Houden jullie rekening met omstandigheden?

Ben dol op stoute meisjes…

Vraag maar aan de zus van @Logie

3 likes

Maar helaas, de stoute meisjes zijn niet dol op jou. :blush: (Sorry, kan het niet laten.)

Was dat maar zo, mijn zusje is niet bij hem weg te slaan…

5 likes

U bent een van de stoute meisjes dan…? :wink:

Of moppert uw zusje ook wel eens over mij?

1 like

Nog steeds enkelvoud.

Nee, maar mij zus is net als ik zelden tot nooit stout.

1 like

Bij werkzaamheden met kans op beschadiging gaat het horloge af.
Ik houd geen rekening met de stad waarin ik vertoef of iets dergelijks, maar ik draag dan ook geen Rolex :wink::+1:

1 like

Ik draag nooit een horloge tijdens het werk. Wel in de pauzes, anders krijgt een automaat wel erg weinig beweging… Ik werk aan gehard stalen rotatie-tools voor verpakkingsmateriaal. Zo’n rotatie-wals heeft een paar honderd stalen segmenten met snijlijnen, die ik op breedte maak met een steekbeitel. Op 25 duizendste mm om precies te zijn.

Zou zonde zijn om daar m’n gesp op te beschadigen… :smile:

…maar ook omdat elke segment ongeveer 1000 euro kost aan productiewaarde. :sweat:

1 like

Zegt me echt helemaal niks,… Heb je een foto van zo’n apparaat?

Ik dacht exact hetzelfde. Hoe ziet zo’n wals er dan uit?

Zo:

De onderste wals - de “female” (seriously…) - is geheel glad. De “male” wals doet het snijwerk. Hier op de foto ingebouwd en al, ik heb 'm op een speciale bewerkings-bok staan. Ding is tussen de 1,5 en 1,8 meter breed in de regel.

Aan rotatiesnelheid moet je denken aan max. 500 rpm, oftewel - een rol van 6 kilometer karton jast-ie er in 12 minuten door. Maar dat is dus bij de fabrikant, wij leveren alleen de tools aan.

Foto van het web; zelf een foto nemen en die plaatsen kost me 12500 euro, volgens de kleine lettertjes in m’n contract. :wink:

8 likes

Wat een ding, zal nog wel wat wegen ook. Nog nooit eerder gezien.
:+1:

1 like

Zo rond de 800 kilo per wals. :slight_smile: De liquid-tools (voor zuivel/frisdrankverpakkingen) tot 4 ton per wals.

1 like

Van die 12500 euro kun je nu mooi een Rolex kopen :smirk: :sunglasses:

2 likes

Ik probeer dat bedrag wel als marge te houden op de spaarrekening. :smile:

3 likes

In de Overpoort gaat er geen horloge om. (voor de onbekenden van het Gentse Studentikoze oord van verderf; een Jungle van Drank,Algehele beneveldheid en al dat moois.)

Tijdens klussen gaat een beatertje om.

En voor de rest hangt het feit of ik een horloge op vakantie draag recht evenredig vast aan de probabiliteit om gewapend overvallen te worden. Heb al 1 overval poging achter de kiezen voor een horloge en naast het feit dat het een lekkere adrenaline rush is toch niet echt voor herhaling vatbaar.

3 likes

Dan denk ik dat het een goed idee om in die Jungle van Drank, Algehele beneveldheid, Groepssex en andere verlokkingen van jou een HF Meeting te organiseren.
Mij kun je alvast op de lijst zetten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Lukt dat nog wel voor jullie oude botten? :wink:

2 likes

Ik sla wel even over, de groepssex… volgens mij alleen maar mannelijke leden hier;-)
Sorry dwalen af, @Ghentwatch overvalpoging? Opvallend horloge om? Of iemand die wel weet wat het waard is?

Jongetje, je kunt alleen maar leren van me; op alle fronten wel te verstaan.