Beter iets goedkoops er op laseren!
Iets waar boeven niet in kijken
Een text zoiets als “Mijn Aliexpress horloges” en dan een Pagani Design logo erbij laseren ?
Ik heb wel kussentjes voor je
Dit project volg ik graag!
Leuk zo’n WIP! Succes!
Als je de maat van de kussentjes weet, kun je die schotjes in elke bouwmarkt laten zagen van elke soort multiplex.
Ik heb zelf de fout gemaakt dat mijn horloges breder waren dan de kussentjes, dus dat het nog steeds niet mooi pastte. En ik zou in de lengte een cm bovenop de maat van het kussentje doen, zodat je genoeg ruimte over houdt voor de band.
Ik blijf hem volgen
Leuk succes ermee, ben benieuwd hoe het gaat worden
Gaaf dit ik ga het volgen!
Watchbox in progress?
Bedankt voor all enthousiaste reacries … ik zal mijn best doen om er een kunststukje van te maken
Ik ben wel zo dat ik alles op maat maak zoals ik het wil hebben … niet wat er toevallig beschikbaar is.
Via Etsy (EU verkopers) heb ik al gezien dat je ook kussentjes op maat kunt laten maken.
Ik heb voor 2 horloges boven elkaar (maar?) 15 cm beschikbaar en verlies nog wat door de schotjes en bekleding.
Elke cm/mm in de interne maatvoering wordt een bewuste keuze en niet omdat iets anders dat dan bepaalt.
Ik ben ook al in contact met @Jasper2 of zijn kussentjes eventueel bruikbaar zijn.
In de eerder aangehaalde video wordt alles netjes gezaagd op een zaagtafel. Ik heb wel een afkortzaag dus kan best veel, ook plankjes een beetje inzagen (dus niet geheel doorzagen ) door de diepteaanslag die ik in kan stellen.
Weet nog niet of dat dan goed te doen is maar daar komen wij dan vanzelf wel achter.
Verwacht geen grote updates binnen 2-3 weken want ik neem er wel de tijd voor
Ik ben benieuwd! En is het doosje toevallig van een meettaster?
Inderdaad van een (oude generatie) meettaster.
In een ver verleden was ik liefhebber van goede sigaren. Waarop mijn vriendin mij een mooie klimaatkist als geschenk gaf. Die staat hier nu stof te vergaren (de klimaatkist).
Zit er ook al een hele tijd aan te denken om die om te bouwen tot horlogekist.
Ik volg dus met belangstelling je projectje mee.
Wellicht ga ik het nog een niveau spannender maken … zelf kussentjes en meer maken
Mijn vrouw heeft in haar jonge jaren een naaimachine gekocht en vroeg haar of zij er nog mee overweg kan.
Het antwoord was nee …
Nu weet ik dat ik preciezer werk dan haar (zij vindt dat ook ) dus dan kan ik het beter zelf proberen… hoe moeilijk kan het zijn ?
Dan kan ik zelf mijn stof uitkiezen en contrasterende stiksels nemen.
De machine is al 35 jaar oud, 30 jaar niet gebruikt dus hopelijk doet die het nog een beetje. Ik heb de machine wel kunnen vinden op zolder dus de eerste stappen zijn gezet.
Wordt vervolgd
Ben ook actief op het messenforum … betekent idd work in progress ……
Als ik dezelfde buitendiameter kan vinden als mijn pols dan komt buisisolatie zeker in aanmerking.
De detail maatvoering voor in het kistje moet allemaal nog bepaald worden.
Bedenk dat buisisolatie aan 1 kant openstaat, je kan er ook een kleiner diameter aan de binnenkant toevoegen zodat de omtrek groter wordt en meer stevig wordt
Ik wil er wel een stoffen buitenkant van maken, of zelf of anders beklede kussentjes bestellen.
Zichtbare buisisolatie is niet de uitstraling waar ik naar streef
Meten is weten …
Ik heb alle relevante maten gemeten die bepalend worden voor de verdere indeling:
Mijn polsomtrek is 17,5 cm
Verder heb ik mijn uiterste maten bepaald van een horloge om mijn pols, en ben hierop uitgekomen:
Hoogte van onder de sluiting tot bovenop het glas 75 mm bij een dikte van 65 mm.
Of een hoogte van 65 mm bij een dikte van 70 mm.
De dikte is relevant want 2x de dikte moet binnen 15 cm passen van het kistje. De netto maat zal straks eerder richting de 13,5 - 14 cm gaan met de schotjes stoffering geinstalleerd.
Met een binnenhoogte van 73 mm is dat ook net aan.
Mijn huidige horloges zijn 40 mm diamter en dat is voor mij een prima maat. Met kroon gemeten was mijn breedste combi 45 mm breed.
Ik zie mij niet snel een horloge kopen groter dan 42 mm diameter dus als ik 50 mm breedte reken per vakje dan heb ik genoeg.
Zo wordt alles steeds concreter