Houd ik mezelf voor de gek?

Even checken wat jullie zouden doen.

Kleine terugblik eerst: na 10 jaar zorgeloos en zonder koopzucht een Rolex Date te hebben gedragen in het verleden, kwam de tijd van de grotere horloges. De date kon echt niet meer, zelfs niet om mijn dunne polsen. Band klener laten maken en doorgeschoven aan moeder de vrouw. Prachtige maat voor haar. 34 mm, blauwe plaat. Staat haar geweldig.

Zelf overgestapt naar een Omega Speedmaster pro (3570.50). Sindsdien het blijvertje in de collectie die verder werkelijk alle kanten is opgegaan.

Ik sta nu voor de volgende stap: naast de Speedy wil ik graag een tijdloos horloge (icoontje) waar ik blij mee blijf zoal ik lang blij was met de Rolex Date. Het moet een Explorer II worden.

Meteen gaat dan de rest van de huidige collectie in de verkoop: Tudor Black Bay (red), Meistersinger Pangaea Day Date (antraciet), Squale Atmos 50 en Junghans Max Bill automaat.

Terug naar twee stuks dus, Speedmaster en Explorer II.

Ben ik gek, of houdt dit me van de hologemarkt vandaan?

Soms moet er even een bezem door de kist. Bij mij gaat de prijs/kwaliteit bij zo’n bezemactie ook steevast omhoog en het totale aantal horloges wordt gereduceerd om dan later via "natuurlijke groei :smiley: " weer wat te stijgen… Tot de volgende bezemactie.

Dus… Om je vraag te beantwoorden: als jij gek bent, dan ben ik het ook!

2 likes

Ik geef je groot gelijk, maar vind de Explorer 1 (39 mm) meer iconisch en naast je speedy ook wat dressier.

1 like

Prachtig ook en inderdaad dressier. Ik houd wel iets meer van een ‘toolwatch’. Ik wil overigens wel voor een 39mm gaan. Iets ingetogener en voor mijn pols beter draagbaar.

En ik ook :smile:

Volgens mij zijn we allemaal gek hier​:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Iedereen flppert hier nu de zon ook schijnt blijven we flippen :stuck_out_tongue:

1 like

De minimale vereisten om deel te mogen nemen aan dit forum is dat je knettergek moet zijn. Dus je bent hier absoluut niet de enige…:stuck_out_tongue_winking_eye::scream:

4 likes

Ik sluit me aan bij Goedbeterbest :wink::+1:t3:

Ik ben niet gek. Ik ben Napoleon :smile:

Dat lieg je! Dat ben ik al…!

Nee, inderdaad. Ik zou de bezem er ook eens door moeten halen…

Dick

Of je er blij mee blijft… De tijd zal t leren.

Ik zou zelf spijt krijgen vh missen vd andere klokjes. Zelf zou ik door sparen. Maar tja, n niet flipperaar is ook n beetje gek.

Dus doe vooral waar jij je goed bij voelt.

1 like

Het zou heel goed kunnen dat je straks zoiets hebt van ik vind t prima zo met 2 iconen in de collectie.

Dat is iets waar ik ook meer en meer aan het ingroeien ben, en ook hier in de planning ligt, als ik van mezelf uitga dan ben ik iemand die 1 doordraag-favoriet heeft qua horloge en incidenteel eens een keer afwissel met 1 ander klokje.

Het ligt natuurlijk aan je mogelijkheden budget en je verdere wensen, ik heb al gemerkt sinds dat ik hier op het forum en andere sites vertoef er een constante stroom van interessante horloges voorbij komt wat kriebel en aanschaf onrust met zich mee kan brengen, of juist rust als je kan genieten van andermans foto’s zonder de drang te hebben iets aan te schaffen.

En qua tip doen of niet doen een Explorer II…

Ik ben nogal bevooroordeeld als het over een Expl II gaat want die staat op het moment bij mij ook bovenaan de verlanglijst.

Ik moet wel zeggen je horloges die je eventueel gaat verkopen zijn stuk voor stuk horloges die ik allemaal mooi vind.

Maar ik persoonlijk had die stap genomen, in mijn geval alleen voor een 40mm Explorer II, want de 42mm vind ik aan de dikke kant.

Succes met je keuze.

Groeten,

Noel.

Ik kan me op dit moment een leven met slechts twee horloges eigenlijk niet voorstellen. :stuck_out_tongue_winking_eye: Ooit, lang geleden, droeg ik er maar één. Maar inmiddels ben ik erg gewend aan ‘een kist vol’ en beleef ik hier ook veel plezier aan. Maar ja, hoe dat voor jou is/zal zijn kan ik natuurlijk niet inschatten. Of je met de Explorer II (en Speedy) tevreden blijft…? Misschien niet (meer). Nou ja zo niet, kun je er altijd weer een keer iets leuks bijkopen, toch? Succes met de beslissing en eventuele opruiming.

Natuurlijk verloop, naar 2 topstukken doorgaan lijkt me een goede ontwikkeling. Al is met de kwaliteit van je huidige collectie zeker ook niks mis… :flushed:

Ik heb me al vaker voorgehouden om terug te gaan naar 2 horloges en dat gaat eigenlijk nooit lang goed. Zit nu weer in de flipper fase en ben nu aan het kijken naar mijn volgende aanwinsten. Weet nu al dat er teveel op mijn verlanglijstje staat…

Dank voor alle reacties.

Ik ben bang dat de overigen nog maar weinig uit de kluis komen na aanschaf van een Explorer II. Ik heb met de Speedy en de Explorer de meeste functionele eisen wel gedekt. De Rolex o.m. om mee te zwemmen/zeilen, de Speedy om mee te variëren op staal en leer.
Echt een dressy horloge heb ik in dat geval niet meer, maar ik voel me prima bij het dragen van Speedy en Explorer onder een pak.

ik denk dat ik er maar voor ga…we zien wel.

Het wordt toch niet echt een 2 piece collection??

Ik bedoel… Dat je een dresser meent te kunnen missen, ok… Maar je neemt er toch wel een Gshock bij voor het ruigere werk? Of een VictorinoxInox oid?

Zoals je het nu voorstelt kan het wat mij betreft niet! :smile:

G-Shock neigingen heb ik mezelf nooit op kunnen betrappen. Voor gemiddeld ruig werk gaat gewoon de Rolex of de Omega om. Wordt het echt bont, dan horloge af…

je bent gek :wink:

de horloge die je weg gaat doen, zijn prachtige horloge imho. Ze leveren waarschijnlijk minder op dan je hebt betaald en je krijgt later spijt dat ze weg zijn. ( ik heb de fout in het verleden ook weleens gemaakt :wink: )