Dit lijkt mij eerder een positief rapport.
Hihi, ik blijf dit hier vol spanning volgen…
En dat op de maandag…
Nounou wat een topic zeg op WUS…
Blijft geen spaan heel van HF.
Heb je nog meer sources of is dit het?
In de hoop toch iets meer te weten te komen over de historiek: mijn horloge werd in 1991 vervaardigd. De aankoop in Belgische franken bewijst dit deels.
Hoe komt het dat ik nergens anders horloges uit die periode van deze maker vind (en het antwoord hoort niet te zijn ‘omdat alle andere horloges al kapot zijn’).
Maar waarom vraag je dan informatie en taxatie op een forum waar geen ik citeer:
"geen echte kennis aanwezig is"
Daarom zou ik je willen adviseren het op WUS eens te proberen.
Ok,
Maandag ochtend en ik heb wat opzoekwerk gedaan voor je.
1942-1980: Main activity remains casing for other watch companies.
1980: A sustained effort is made to expand the Louis Erard brand, with some success on Asian markets.
1992: The company changes hands following serious financial problems : transferred to Le Noirmont (JU).
2003: After 10 years of silence, the brand is bought out by private investors and re-launched.
Kijk dit verklaart een hoop,
Succes op de asiatische markt???. 1992 een mooie verwoording voor een bankroet en doorstart.
Pas in 2003 komt het merk pas terug in beeld, dit wil verklaren waarom modellen zoals die van u niet populair of veelvoorkomend zijn. Die komt van een donkere periode van het merk, financiele malaise en dat duid zich meestal in slecht materiaal, standaard binnenwerken en nogal eh vreemde ontwerpen, letterlijk wisten ze op dat moment niet meer wat te doen en dan krijg je vaak hele rare beslissingen.
Het feit dat louis erard nu terug is wil niet zeggen dat dit specifiek horloge dezelfde waarde draagt als zijn moderne (post 2003) modellen, erger nog die van u behoort tot de periode dat het mis ging.
Al bij al het is een degelijk binnenwerk en de rest is persoonlijke smaak.
U hebt hem te koop staan dus de impulsieve aankoop was gericht op doorverkoop.
Het hoongelach moet u vrees ik er bij nemen, het is natuurlijk voor 650€ een gevaarlijke gok als u geen onderzoek gedaan heeft naar het merk.
U bent niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn.
En er zal wel iemand zijn die hem wil maar ik brees niet voor de prijs die u betaald heeft.
Kort samengevat: Louis Erard is een “shell company”, een lege doos, een naam, waar private investeerders wel geld in zagen. Hedendaags niets meer te maken met vroeger, en al helemaal niet met Zwitserland. China made, met oude merknaam stempel erop. Sorry, maar dit heeft in de verste verte nix te maken met vakmanschap imho.
Dat is idd denk ik de beste korte inhoud van heel deze draad.
Kijk, dat is wat ik noem opbouwende kritiek met gefundeerd materiaal.
Hartelijke dank daarvoor.
Ik had deze opzoekingen wel gedaan voor ik het horloge aankocht en was inderdaad tot dezelfde conclusie gekomen.
Dat ik dit horloge wil doorverkopen is echter niet waar. Ik ben verliefd op het design en hou dit in mijn bezit.
Ik wil toch ontkrachten wat (wel ongefundeerd) wordt beweerd ivm China made. Dit is een Zwitsers merk met vroegere successen op de Aziatische markt. Maar het is en blijft een Zwitsers merk en zoals ik het horloge voor me zie liggen is dit wel degelijk vakmanschap.
Mercedes haalde in het recente verleden ook Aziatische successen, maar niemand durft beweren dat dit China made is of geen vakmanschap is.
Mijns inziens reflecteren financiële malaises zich ook niet in verminderde kwaliteit, wel integendeel. Reorganisaties zijn vaak de sleutel tot innovatief ondernemerschap.
Wat ook grappig is: ik lees nu net dat Rolex werd opgericht door een Duitser en zich pas later in Zwitserland vestigde.
Louis Erard is dus meer Zwitser dan Rolex.
En ook Rolex is populair in Azië. Kijk…
toch gewoon met eta 2824
de advertentie van de Louis Erhard € 7.239,66 snap ik ook niet helemaal:
mijn Ingersoll ( )
mag je hebben voor de helft van bovengenoemde prijs…
En kijk: Tissot was ook noodlijdend en werd opgenomen in de Swatch groep met als resultaat besparing op de productiekosten ten belope van 80%.
Over aandeelhouders en private investors gesproken…
En over de prijs van Louis Erard (misschien enkel op de Aziatische markt):
Ok. Maar je kan niet een erard van 2012 vergelijken met een van 1991.
