Houden jullie rekening met omstandigheden?

Wellicht een rare vraag, maar vroeg mij het toch af.
Houden jullie rekening met het dragen van een horloge aan de omstandigheden?
Ik draag eigenlijk altijd de Tag Heuer (werk, klussen, vrije tijd), maar ik ken mensen die hun duurdere horloge niet dragen als ze bijvoorbeeld met de metro Rotterdam in gaan… just in case…

Nu moet ik wel eerlijk zeggen, heb de laatste vakantie toch de Wenger om gedaan, maar dat was meer omdat ik verwacht dat de Tag eerdaags een beurtje nodig heeft en ik niet op vakantie met een horloge wil zitten die het niet doet.

5 likes

De metro in R’dam? Het is de bronx niet.

Tijdens klussen of tuinieren doe ik mijn horloge af, verder draag ik gewoon wat ik wil dragen. Ik houd rekening met de combinatie kleding en horloge, niet met waar ik naartoe ga (al ga ik niet me korte broek naar kantoor …)

7 likes

Tijdens vakanties en klussen houd ik toch wel rekening met de waarde (dus goedkoper klokje), en als extra tijdens de vakantie ook een waterdicht horloge…

Soms met de IWC in de metro en dan toch wel even de mouw erover… :blush: Zeker in Amsterdam lees je er genoeg verhalen over helaas.

1 like

Zeker. Tijdens mijn vakantie (overigens niet heel heftig) ging de G shock om! Wat kan er dan nog gebeuren😃!

3 likes

Tuurlijk. Met klussen gaat de Casio om en als ik ga sporten (voetbal/cricketkleedkamers) of naar een concert of festival ga doe ik ook meestal niet mijn echte pronkstukken om.

1 like

Tijdens klussen en andere zaken met kans op beschadiging doe ik ze wel af. Elk horloge trouwens.

Ik zou de dure klokjes niet in alle landen omdoen maar in Nederland nog nooit vervelend of bedreigd gevoeld.

1 like

Bedoel je verhalen dat mensen in de metro van hun horloge zijn beroofd ? Ik kan daar niet over vinden met Google.

1 like

Misschien gespot in de metro en daarbuiten, waar geen camera’s zijn, van eigenaar verwisseld?

Jep. Ik houd er weldegelijk rekening mee, met wat ik ga ik doen en waarheen ik ga.
Soms draag ik bewust mijn Rolex niet naar sommige plaatsen of bewust niet wanneer ik een afspraak heb op mijn werk met een externe partij.

Ik moet de eerste nog lezen.

De berichten die ik vind met Google over straatroof in Amsterdam van horloges lijken me niet metro gerelateerd als ik naar de berichtgeving kijk.

Waarover? Ik draag eigenlijk altijd mijn Rolex.
Alleen niet op mijn werk ivm uitstraling of vakantie omdat ik dan veel lompe dingen doe.

Draag wat ik wil, wanneer ik wil. Mijn duurste klokje is een BBR en buiten HF zijn er niet veel mensen in mijn omgeving die daar kennis van hebben.

1 like

Ik denk er alleen aan bij het werken in de tuin: niks om en als het regent mijn Casiootje van 40 euro 200m waterdicht!

1 like

Jazeker doe ik dat. Klussen…dan horloge af, heb er dan toch ook niet veel nut voor. Normaal dagelijks gebruik dan let ik meer op met m’n Sinn 104 omdat ie gewoonweg meer krasgevoelig is (zeker vwb de high-shine kast). Met m’n Damasko doe ik ook altijd wel voorzichtig (zo ben ik nu eenmaal met m’n spulletjes) maar ik weet dat ie een stootje kan hebben :joy: Dat geeft meer gevoel van zekerheid.

Dus ja…ik houd zeker rekening met omstandigheden.

1 like

Het lijkt mij dat dit “overdrachtelijk” bedoeld is. https://nl.wiktionary.org/wiki/overdrachtelijk
(mocht dit begrip zijn weggezakt)

1 like

Ik doe m’n GS (of m’n Alpinist wat dat betreft) niet om als de kans groot is dat hij beschadigd raakt.

En niemand weet wat een GS is, dus problemen met betrekking tot straatroof, kwaadaardige vrouwen, uitstralingsissues etc. heb ik allemaal niet.

5 likes

Ik ben zeer zuinig op mijn Seiko 5 van €95 (wie het kleine niet eert!) maar ik heb laatst mijn G-shock voor de grap op de vloer laten tetsen. Conclusie van dat experiment: arme vloer…

2 likes

Ik pas het meer aan aan mijn kleding.
Maar op vakantie houd ik er wel rekening mee.

Straks naar Rome gaat de FNGEEN mee (en de M&M) en de rest van mijn verzameling logeert op een andere plek dan thuis.

Volgend jaar naar Brazilië net zo (misschien vraag ik dan de M&M weer mee :slight_smile: )

Alhoewel ik twijfel dat er iemand binnen durft te komen met onze Mechelse herder thuis…

1 like

Zeker, ik draag een horloge meestal een week om het dan verwisselen voor een ander horloge uit de box.

De geplande activiteiten, kleding en hoe die pet staat die dag, zeg maar, bepalen behoorlijk de keuze voor het horloge. Ik heb de neiging om op mijn werk minder dure horloges te dragen dan thuis.

Tijdens vakanties gaat het Seiko Monster om. Bij klussen of werken in de tuin gaat alles af.
Ik heb diverse keren geprobeerd om horloges te dragen bij het klussen (Gshock ed.) maar om de een of andere vage reden vind ik het zonde om zelfs het goedkoopste horloge te beschadigen. Dus de klushorloges zijn allemaal weer de deur uit. Gelukkig hebben we nog de telefoon in de zak voor de tijd.