HorlogeUitleenClub

Jullie maken het wel leuk zo!
Zou het bijna doen.

1 like

Euh…
goud is fout
Ik vind er Onyx aan.
Zoiets?

3 likes

Ik hoor een deal??

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Voor het stukje horloge moet nog ik denk onder dwang even besproken worden voordat ik daarop ja zeg.
Koffie en motoren op zondag is altijd JA.

Sterker nog, ik ga nu opstappen voor een uurtje of wat oefenen. Daarna koffie uiteraard.

2 likes

Als ik vandaag geen 2 kinderverjaardagen had, was ik op de motor gesprongen.
Wacht, het zijn niet m’n eigen kinderen, misschien toch vluchten :grimacing:

3 likes

Run Forest…Run…

:rofl:

Maar ik begrijp dat iets dergelijks nog niet bestaat in NL?
Inderdaad is het inleggen van een eigen horloge en er dan ‘huur’ voor vragen een relatief makkelijke optie. Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die hun AP willen verhuren :thinking:

Dan blijf je over met een collectie van speedies en subs maar die heeft iedereen al. Ik wil wel eens een PP Nautilus om de pols…

2 likes

Liefhebbers van dure wijnen en biertjes hebben onderling wel een soort van loterij. Iedereen legt een bepaald bedrag in en eentje wordt de gelukkige eigenaar. Nu kun je als winnaar van bijvoorbeeld zes flessen er altijd eentje opentrekken en delen met de anderen.

Toch zou het een model kunnen zijn. Volgens mij wordt het grootste probleem dat we uiteindelijk geen gemeenschappelijke smaak hebben. We gaan voor verschillende horloges.

En een soort snappcar.nl, maar dan voor horloges? Centraal platform, individuele verhuur. De Submariners en Speedmasters zullen dan vanzelf minder verhuurd worden. Of juist meer. Komt vanzelf goed.

:new_moon_with_face:

1 like

Ja geweldig dit :neutral_face:

@Bidle , stuur jij even die Vacheron op naar mij.
Mooi man , thanks :smile:

1 like

Geen probleem!!
Ik kan wel een paar horloges beschikbaar stellen. Iedereen die mee wil doen kan mij een PB sturen. Reken ik daarna wel een schappelijke prijs. Voel meer voor een eenmalige inleg! :+1:
Uiteraard worden alle gegevens netjes bewaard en niet gedeeld.

3 likes

Het klinkt alsof er wel interesse is, maar wat zou het gaan kosten? Wat voor horloge(s) wil je in de poel gooien? Wat verwacht je aan organisatiekosten? Je hebt natuurlijk verzekeringen nodig en het moet verzonden worden, maar mogelijk moet je ook even met een advocaat/jurist/notaris gaan zitten om papieren en contracten op te stellen. En er gaat natuurlijk tijd in zitten, wordt dat doorbelast, of vind je het allemaal okee omdat je het gewoon leuk vind?

Mijn advies, begin met een horloge die je al hebt, die je niet erg zou vinden als die kwijt is. Gooi die eens in de “verhuur” en experimenteer daar eens mee. Kan ik dan bijvoorbeeld een (ik noem maar iets, ik kan niet in je horlogedoos kijken) Rolex huren voor een weekje of een maandje? Bijvoorbeeld voor 250 euro, waarvan de helft borg is? Is dat een idee? Je verdient dan namelijk er iets aan, waar je een verzekering mee kan regelen en/of papier werk kan gaan regelen.

Begin klein, ervaar en groei.

3 likes

Ik zou dan eerder overwegen mijn collectie uit te dunnen en van de verkoopopbrengst zelf een nieuwe onbereikbare kopen. Zodra je die onbereikbare onbetaalbare hebt draag je die “goedkopere” toch niet meer zo snel.
Zelf heb ik een max 5 collectie en ik moet zeggen deze wordt in totaalwaarde steeds waardevoller en alle horloges krijgen relatief gelijke draagtijd. Soms koop ik iets om te flippen maar dat gaat dan weer niet altijd zoals gehoopt :joy:

Kortom, ik zou in mijn eigen collectie de middelen zoeken voor een duurder exemplaar.

Ook al zie ik nog wel de nodige bezwaren, toch vind ik het een leuk idee. Als er meer geïnteresseerden zijn, wil ik gerust meedenken hoe dit werkend te krijgen.

1 like

En m dan terugkrijgen met een kloon uurwerk erin, waar je dan een jaar later bij een service achterkomt.

1 like

Zou deze snelle opzet een basis zijn? Een soort gezamenlijke koopovereenkomst met wat spelregels?

  • bepaal groep deelnemers (bijv. 4)
  • bepaal spelregels bij verlies, schade, diefstal, onderhoud, restwaarde, kooprecht, service etc.
  • bepaal budget voor 1e horloge (stel €6.500)
  • iedereen legt dus €1.500 in
  • bereik consensus over bijv. 5 horloges via stemming
  • maak schema wie hem wanneer krijgt en hoe lang hij in “bezit” is per persoon
  • leg geld in en koop het horloge
  • horloge kan na bepaalde tijd worden verkocht, zodat overnieuw kan worden begonnen

Zomaar uit de losse heup hoor. Een serieus horloge zoals een Explorer wordt zo relatief snel bereikbaar en in dit voorbeeld kan iedereen hem dan een kwartaal per jaar dragen.

Hans

2 likes

En inmiddels hebben 6 mensen hem gehad dus valt niet te bewijzen wie de dader is, dag uurwerk.

Of het gehele horloge wordt gewisseld voor een replica. Zo goed zie je het verschil niet meer zonder de kast te openen.

Te veel risico’s. Als ik iets wil ga ik er wel voor sparen.

3 likes

zo een loterij zou wel een idee zijn, lage inleg veel deelnemers… Minimaal NA schrijven en bij verkoop alleen via HF en dan voor een gedeelte van de nieuwprijs zodat voor de volgende ook de drempel laag is.

Ze begonnen het idee met een AP, dus dan is een Rolex goedkoper, toch? :slight_smile:

1 like