Houten horloges..

Klopt, zag ik ook. Maar buiten het versteende hout kan ik me niet voorstellen dat er geen enkele beweging op komt na pakweg 10 jaar. Misschien een soort van houtcomposiet. Als het mooi is prima natuurlijk, maar dan ben je evengoed niet meer met hout aan het werken.

Als Tissot-liefhebber moet ik natuurlijk een Woodwatch en een Rockwatch in de collectie hebben :innocent:

Maar eigenlijk zijn hout en steen gewoon niet zulke handige materialen voor een horlogekast. Het glaasje zit bijvoorbeeld bij beide gelijmd omdat de kast niet sterk genoeg is om het glaasje erin te persen. Dat glaasje krijg je er dus ook niet meer op een fatsoenlijke manier uit :grimacing:

1 like

Het idee van dergelijk houtfineer is leuk, maar vind dit horloge niet zo geslaagd.

Nee, da’s een cocktus.

2 likes

Leuk en dank voor de overpeinzingen. Ik weet het ook niet, maar deze finish heb ik tot nu toe altijd met crêpepapier geassocieerd en niet met boombast!

Ik zelf vind eigenlijk de Rolex het leukst. De andere zijn a bit much. Bij de Rolex vind ik het vooral leuk dat zo’n bezel echt heel goed werkt en ook een Jubilee opeens een veel persoonlijkere uitstraling krijgt.

1 like

Oogt goedkoop. Ook als 'ie dat niet is.

Met een aliexpres versie van het logo van Glashutte Original?
image

Niet mijn ding🤣

image
Zal een vintage versie zijn? Ik denk dat verwarring niet echt op de loer ligt!

Het zou mij niets verbazen dat het hout vaak gestabiliseerd wordt in een soort hars.

Het lijkt mij niets.
Hout werkt!!

Ik hou van hout. Maar de schoonheid van hout valt bij horloges vaak weg vanwege het ontbreken van de structuur, de nerven, vlamming e.d. Horloges zijn gewoon te klein voor dit materiaal te laten schitteren.
Daarbij niet sterk genoeg voor miniatuurwerk

Dit dan maar… :joy:

1 like

Vintage hout en zilver. Leuk horloge.

3 likes