Horologisch dilemma 4.0: De Dresser!

Puur op de foto’s afgaande zou dit absoluut mijn keuze zijn!
Super dressie zonder saai te zijn.

2 likes

Ik hoor niks hoor.

Dat zal de leeftijd zijn :joy:. On topic: de JLC @Rolopalooza!

2 likes

Lekker duidelijk, zal de leeftijd zijn :joy:

2 likes

De Jaeger ultra dunne maan , zonder twijfel.

Zijn er toch nog twijfels , dan gewoon een Daydate.

1 like

Deze wil je hebben.

Geen dank.

8 likes

De vraag is of je ook de rust van een formele dresser wil mee wegen.

Volgens de etiquette is een dresshorloge eenvoudig, van edelmetaal en onopvallend (onder de mouw van een overhemd).

Tsja, hoe mooi en zeer gewaardeerd ook, kan ik uit ervaring zeggen dat mijn ex niet aan alle criteria voldeed.

Alleen mis ik deze optie in de poll. :sweat_smile:

6 likes

Dus niet echt van belang. Ik denk dat een echte dresser bij mij geen polstijd zou krijgen.

Je ex oogt wel wat dik, was ze dat ook of was het wel goed in verhouding?

Meh…

1 like

Ik denk dat dat de allerlaatste is dat ie wil hebben.

2 likes

Kan er idd weinig mee :upside_down_face:

Valt onder het kopje:

1 like

Echt een no-brainer @Rolopalooza, de Reverso natuurlijk! Heb die van @Bwatched ook even omgehad en is echt een heel gaaf horloge met op een of andere manier een soort van “fuck jullie allemaal” uitstraling.

6 likes

Kijk, daar kan ik wat mee :grin:

1 like

Grappig hoe mensen zeggen ‘de JLC natuurlijk’ terwijl er 2 JLC opties tussen staan :upside_down_face:

1 like

Cartier Santos natuurlijk

3 likes

Ik heb even de moeite genomen om in je profiel je Instagram aan te tikken.
Omdat meer leden die link in hun profiel hebben staan of een lijst van wat ze al hebben aan horlogerie.

Ik zie vooral veel sports en toolwatches voorbij komen.

Ik ben zelf ook meer van de toolwatches.

Als het een tijdelijke kronkel is dat je denkt een dresswatch te willen hebben. Dan zou ik eerst eens goed overwegen of je higher end centen in een higher end dresswatch wilt steken.

Ik kan jou niet in je hoofd kijken. Maar ik kan wel zeggen dat ik zelf meerdere dressers verkocht heb. Om de simpele reden dat ze in een jaar tijd 5 a 10 uur draagtijd kregen.

Ik wil zelf ook een Reverso maar stel dit zolang mogelijk uit. Omdat ik weet dat ik hem wil. Maar ook weet dat ik in 99% van de gevallen toch een toolwatch on de pols klap.

En aangezien je de term dresser vrij breed gebruikt. Zou ik idd zoals Han zei iets van 36mm pakken uit de stal van Rolex. DD DJ enz die kan je dressier maken met een mooi leren bandje.

2 likes

Ouder publiek, dan krijg je dat :upside_down_face:

1 like

Haha, ik zie het nu. Die rare Reverso look-a-like had ik bij de eerste aanblik alweer verdrongen.

2 likes

Vind ik ook serieus leuk :neutral_face:

1 like

Je hebt helemaal gelijk hoor. Dit topic is ook een beetje met een knipoog. :+1:t2:

1 like

De Ultra Thin Moon of een Longines uit de Master Collection die nog eens stukken mooier is. :smile:

19 likes