Op mijn werk krijgen wij wel eens wat retour van klanten ter revisie / omruiling.
Bepaalde high-tech machinetools hebben wij een omruilregeling voor.
Tegenwoordig wordt alles in kunststof koffers geleverd maar vroeger waren dat houten kistjes.
Heel zelden blijft er wel eens zo’n kistje over dus toen van de week zo’n kistje beschikbaar kwam heb ik die mee gekregen met het verhaal dat ik daar vast een hele mooie horlogedoos van kan maken.
Mijn collega’s vonden dat ook een prima idee dus “in goed overleg” mee mogen nemen
Het is nog echt zo’n degelijk kistje van “zo worden ze niet meer gemaakt” dus nu moet ik nog een mooie indeling maken, stofferen en kussentjes regelen.
Ik heb ook nog een vriend die kan logo’s laseren in hout dus de deksel ook maar eens opschuren, het bedrijfslogo mag er immers van af en dan iets horloge-achtig op de deksel laten laseren, ik weet nog niet wat maar dat komt nog wel.
Gisterenavond de vulling eruit gesloopt en alles opgemeten.
Het kistje is extern bxdxh 277 x 180 x 85 en intern 247 x 150 x 73.
In de deksel staat een stempeltje met het jaartal 2004.
Genoeg ruimte om bijvoorbeeld 6 horloges in te krijgen (2 rijen van 3 boven elkaar) en dan hou ik aan de zijkant nog genoeg ruimte over voor bandjes, pushpins en relevante tools.
Oh ja … mocht iemand nog een leuke suggestie hebben als afbeelding of tekst voor op de deksel dan hoor ik dat graag … soms (vaak ?) hebben anderen betere ideeën dan ikzelf
Ik kan best veel alleen mis nog net de zaagtafel die hiervoor wel handig (noodzakelijk ?) is.
De vriend die kan laseren heeft wel meer hout machines dan ik … zal eens met hem overleggen
En ik wil wel de hele kist en schotjes ook bekleed hebben … moet een luxe uitstraling krijgen.
Maar dat kan ik dan zelf wel … hoop ik