Horlogetips voor vriendin gevraagd....

Zeker een breed begrip. Daarmee bedoel ik dat er genoeg vrouwen (in mijn omgeving althans) zijn die geen fashion/plak merken dragen (met nep diamantjes en bling) als MK (of Guess of… vul maar in). Ik zie in mijn omgeving van alles, variërend van betaalbaar (Seiko’s) tot aan Rolex (die overigens leuke modellen heeft voor dames.) Maar ik krijg toch steeds meer het gevoel dat ik een uitzondering hier ben op het forum. Het beeld dat hier geschetst wordt (vrouwen zijn golddiggers, die je vooral gewoon een MK moet geven want horloges is een mannending, herken ik zelf in ieder geval totaal niet.) Ben geloof ik nog maar eens extra blij met die van mij (die overigens gewoon zelf haar horloges koopt… daar heeft ze in ieder geval mij niet voor nodig). Een van haar favorieten momenteel is een Longines Présence (goud/zilver)

1 like

Nou, dat heb ik dus nooit gezegd en volgens mij niemand in dit topic. Die 2 zaken verbind jij aan elkaar.

Inmiddels ben ik al een jaar of 10 lid van dit forum. Al die tijd gold de knipoog smiley als teken van ironie. Geen idee waarom je die niet mee quote. Mij is alleszins niet verteld dat de mores recentelijk veranderd zijn.

Helemaal niks. Ik kan het soms prachtig vinden. Ik vind het alleen zo jättetrist dat men altijd teruggrijpt naar steeds dezelfde elementen om er een dameshorloge van te maken. Creativiteit is ver te zoeken.

Klopt, ze zijn inderdaad genoemd. Dan alsnog zie ik er niet het beeld in dat jij zegt dat er geschetst wordt.

Je stelt de goeie vragen. Ik heb geen algemeen geldend antwoord paraat.

2 likes

Dat had ik even gemist. Vergeet Oris dan maar.

Dan is een automaat ook geen probleem :slightly_smiling_face:

Seiko solar of kinetic. Blijft lopen, veel damesmodellen, onderhoud nul.

1 like

Nemen we mee in de zoektocht!

De Mido rainflower? Helaas niet standaard op staal, maar binnen budget. En net even anders dan al het gebruikelijke wat reeds is langs gekomen.

4 likes

Want parelmoer en stenen is zo lekker anders op een vrouwenhorloge. :joy:
Oh en leer én automaat. Precies wat er niet gezocht wordt.

Het spijt me zeer dat ik probeer mee te denken in een zoektocht naar een dameshorloge!

3 likes

Ik zou zeggen laat je niet uit het veld slaan en probeer het nog eens.

Haha prachtig hoe dit topic een zijsprong maakt met de nodige irritatie.
Wat me wel opvalt: wanneer hier een vrouw op het forum vraagt om advies voor een horloge voor haar vriend zal er niet snel een Hugo Boss worden geadviseerd denk ik. Dan komen de horlogemerken om de hoek kijken. En TS gaat niet voor niets op het forum (waarvan hij al tien jaar lid is!) advies vragen. Dan wil hij niet als antwoord “geef haar een MK”.

En dan de reacties op de Wolvin. Heren, wij zijn er allemaal niet vies van stevige meningen te poneren op dit forum. Dan word daar weer stevig op gereageerd met de nodige kwinkslagen.
Nu komt een vrouw eens stevig uit de hoek en volgt er direct irritatie bij sommigen. Waarom? Dat vrouwenhorloges kennelijk door mannen worden gemaakt vind ik een interessante stelling, en zeg nog zelf, deze zin:

houd ons toch allemaal een spiegel voor? Ik vond het kostelijk.

Deze vond ik ook wel raak :joy::

En @Santa_Sangre man, je maakt een opmerking die en troll had kúnnen maken maar natuurlijk ben je geen troll. Maar maak je dan ook niet zo druk om die reacties. Het is toch veel handiger om de Wolvin te antwoorden dat je dat anders ziet dan haar gelijk naar de strot te vliegen en over MK-meisjes te beginnen? Misschien is dat de testosteron. :grin:

Wat de vraag van TS betreft: ik raad altijd de rode cocktail time aan maar dat is een automaat volgens mij. Ik ga dus even niet adviseren. Maar wat @Mafkees oppert vind ik wel goed: laat haar er eentje uitkiezen op een mooie middag. Ik durfde ook nooit zomaar iets te kopen voor mijn ex. Misschien is ze daarom weg en loopt ze inmiddels met een Constellation om de pols die ik overigens foeilelijk vind…:thinking:

5 likes

Ik vlieg niemand naar de strot.

Als iemand me vertelt dat m’n visie van weinig inzicht getuigt omdat hij/zij er anders overdenkt, zal ik daar ook op zo’n zelfde manier op reageren.

Nou, een beetje wel toch?

Ik had moeten zeggen dat haar veronderstellingen op niets slaan en van weinig inzicht getuigen.

Dat is een veel nettere manier om iets lulligs te zeggen ja. Dat had je vast vast zeer ok gevonden.

Maar tis goed hoor. Ik heb alles wel gezegd wat ik wilde zeggen.

2 likes

Dit is precies wat iemand zou zeggen die nog niet alles gezegd heeft wat hij (OF ZIJ, JA JA GEËMANCIPEERD G) wilde zeggen.

2 likes

Wat een gehakketak weer :roll_eyes:

Gewoon deze:

https://nl.www.watches2u.com/watches/tissot/t1012101103600-ladies-pr100-watch.html?norecom=true&nrocc=eur&nroci=NL&gclid=EAIaIQobChMIwd2V2vzm5QIVDOd3Ch3Fnw4FEAQYAiABEgJhfPD_BwE

Heeft het er niet mede mee te maken dat er voor vrouwen simpelweg veel meer keuze is op het gebied van sieraden? IMHO is er voor mannen alleen de keuze uit horloges en voor dames is er de keuze uit oorbellen, armbandjes, ringen en halsbanden.

Ruim 10 jaar geleden was de hoofd ontwerper bij Glashuette Original overigens een dame, maar hadden ze toch erg weinig damesmodellen in de collectie.

On-topic: Wellicht eens bij Maurice Lacroix kijken @Ramniv