Je kan rolex niet vergelijken met een merk dat stock binnenwerken gebruikt.
Je kan zeker niet de val van de merken door de opkomst van de quartz er bij sleuren.
Swatch heeft de markt van horloges vernietigd ,opgekocht en herverdeeld (cru genomen)
Dat heeft niks te maken met de vrije val van erard waar ze al mee bezig waren sinds 1945
Je haalt er heel veel anekdotiek materiaal bij maar dat is appelen en citroenen. En dat allemaal om je gelijk te krijgen.
Jij vind het een leuk horloge, er zit een degelijk binnenwerk in, jij vind de prijs rechtvaardig. Mooi toch dan. Meer moet er niet gezegd worden dan.
Als u de tijd die u in het onderzoeken van de historie van Rolex en Tissot had gestoken in Louis Erard was u waarschijnlijk een hoop frustratie van ‘onzinnige’ reacties in dit topic bespaard gebleven…
Het spijt me dat uw verwachtingen niet voldoen aan de mening en ervaring van de reageerders hier…soms kan de realiteit tegenvallen.
Om u een plezier te doen:
Uw buiten gewoon zeldzame Louis Erhard Day/Night (presque) Perpetual Calendar stamt uit de hoogtij dagen van een prachtig Zwitsers merk dat zich qua afwerking en technologische ontwikkeling kan meten aan Vacheron Constatin en Patek Philippe. Laast genoemde merken danken hun ontwikkeling aan de vele complicaties die Louis Erhard in begin van de 20e uitgevonden en gepatenteerd heeft. Deze complicaties zijn in eigen atelier tot een hoogtepunt gebracht en samen gekomen in de Day/Night (presque) Perpetual Calendar met de kenmerkende “Point Rouge” voor de dag aanduiding.
Dit model betekende begin jaren '90 de doorbraak op de Aziatische markt voor het merk, een ontwikkeling die geheel tegen de visie van de naamgever van dit horlogehuis indruisde en derhalve aan de basis stond van de beslissing het merk in zijn geheel van de markt terug te trekken.
De modellen van Louis Erard zijn een zeldzaamheid. Bij gerenomeerde veilinghuizen als Sotheby’s en Christies worden record bedragen afgehamerd waarbij bedragen van € 907.599.009,- geen uitzondering zijn.
Ik denk dat u een ware parel heeft gevonden en dat de betaalde € 650,- de goedkoopste pensioen premie ooit is Gefeliciteerd.
Mijn blue monday is iig opgelost.
Helaas zit dit forum grotendeels zo in elkaar. Vraag advies over een horloge en ze vertellen je wat je beter kunt kopen. Koop vooral iets wat in het plaatje van dit forum past en helaas voldoet u daar niet aan. Mijn respect heeft u. U koopt iets wat u zelf mooi vind en waar u een goed gevoel bij heeft niet omdat je er op dit forum dan bij hoort. Schop hier ook niet tegen de heilige huisjes aan, afbranden hier is tot kunst verheven.
Kan natuurlijk waar zijn, ben hier nog niet zo lang.
Maar, de o.p. is aktief alleen in dit draadje, protesteert bij elke post die zijn visie niet deelt.
Maw hij wil horen dat hij een topper gekocht heeft.
Ik heb een beetje opgezocht en dat meegedeeld en al wordt dit als positief onthaald komt er direct toch commentaar, en meestal worden er dan feiten aangesleept die eerlijkheidshalve niks met de zaak te maken hebben.
Ik ben het met je eens, dat als hij het gekocht heeft voor zichzelf en er blij mee is, goed voor hem, dat behoeft geen verdediging verder dan, “ik vind hem mooi, en bij prijs, slotje graag”
Ik probeer dit draadje te volgen maar het is voor mij soms erg onduidelijk:
U zegt:
Maar in uw post van gisteren zegt u nog:
[quote=“LouisErard, post:70, topic:95148”]Ik passeerde een 2dehands zaak en zag die liggen.
Ik heb hem zonder veel nadenken gewoon gekocht.
Impulsief. [/quote]
En verder zegt u:
[quote=“LouisErard, post:70, topic:95148”]Dat ik dit horloge wil doorverkopen is echter niet waar. Ik ben verliefd op het design en hou dit in mijn bezit.
[/quote]
Terwijl u deze wel te koop heeft staan op 2ehands.be . U bevestigd dit nog als hier naar wordt gevraagd.
Ik zou gewoon van het horloge genieten, als u hem mooi en bijzonder vind is dat toch voldoende?