Houten horloges..

not do that again. :crazy_face:

1 like

:rofl:

1 like

Dit is echt heel erg jaren '90. Tissot had er destijds ook eentje. Had letterlijk nul kwaliteitsgevoel. Maar dat gold wel voor meer jaren '90 horloges… …en voor alle titanium horloges. Die zijn doodgewoon te licht “to make sense”. Heb wel een paar van die Tissots in handen gehad, voor batterijwissels. Maar nee. Hout is soms leuk - maar niet voor horloges.

1 like

Ik wilde dit topic graag even opfleuren met een citaat van een wereldberoemde filosoof uit Groningen, Bert Visscher …

10 likes

And that’s a fact! :grin::+1:

1 like

Ik heb soms morningwood…ook lekker.

5 likes

Als een soort zonnewijzer zeker :rofl:

1 like

1 wijzer zeker? net als een MeisterSinger.

2 likes

Er is maar 1 soort wood…
Morning Wood
:drum:

1 like

Dit is een cactus… :rofl:

6 likes

@Aamon
We wijken af, maar dit is een space ship.

5 likes

En dit is een onderbroek.

image

Niveautje weer hier :woozy_face:

2 likes

Houten horloges vind ik hèmma naks.

1 like

:rofl:

Ik ga stuk!!

2 likes

Excusi aan de TS…topic ontspoort wel zo. :no_mouth:

2 likes

Tja, als iedere droplul in gaat koppen voor open doel … Hulde!

2 likes

Dit is ook wood

1 like

Vandaar mijn persoonlijke Excusi aan TS.

2 likes

Ja, daar is wat voor te zeggen. Gefossiliseerd hout wordt ook in de plaat van de Straum Rastarkalv gebruikt. Sowieso zijn houten platen minder bijzonder.

1 like

Deze heb ik zo’n 5 jaar dagelijks gedragen als mijn enige horloge

De plussen: Hout draagt lekker, het is licht, en wordt niet warm of zweterig in de zomer. Ik heb hier ook veel leuke reacties op gekregen, meer dan op welk ‘serieus’ horloge dan ook. Persoonlijk ben ik ook gehecht aan dit horloge, omdat ik het bij al mijn grote mijlpalen om had.

Wat is minder: het kwarts uurwerk is basic en wat rammelig (dit soort horloges wordt toch als gimmicky of fashion horloge in de markt gezet, wat je helaas ziet in de kwaliteit), en het hout is ook kwetsbaarder dan andere materialen. Ik heb meermaals schakels moeten vervangen die versleten, gebroken of gescheurd waren, en hierdoor ook het horloge een paar keer bijna kwijtgeraakt.

Het blijft een favoriet van me, al mag deze nu voornamelijk veilig in de la blijven :slightly_smiling_face:

4 likes