Ik heb (op 1 horloge na) alleen maar vintage horloges dus ik draag mijn beater als ik een horloge nodig heb wat tegen een stootje/water moet kunnen en voor de rest draag ik wat ik wil waar ik ook ben. Al doe ik wel mijn mauw erover als ik in de avond door biivoorbeeld Amsterdam loop. Je weet maar nooit…
Speedmaster altijd om, word tijd dat dat ding er gebruikt uit gaat zien. Vind ik juist mooi.
Op vakanties (of stedentrips) gaan hier sowieso geen vintage (of dure) horloges mee; je moet de kat niet op het spek binden!
Verder houd ik rekening met zeilen en sportieve/lompe activiteiten!
Mijn duurste horloge is een speedmaster maar je moet horlogeliefhebber zijn om die te (her)kennen.
Als ik een Rolex zou hebben (wordt misschien ook nog een grail
) dan zou ik daar denk ik tijdens mijn werk wel rekening mee houden: iedereen kent immers Rolex!
Zou die Rolex dan ook niet altijd dragen; het kan bij klanten weerstand oproepen en zou niet willen dat dat de samenwerking (of commerciële belangen) in de weg zou staan: Nederland blijft een calvinistisch landje!!!
Wat is trouwens de ervaring van Rolex dragers zelf?
Ik draag mijn Panerai in de metro in zowel Rotterdam als Amsterdam en het liefst ook nog een beetje in het zicht.
Nooit last (ook niet als ik mijn Breitling om heb trouwens).
De gedachte überhaupt gebruik te moeten maken van openbaar vervoer…
Ik ga in December ook naar Brazilië en draag daar meestal m’n Skx of een g-shock.
Waar in Brazilië ga jij naar toe?
Hier houd ik ook wel rekening met wat ik draag. Op vakantie in warme landen draag ik uiteraard geen leren banden. Tevens draag ik mijn edelmetalen klokken niet snel als ik bijvoorbeeld de stad in ga om met vrienden te gaan drinken of echt stappen ga.
Mijn Rolex 114300 draag ik in principe wel gewoon overal.
Ik houd nagenoeg geen rekening met wat ik waar draag. Net een beetje waar ik zin in heb en wat ik vind passen.
+1
Bij mij tot enkel leuke gesprekken geleid. Mocht iemand er ‘verkeerd’ tegen aan kijken, dan staat het ze vrij om elders hun zaken te doen.
Brasilia, Rio de Janeiro, Foz d’Iguazu, sao Joao del Rei (geboorteplaats van mijn vrouw, familie bezoek).
Jij?
Op vakantie neem ik meestal een skx of mijn Sawtooth seiko mee.
Voor de rest weinig verschillen al doe ik mijn Speedy of Carrera niet om als ik met mijn zoontje op pad ben of aan het stoeien etc.
Leuk man! foz de Iguaçu staat ook hoog op mijn lijst. Wij gaan in December eerst naar Goiânia (geboorteplaats van mijn vrouw) en dan een paar dagen naar Rio en waarschijnlijk nog een weekje Porto de Galinhas.
Aardig wat los gemaakt volgens mij. In een ver verleden werkte ik bij een aannemingsbedrijf. Daar had ik echt een werkhorloge (pulsar). Deze is toenderijd gekraakt… Onherstelbaar…
Nu vind ik een horloge een gebruiksvoorwerp, je moet hem wel dragen, waarom zou je hem anders kopen? Ik draag waar ik zin in heb in ieder geval.
Ik begrijp wel waarom sommige mensen hun horloge liever thuis hebben. Nu heb ik ook niet echt super opvallende horloges en ga niet meer met ov…
Ik hou er wel rekening mee. Ook met de weersomstandigheden wat betreft bandje, gezelschap/locatie/gelegenheid wat betreft de uitstraling van het horloge.
Zweterig weer is meestal metaal of nato, op kantoor gewoon waar ik zin in heb, plechtigheden een vintage dresser, tijdens het roeien een TomTom sporthorloge.
Openbaar vervoer kennen we hier op het platteland niet eens… Daar moet ik met de auto naar toe rijden
Kansloos.
Drie jaar geleden ook al eens in Foz geweest, maar nu gaan mijn ouders een keer mee, en aangezien mijn pa dat jaar 70 is, zal het voor hun de laatste grote reis worden en konden we Foz niet echt overslaan. En als je toch in Foz bent moet je echt naar de stuwdam op de grens met Paraguay… Heel tof!
Leuk dat je vrouw ook uit Brazilië komt 
Ik draag bij klussen niks. En verder hou ik nergens rekening mee. Tot nu dan!
Een paar weken terug waren mij vrouw en ik met een stel vrienden in Berlijn. Ik had mijn Omega seamaster 300 master coaxial om. Mijn vriend een nep Panerai.
De eerste avond op straat werden we aangesproken door twee mannen die de weg vroegen. Ik vertrouwde het direct niet en hield wat afstand. Eentje begon over Holland en fussball en begon wat te stoeien met mijn vriend. Zogenaamd lollig. Ik zag dat hij bezig was het horlogebandje los te maken. En greep in waardoor ze de benen namen.
Nou zal me die nep Panerai een worst wezen maar het bandje had ik gemaakt. 
Mijn vriend lette alleen op zijn portemonnee en had niet door dat die gast aan zijn horloge zat.
Conclusie, voortaan met stedentrips een goedkoop horloge om!
Op vakantie heb ik in New York de Speedmaster DSotM gedragen en daar is welgeteld nul keer naar gekeken. Het hielp ook wel dat het begin april winderig en koud was waardoor de Speedy buiten verstopt was onder de mouwen van m’n jas. De Submariner daarentegen wilde ik meenemen naar Rome, maar daar heb ik van afgezien aangezien Rolex toch een stuk meer bekend is.
Bij klussen, indien nodig, mijn Casio. Die ziet er al “doorleefd” uit en een extra kras maakt me niets uit. Ik zal het trouwens wel uit mijn hoofd laten om diezelfde Casio onder andere omstandigheden ook te dragen.
Verder houd ik rekening met nattigheid. Hij gaat af bij afwassen en zo.
Voor de rest: de Citizen en de Tissot gaan niet mee in de spreekwoordelijke “Rotterdamse Metro”, maar dat is dan ook het enige.
Over een paar weken is er een voorlichtingsbijeenkomst van de Helderse Volksuniversiteit, en ik zal daar acte de presence geven vanwege de cursus “Eenvoudige Sterrenkunde”. Ik denk dat ik dan mijn maanfase klok om doe. Eens kijken of het iemand opvalt…
Grtz
Harold.
Ja zeker! Ik heb horloges voor de zondag en doordeweeks. Voor het pak en het zwembad, voor op mijn werk en voor in de tuin, voor thuis en onderweg, voor de show en voor de no-show, voor als ik niet in mijn hum ben en voor wanneer ik wel echt te doen ben.