HorlogeUitleenClub

In het verleden is hier al eens eerder over gesproken, kan draadje niet zo 1-2-3 terug vinden. Maar er bestaan dus al aantal soortgelijke initiatieven waaronder deze.

Dit is een mooi idee.
Verhuren idd.

Win win.

Zie bijna een leuke bij verdienste hier…
Kan best leuk zijn als je goed---->populair inkoopt.

1 like

Doe mij dan die Patek svp.

1 like

Maar misschien wel even kijken hoe je dat verzekeringstechnisch regelt. :slight_smile:

1 like

Ik zou mijn horloges voor geen goud uitlenen. De enige die ze draagt is me, myself and I en niemand anders :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Meerdere gezamenlijke eigenaren… ben benieuwd of dit te verzekeren is en waartegen dan wel.

Je hoeft geen lid te worden hoor :joy:

2 likes

Nu word het duidelijk, gespleten persoonlijkheid :joy:

6 likes

Bedankt voor de aanbetaling, zie je maandag en zoals afgesproken neem ik een goede fles witte wijn mee! :ok_hand:

2 likes

Absoluut zo.

Maar naast je eigen collectie een verhuur collectie opbouwen.
Best leuk, best pittig om mee te starten.
Rijk worden ervan is er ook al niet bij, centje bij verdienen en blije mensen is er wel bij.

Dat zal een dingetje zijn.
Ik ben bang dat je behoorlijk hoge borg zal moeten gaan vragen, wat toch een game stopper kan zijn.
Verder is het lastig in te delen vanaf wanneer moet je gaan zeuren…wanneer is iets daadwerkelijk schade? nieuw houden is onmogelijk, dus verzin maar.

Al met al redelijk lastig en praktisch haast niet te doen.
Maar wel een leuk iets als je het haalbaar ingepakt kan krijgen.

Ga ik het doen.?. Nope, te ingewikkeld ten opzichte van de fun en verdienste .

Dus…

1 like

Dat denk ik ook en horloges die voor mij niet haalbaar zijn vind ik ook niet interessant. En om daar dan een budget tegen aan te kwakken wat @Dao ook al zei waar ik zelf een horloge voor kan kopen zie ik niet zitten.

Daarbij krijg je een horloge altijd met gebruikssporen van bandenwisselen of met “wat kan mij het schelen, het is niet van” sporen.

Dus het idee is leuk en dat moet het maar blijven wat mij betreft, een idee. Het is niet voor mij iig

1 like

Zo’n opzet is commercieel denk ik alleen haalbaar als een horloge in X jaar wordt afgeschreven. Wat X moet zijn moet dan goed worden uitgezocht, maar laten we zeggen een jaar of vijf. Voor een horloge van 10k euro, kom je per maand dan snel op een verhuurprijs van 200 - 250 euro, afhankelijk van verzekeringskosten. Ik weet niet of daar een markt voor is.

Een opzet anders dan commercieel, waarbij een groep mensen geld bij elkaar legt, zou ik nooit aan beginnen. Daar komt alleen maar gezeik van.

Met de huidige Rolex-koers, krijg je geld toe als je leent?
(Ter verduidelijk; ivm afschrijven terwijl de waarde omhoog gaat, de afschrijving is dan negatief).

Zo ken ik je weer​:+1::joy:

Tja, zo werkt dat uit bedrijfskundig oogpunt helaas niet. Resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Bedenk ook dat mensen anders om zullen gaan met een leenhorloge dan met een eigen horloge. Een bedrijfsmodel dat uitgaat van waardestijging of zelfs het gelijk blijven van de waarde, is gebouwd op drijfzand…

1 like

Dat weet ik, want je moet een aantal dingen afdekken als eigen risico bij schade, investeren in nieuwe modellen, je werkuren en etc. En uiteraard moet je gewoon incalculeren dat de waarde harder daalt als verwacht.

1 like

Yo, als iemand mij z’n daytona even leent, krijg je die ook wel weer een keer terug denk ik.