Het oogt hoog iig
Die IWC is mooi maar niet wat ik nu zoek.
… dezelfde soort mensen die op een " dit of dat " vraag “ja” antwoorden …
Ga voor de longines flagship heritage.
Fractie vd prijs en ook leuke dressy looks.
Scheelt mij een verkoop advertentie aanmaken

De JLC van @Bwatched is echt heel vet! Heb hem laatst ook gezien. Bandje maakt hem net een tikkeltje “sportiever”/moderner.
Ook de vorm van de kast is natuurlijk lekker apart t.o.v. de andere opties . Dit zou sowieso mijn keuze zijn uit je rijtje.
De JLC Moon zou mijn keuze zijn uit dit rijtje. Nu is dit met de vorm van de kast en de lugs wel echt een “dresser”.
Misschien een leuke outsider: de Geophysic True Second. Die heeft de lug- en kastvorm van de Polaris, met een beetje lume en een dressy wijzerplaat met een “frosted” finish. Kleine 40mm. 20mm lugs en kan zeer veel banden hebben.
Dus, hier zijn mijn 2 ct.
Als @Zulu gelijk heeft dat je niet gemaakt bent voor dressers, zou ik aanraden om te gaan voor de Reverso, simpelweg omdat het de meest veelzijdige en minst (in een klassieke zin) ‘dressy’ van de drie is.
Bij zeer formele gelegenheden, kunt je het dragen als de stijlvolle art déco stuk dat het is. Maar omdat het een soort kruising is tussen een horloge en een decoratieve polsband, kun je het ook gemakkelijk ‘down-dressen’ met extra geweven textiel- of lederen banden, zoals @Bwatched het hierboven demonstreerde (en nog meer), om het een meer ontspannen (zelfs bijna Hippie-achtige) look te geven. Ook de vorm van de Reverso is aanzienlijk anders dan die van je DJ en maakt hem dus minder redundant.
De Glashütte en de UTM daarentegen, hoewel zowel mooi als klassiek, zijn beide bestemd om solo te gaan en te schitteren, en zullen minder verschil maken, in vergelijking met je DJ.
Heeft dat zin?
De reverso moet je proberen, ik vind m prachtig maar zat me niet lekker.
De GO vind ik wat in onbalans.
Dus de moon zou m voor mij zijn.
Mijn keuze zou sowieso de glashutte zijn. Puur op basis van de foto’s… Ik heb geen van drieën ooit in het wild mogen aanschouwen. De glashutte is voor mij wat meer aan de sportieve kant dan de beide jlc’s.,…
Dat is inderdaad ook een heel mooi horloge.
De closeup maakt het horloge veel vetter… maar van een afstandje oogt ie wel erg degelijk…
Of een of andere manier zou ik dan eerder aan witte MUT denken.
De GO is mooi maar te dik. De panoreserve lost dat op en is vind ik zelf mooier. Handwinder en schitterend afgewerkt uurwerk. Ook in blauw.
De MUT Moon heb ik gehad maar kon me niet overtuigen. Qua afwerking toch echt een tik minder dan de Glashütte. En de plaat oogt onder bepaald licht niet mooi zwart maar bruinig.
Afhankelijk van de rest van je collectie is een Reverso natuurlijk een gave keuze. Die blauwe plaat is schitterend. Ik heb de tribute duoface gepast. Is iets dikker en stukje groter maar mij stond ie prima. Sportiever en minder dressy. Dan heb je en het mooie blauw en de mooie achterkant. Passen wel devies.
Eens.
Voornamelijk sportievere modellen.
Denk dat het tijd wordt om die Reverso eens te gaan passen
Handwound, no date, plexi, 36mm…=dress
En is ook wel een tikkeltje military dus een nato vind er goed bij passen. (18mm) olive
Staat goed bij een wit of khaki overhemd.
Maar ik heb ook een mooi zwart bandje van paarden leer.
Dat gaat er als het wat frisser wordt weer op.
Nog steeds naar alle tevredenheid @chronospace
Ik vind ‘m echt prachtig, maar… lijkt best groot te dragen? Wat is de lug 2 lug eigenlijk @Bwatched ? Jij hebt ook een 17cm pols dacht ik he?