Euhrm…
Kotsreactie van een persoon zonder zelfvertrouwen dat hoopt dit te compenseren met de aanschaf van een paar ‘high-end’ horloges geproduceerd in een oplage van 1,1 miljoen stuks per jaar…
Ik reed met drie man naar Servië in een uur of 19, en iedereen stapte zo fris als een hoentje uit. De climate control en stoelen zijn van een zeldzame klasse, en het infotainmentsysteem biedt meer dan prima geluid terwijl het naadloos werkt met alle aanwezige iOS en Android apparaten. We hadden genoeg baggage bij ons, het was geen probleem.
Dat was me in die Porsche niet gelukt, en dus vind ik het een slechte auto. Nogmaals: Iemand die een pakezel zoekt vindt een luipaard slecht.
Een GT Continental was kut geweest voor die reis, maar een Mulsanne was waarschijnlijk OK geweest. Ik had wel vier keer de brandstof verstookt, wat jammer is.
Objectiviteit is een illusie. Ik raad “The Political Mind” van George Lakoff aan voor wie dat argument uitgediept wil zien. Of “Het leven als tragikomedie” van Tim Fransen, grappig genoeg.
De notie van “kwaliteit” is subjectief. Ik kan een Porsche of Lambo “slecht” noemen, en dat kan voor mij een perfect valide uitspraak zijn.
Ik raad je aan om “Zen and the Art of Motorcycle Maintenance” te lezen van Robert M. Pirsig ter illustratie.
Nee, ik zei dat Rolex matig afgewerkt is voor de prijs, dat Mercedes wijzers lelijk zijn en dat de kasten me te onelegant zijn, tegenwoordig. Oh, en dat er gelogen wordt over wat Rolex zoal heeft betekend voor de horologie.
Iedere keer suggereren dat geen Rolex hebben puur komt omdat wij arme stakkers dat niet kunnen betalen is niet chic, Ralph. Wanneer stop je daar eens mee? Dat ik er drie kan ophalen met geld uit de kontzak heeft niets met jouw dilemma van doen, en ook niet met de reden waarom ik er geen heb.
Dat dus.
On topic: We zien de NA van de 40 of 42mm Polar met z’n allen graag tegemoet.
Heren we gaan een beetje off-topic let’s talk watches cheers.
On-topic : ik vind de Explorer 2, zeer cool.
Ik ben normaal gesproken echt een liefhebber van witte wijzerplaten , maar juist bij dit model zou ik gek genoeg de zwarte kiezen
Hoe zit het eigenlijk met de verkrijgbaarheid, wel te passen ergens?
Trouwens:
(skip de marketing klets en kijk even naar het plaatje)
Dit is natuurlijk nog de overtreffende trap van vet vet vet vet vet heel vet!
En als je dat niet vindt , is dat uiteraard omdat je het niet kan betalen

Dit wordt het volgende topic.
I am sure.
Whahahahaha
@Fate_Amenable_To_Change beargumenteert in, wederom, een lang maar zinnig verhaal waarom wel/geen Rolex en jij reageert alleen op Porsche en ‘sorry, je hebt te weinig doekoes’.
Gewoon weer een onzin topic. Rolex lokt reacties uit en daar gaat het de TS om.
Wat boeit het wat TS voor een horloge koopt. Polls aanmaken etc. Allemaal onzin.
Aandacht trekken, meer niet
Goed verhaal, lekker kort!
Samenvatting.
Jij hebt ooit eens 10 min. een horloge gepast om vervolgens jaren lang op dagbasis bij iedere mogelijkheid te roepen dat het allemaal zo slecht is, dat alles om (en dit is persoonlijke interpretatie) de aandacht te vragen en jezelf populair te maken.
Als ik erover nadenk zou zo’n schreeuwerige Rolex feilloos bij je passen.
Mensen doe rustig. Het was in algemene zin gesproken. Een Bugatti Chiron van 3.5 miljoen euro is niet te duur. Hij is te duur voor 99.99% van alle stervelingen, dat is wat anders.
Je moet wel appels met peren vergelijken. Een 911 met een Megane station en dan met ruimte argument komen is n niet eerlijk. Porsche Panemera of Panemera Sport Turismo? Of Porsche Cayenne dan? Je gaat mij niet vertellen dat een Renault comfortabeler, beter afgewerkt etc is.
Ik vind gewoon het argument het is een slechte auto/product want je kunt geen koffer meenemen echt bijzonder slecht beargumenteerd. Is een subjectief waarde oordeel en geen objectieve kijk op het product.
Ok. ‘Te duur voor jou’ is vrij specifiek.
Maar je kent andermans koopkracht niet he…
Waardevolle tip!
Nee wat dat betreft is dat echt een auto met uitstekende prijs kwaliteit ja.
Dat is helemaal niet waar. Ik overweeg bovenstaande swap te doen. Vervolgens komen er altijd wel een paar Rolex/RLC bashers voorbij hun geluk zoeken…
Mijn opmerking was in algemene zin. De jou was een fictief derde persoon niet de reaguurder waarop ik reageerde.
Objectief? Lieve help. Zou het kunnen dat geld geen rol speelt bij iemands voorkeuren en vooral smaak?
Ik denk dat jij meer waardering krijgt voor de horloges die jij hebt, als jij in jouw collectie durft te snijden. Kortom: een uitstekende keuze om er drie uit te doen en er een Rolex voor terug te kopen.
Het is echt zo!
Dat is mislukt. En ook niet de intentie.
Fixed that for you. Als niet om de haverklap geroepen werd dat je per se een Rolex moet willen hebben, als er niet over de horologische significantie van het merk gelogen werd, of als er niet steeds maar weer gesuggereerd werd dat ze “de beste horloges ever uit de geschiedenis van de horologie in de universe” zijn, dan zou je met mij heel normaal over het merk kunnen praten.
C’est le ton qui fait la musique.
Ik zie het aanbod van een redelijk geprijsde Turn-o-graph met donkerblauwe wijzerplaat en rode secondenwijzer graag tegemoet.
Die fakkel ik af op prijs, oerlelijk ontwerp en het feit dat het geen echte porsches meer zijn.
Ik zou nu kunnen vragen wanneer je voor het laatst 1000 km in een Renault hebt gereden, maar ik beperk me tot de opmerking dat dat ding doet wat het moet doen in mijn ogen op een acceptabel prijspunt voor zoiets oninteressants als een auto.
Ook durf ik te zeggen dat vrijwel alle Franse auto’s voor mij comfortabeler zijn dan echt letterlijk alle Duitse auto’s. Als je 'm tegenover de Panamera wit zetten, soit, dan koop ik nog steeds een Talisman.
Kun jij me in vier zinnen uitleggen hoe jouw kijk dan wel objectief is? Want het ruikt naar “Expensive good, cheaper bad”.
En een Rembrandt schilderij is natuurlijk ook maar wat vegen verf op een doek. Een canvas print bij de Xenos of Ikea is natuurlijk veel beter.
Oh ja je hebt gelijk, een Chiron zit in hetzelfde rijtje als een Rembrandt. Excuus ik heb mij vergist.
Ik zie Rolex meer als een soort van Andy Warhol. Voor de finesse en het vakmanschap van een Rembrandt moet je toch echt bij Patek aankloppen.
Wat direct on-topic is:
Drie horloges weg en een gouden Calatrava er in met creme wijzerplaat en KS complicatie. Dan heb je de hobby uitgespeeld.