Wat vinden we hier van? Een houten horloge, steeds meer varianten die je voorbij ziet komen. Zelf ooit een holzkern gekregen voor de geboorte van mijn dochter en 1 is genoeg, maar wat vinden we nou van Houten klokjes? En heb je wat moois show hem!
Fikt sneller dan stalen klokjes.
Ik zou je vooral richten op wat je er zelf van vindt, niet wat “we” er van vinden. Iedereen heeft een mening en dat is niet meer dan dat, een mening.
Ik vind ze zelf soms leuk en soms wat cheap ogen. Ligt aan de uitvoering. Ik zou er ooit nog wel een willen hebben.
Het viel me vooral op dat er weinig tot geen voorbij komen, zelf vind ik ze wel tof (zeker niet alle) Ben vrij nieuw opt forum dus was benieuwd
Mijn schoonzoon had er één, zag er leuk uit maar waardeloze kwaliteit behuizing en houten schakelband. Seiko uurwerk was prima.
Use some liter fluid, ook…
Werd een best fikkie met die houten klok.
Dat woord niet meer gebruiken
Van harte welkom op het forum uiteraard!
Niet een.
Niet twee.
Maar drie keer nix.
In m’n Pre-HF tijd heb ik een WeWood gehad.
Nu weet ik beter
Brandhout vind ik het, getrut met inferieur materiaal voor een horloge
…iig beter dan een houten kop.
Beetje gedateerd
Sorry, ik hou er niet van om andermans spullen af te kraken. Over een horloge waar iemand anders heel blij mee is, te zeggen dat ik het echt spuuglelijk vind. Om te zeggen dat ik nog liever mijn arm eraf zou hakken, dan dit horloge te moeten dragen. Dat ik dit exemplaar zo in de openhaard zou gooien. Als het een erfstuk zou zijn, zou ik de erfenis verwerpen.
Daarom hou ik mijn mening over houten horloges maar voor me…
Ligt het er ook niet aan WAT voor hout?
Deze Waldzeit gebruikt hout wat een paar duizend jaar oud is en al die tijd in een moeras heeft gelegen.
Jammer, ik was juist benieuwd naar je mening over houten horloges.
Heeft daar prima gelegen voor een paar 1000 jaar
Ik vind het wel grappig. Helaas is het gebruikte hout vaak niet al te best. Ebbenhout zou mooi zijn, is erg hard, zwaar en dicht van structuur. Het is wel een dure houtsoort wat de prijs van zo’n horloge behoorlijk omhoog zal brengen. Wengé is een andere houtsoort die wel geschikt is, evenals olijfboom wortelhout, ook erg hard en hier hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan.
Twee vrienden van mij dragen er één. Ze geven dan ook niks om horloges.