not do that again.
Dit is echt heel erg jaren '90. Tissot had er destijds ook eentje. Had letterlijk nul kwaliteitsgevoel. Maar dat gold wel voor meer jaren '90 horloges… …en voor alle titanium horloges. Die zijn doodgewoon te licht “to make sense”. Heb wel een paar van die Tissots in handen gehad, voor batterijwissels. Maar nee. Hout is soms leuk - maar niet voor horloges.
Ik wilde dit topic graag even opfleuren met een citaat van een wereldberoemde filosoof uit Groningen, Bert Visscher …
And that’s a fact!
Ik heb soms morningwood…ook lekker.
Als een soort zonnewijzer zeker
1 wijzer zeker? net als een MeisterSinger.
Er is maar 1 soort wood…
Morning Wood
En dit is een onderbroek.
Niveautje weer hier
Houten horloges vind ik hèmma naks.

morningwood…ook lekker.
Ik ga stuk!!
Excusi aan de TS…topic ontspoort wel zo.
Tja, als iedere droplul in gaat koppen voor open doel … Hulde!
Vandaar mijn persoonlijke Excusi aan TS.

Waldzeit
Ja, daar is wat voor te zeggen. Gefossiliseerd hout wordt ook in de plaat van de Straum Rastarkalv gebruikt. Sowieso zijn houten platen minder bijzonder.
Deze heb ik zo’n 5 jaar dagelijks gedragen als mijn enige horloge
De plussen: Hout draagt lekker, het is licht, en wordt niet warm of zweterig in de zomer. Ik heb hier ook veel leuke reacties op gekregen, meer dan op welk ‘serieus’ horloge dan ook. Persoonlijk ben ik ook gehecht aan dit horloge, omdat ik het bij al mijn grote mijlpalen om had.
Wat is minder: het kwarts uurwerk is basic en wat rammelig (dit soort horloges wordt toch als gimmicky of fashion horloge in de markt gezet, wat je helaas ziet in de kwaliteit), en het hout is ook kwetsbaarder dan andere materialen. Ik heb meermaals schakels moeten vervangen die versleten, gebroken of gescheurd waren, en hierdoor ook het horloge een paar keer bijna kwijtgeraakt.
Het blijft een favoriet van me, al mag deze nu voornamelijk veilig in de la blijven