Horlogetips voor vriendin gevraagd....

Er zijn een tweetal posts verwijderd sinds gisterenavond, daarin stond doe lekker (een of ander model) dildo cadeau ipv een horloge, kun jij lekker ongestoord gamen. Dat vrouwonvriendelijk kinderachtig en ongetwijfeld grappig bedoelde commentaar naast de niet ter zake doende veralgemening dat vrouwen doorgaans niets met horloges hebben vond ik behoorlijk gortig (genoeg om een paar posts te flaggen).

Je moet geen feminist of mannenhaatster zijn om dit lachwekkend maar ook een beetje triest te vinden, maar het is wel makkelijk natuurlijk om iemand met een andere mening weg te zetten als feminist.

Ik denk dat er meer lezeressen zijn die zich zwijgend af en toe aan commentaren als de bovenstaande ergeren dan jullie denken en dat het ook een van de redenen is om niet actiever deel te nemen (geldt toch voor mij).

Iets waar ik me nog meer aan erger, maar dan word je zeker als zeurpiet bestempeld als je het durft zeggen, is het soms hoge peutertuingehalte hier, met persoonlijke aanvallen en vetes die publiekelijk worden uitgevochten.

8 likes

Ik vind het gewoon leuk om te kijken met welke ideeƫn jullie komen, misschien waar ik niet aan gedacht heb. Natuurlijk ga ik nog een keer met haar op pad, maar dan lijkt me ook handig om al wat georiƫnteerd te hebben. Je kunt immers ook niet naar alle winkels dus een voorselectie maken lijkt mij niet zo vreemd, maar dat vinden sommige hier wel blijkbaar. Ik vind de voorstellen met een automaat ook leuk hoor en vindt het al leuk als jullie meedenken.
Ik snap dat ik haar ook en Michael Kors kan geven en misschien wordt dat het ook wel, maar toch graag jullie input.

2 likes

Dat ging toch over een wasmachine? :face_with_raised_eyebrow:

Quartz, dames/midsize formaat (38mm ofzo), leuk kleurtje, sportief. Alleen een stuk goedkoper dan het beoogde budget.

2 likes

Say what? :slight_smile: en mocht het nog zo zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, even ongepast.

Dat is ook waar het om gaat Ramniv! Het is dan ook jammer om te zien dat mensen je vraag om advies misbruiken voor eigen ā€˜ā€˜doeleinden’’.

Bijenkorf, dan kom je een heel eind.

Mijn vriendin droeg toen ik haar leerde kennen een mooie vintage Tudor Princes … dat was direct een extra pluspunt :grin: Ze draagt m overigens nog steeds al weet ze dankzij mijn horlogeafwijking nu wel iets beter wat ze draagt :grin:

Voor vrouwen is er inderdaad meer keuze. Maar ook de variatie aan sieraden voor mannen is niet klein te noemen. Hoezo, alleen horloges? 't is niet omdat sommige mannen het niet aandurven (okee, of het niet mooi vinden, of het verwijfd vinden - ook dat heb ik wel 's eentje horen zeggen) om oorbellen, armbanden, ringen of halsbanden te dragen dat ze er niet zouden zijn.

Die uitspraak ā€œeen polshorloge is het enige sieraad dat een echte man draagtā€ vind ik zowel kortzichtig als jammer.

1 like

In vergelijking met het aanbod voor vrouwen, is het aanbod voor mannen in mijn ogen toch daadwerkelijk klein te noemen… Stap bij de gemiddelde juwelier binnen en er is voor heren een verwaarloosbaar aanbod ten opzichte van hetgeen dames uit kunnen kiezen. Wellicht dat ik in de afgelopen jaren steeds bij de verkeerde juweliers binnen ben gestapt :wink:

1 like

Dat is in deze periode helemaal niet verkeerd. Zeurpieten moeten er ook zijn. :fist_right::fist_left:

:point_up: is een roetveegpiet hoor!

En verder helemaal gelijk!

:grin:

1 like

Colliers, mi scusi

1 like

On that note…:joy:

Heb ik nog te koop :wink:

3 likes

Zoiets?

Best een prima optie. Andere band er bij als extra kadotje en voilašŸ‘

Off-topic: Of halsketting. Ik las halsband en mijn NL taalgevoel wrong tegen. Maar ik vond niet direct een alternatief. Nu weet ik waarom: in het Zweeds (mijn huidige dagdagelijkse taal) is ā€œhalsbandā€ het juiste woord. Raar hoe taal werkt.

1 like

Onlangs bij mijn vrouw om de pols gedaan. Is er erg blij mee!

3 likes

Ze werkt als freelance adviseur voor chinese horeca…ze wil nu een horloge waar die chinese dames naar omkijken want die dragen de merken. Daar gaat mijn bonus.

Afgelopen weekend een dame ontmoet met een Speedmaster Pro, maar haar lievelingshorloge was een Universal Nina Rindt. Trouwens de eerste keer dat ik een vrouw heb ontmoet die waarschijnlijk meer over horloges wist dan ik…
(Werkt voor een veilinghuis)

Vrouwen moeten het gewoon nog gaan ontdekken. Mijn vriendin had al een Rolex OP en ik heb haar laatst een Cartier Tank gegeven. Nu begint ze zich er ook wel iets meer voor te interesseren.

1 like

Inclusief LV tas mag ik hopen Marco? :wink:

1 like

Welke ref. Is dit?