Houten kistje / horloge doos is nu echt klaar + extra foto's

Mooi hoor.:+1:

1 like

Perfect kistje.

1 like

Count me in!

1 like

Ik moest even het topic weer vanaf het begin doorbladeren om weer een beetje gevoel te krijgen hoeveel avonden ik er aan besteed heb.

Ik schat ca. 40 uur en dan heb ik nog makkelijk 8-12 uur extra besteed aan het leren werken met de naaimachine, deze smeren en proefstukjes te maken.

1 like

“Misschien wordt het tijd voor een timelapse”

Ik zal er aan denken bij het volgende kistje :rofl:

1 like

Bedankt allemaal weer voor de mooie complimenten :+1:

Ondanks de verzoeken om kistjes op bestelling te bouwen is het niet te doen met zoveel handwerk.

Ik realiseer mij ook dat ik eigenlijk een zaagtafel nodig heb waar je veel preciezer mee kunt werken dan met een afkortzaag.

Ik merk wel dat de ruimte in het kistje net voldoende is … de horloges zitten al met het glas tegen de binnenkant van de deksel aan en het zou nog wat meer opbergruimte kunnen hebben.

Ik zou dan een ruimer kistje als nr. 2 maken met voornamelijk meer hoogte en dan en laatje onderin net zo groot als het kistje voor de extra’s zoals tools en bandjes.
Er komen t.z.t. nog wel wat bandjes bij dus dat gaat straks al niet meer passen :sweat_smile:

3 likes

Prachtig mooi gedaan, wow!

1 like

Proper echt waar :wink:. Heb je zeer mooi gemaakt man :ok_hand: waar kunnen we bestellen?:wink::smile:

1 like

Leuk project, mooi resultaat.

1 like

Wow, mooi eindresultaat. Doe mij er maar 5 :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met dit schitterend eindresultaat!:heart_eyes::pray:t3:

1 like

Prachtig resultaat hoor! Petje af.
Wat een geduld ook, je moet er maar zin in hebben.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar als ik dit hele proces zo zie, laat ik het idee wel varen.

Niets dan complimenten voor jouw werk :ok_hand:

1 like

Ik merk dat ik sommigen toch een beetje heb geprikkeld om wellicht zelf ook aan de slag te gaan.

De box zelf is misschien wel de moeilijkste stap maar via een site zoals TEMU kwam ik deze kistjes tegen; zoek op “souvenir box” en dan vindt je al snel zoiets.

Het is wellicht Chinese troep dus alles op eigen risico natuurlijk :grin:

De foto’s van de week waren 's-avonds in het donker gemaakt en zou het nog eens goed doen bij daglicht.

Eerst had ik nog een klein klusje … er moest nog vilt op de onderkant geplakt worden en ik had de onderkant bewust nog niet in de olie gezet omdat eerst het vilt nog geplakt moest worden.

Uiteraard alles weer goed uitgelijnd en even ver van de hoeken:

En daarna wel in de olie:

En dan vandaag foto’s bij daglicht:

Nu ben ik er wel klaar mee :sweat_smile: :+1:

45 likes

EN WAT EEN RESULTAAT!

2 likes

Leuk geworden. :ok_hand:

1 like

Man oh man wat een top resultaat!, ik heb er stiekem zelf ook de kriebels van gekregen haha!

1 like

:heart_eyes::facepunch:t2:

1 like

Echt mooi gedaan proficiat :wink:

1 like

Ik snap wel dat iemand met zo een forumnaam deze vraag stelt.

2 likes