te controleren.
Eentje om en de doos en papieren weg gooien dan maar.
Op de weg naar Samnaun staan ze overigens ook altijd.
Ik ben, jaren geleden, na een katerige road trip, een keer van de weg gehaald door de Guardia Civil toen ik Spanje weer inreed vanuit Andorra…
“Wat hebben jullie bij je?”
“Dit meneer”, en ik toonde mijn twee flessen sterk, kistje sigaren en drie goedkope truien (ik was toen arme student)
“Waar is de rest?”
“Dit is alles, meneer” (altijd beleefd zijn tegen de GC)
“Hebben jullie drugs?”
“Eh nee meneer”
“Oké, fijne avond”
Alsof hij niet kón geloven dat ik maar voor ±150€ aan spullen had gekocht, ik moest wel een smokkelaar zijn
Ik las horloge mokkel en was enigszins teleurgesteld…
Die ziet er goed uit pasd, kan je niet een date voor mij regelen met haar. Krijgt ze van mij een mooi horloge
Had bij de titel al het vermoeden dat het om Samnaun/Ischl ging. Ben daar net voor de Corona wezen skiën. Heb toen geen douaniers gezien op de piste, maar wellicht focussen ze zich op skiërs met rugzakken. Ik heb eigenlijk nooit een rugzak om.
Wel een horloge belastingvrij gekocht. Was van plan het aan te geven bij de douane maar het was net wisseling van de wacht toen we 's ochtends vroeg daar passeerden en de beamtes hadden geen zin en gebaarden dat we door moesten rijden. Ging overigens om een aanzienlijk lager bedrag dan bij deze gast
Hij zag de winst als sneeuw voor ogen verdwijnen…
Al vaak wezen skiën daar en nog nooit wat gezien, heb ook vaak een rugzak bij mij. Ik vond het altijd al zo bijzonder dat je zonder enige moeite van Oostenrijk naar Zwitserland kon skiën. Overigens nog nooit een horloge opgepikt daar maar dat terzijde.
Off topic: wel prachtig gebied daar!
Ik heb daar vaak geskied en er weleens een paar liter whiskey gehaald.
Controle heb ik weleens gezien, er worden steekproefsgewijs weleens wat mensen gecontroleerd. Veel stelt het qua controle echt niet voor.
Ook niet uitgesloten dat ze die gast eruit gepikt hadden omdat hij al in de gaten liep vanwege verdachte inkomsten ofzo
Als je enig idee hebt van de hoeveelheid mensen op de piste daar, dan vergeet het maar meteen.
Ja daar heb ik een idee van, ben er zelf ook geweest
Maar je bent niet anoniem; via je skipas kunnen ze precies zien waar je in de lift bent gestapt. Ik weet niet of dergelijke gegevens wel eens door de douane worden gebruikt, maar in het geval van sterke verdenking mag dat misschien wel
Skipas staat volgens mij niet op naam.
Ik haalde die meestal meteen voor de hele groep…
Daarbij: de mensen gaan bij bosjes ineens de grens over. Succes om de juiste er even uit te pikken.
Ik ga half maart weer naar ischgl.
Brengt me wel op ideeen dit
Als je een pas voor een week haalt staat die volgens mij vaak wel op naam, maar dagpassen kun je meestal inderdaad wel naamloos halen. Mocht je wat willen smokkelen kun je die het beste nemen
Na ja, ook maar een paar plaatjes dan:
Lift naar Filmsattel:
Shotje van m’n T-Touch, ergens bij Alp Trida:
En het horloge dat ik in Samnaun gekocht heb:
Pas staat nooit op naam
Nee passen staan niet op naam, alleen volwassenen en kinderen dat is het enigste verschil. Misschien een seizoenspas maar dat is meestal alleen weg gelegd voor skileraar en mensen die tijd en geld over hebben
Ik ben er vrij zeker van dat ik meerderde malen een skipas heb gehad waar m’n naam op stond. Dat waren denk ik wel passen die we via het huisje regelden, dan kreeg je korting. Weet niet meer precies waar dat was