How to Regulate je Horloge

Als je geen timegrapher hebt kun je er inderdaad beter vanaf blijven, maar die heb je dus dat is geen probleem.
Je kunt een stukje draaien en weer het resultaat testen, zelfde als het draaien van de kompashouder niks tricky aan :wink:

Oke tnx dat word wat voor het weekend, weer wat geleerd bedankt :+1:

He mitchel je bent er maar druk mee geweesd.
Netjes hoor. Dus binnenkort kan iedereen zijn horloge opsturen naar je om het te regelen;)

1 like

Voor mensen die dit ook interessant vinden, dit is wel een handig filmpje

4 likes

Jaa het is aardig gelukt, als ik tijd teveel zou hebben, zou ik dat wel doen haha

1 like

Had je die omega nu nog gekocht.
ik mis de fotos

Je bent er in ieder geval serieus mee bezig en je hebt er ook een filmpje van Mark Lovick bij gepakt. Zelfs de juiste lift angle heb je erbij gezocht of regelt het programma dat zelf? :+1:

Precies, heel goede foto. :+1: Punt is nu: Verzet je A, dan draait B mee. Andersom niet. Kortom, eerst A (beat-error) goed zetten, dan de daily rate (B) afregelen. Het afregelen van de beat-error gaat met enorme sprongen, je zult enkele malen heel geduldig en voorzichtig A heen en weer moeten schuiven om in de buurt van de 0,0 te komen. Met fracties van mm’s tegelijk. Zelfde als bij B, maar dat weet je inmiddels al. :wink:

2 likes

Ik ga er mee aan de gang van het weekend, nieuwe pic zal volgen!

Check het wat dragen we vandaag topic maar eens

Super leuk topic. Nou nog moed verzamelen


Gewoon geduld hebben en precies werken

Als ik het goed heb wordt de lift angle gebruikt om de amplitude te berekenen. Zou het dan ook nog kunnen dat de graden niet kloppen voor jouw uurwerk?

Hier een lijstje met veel uurwerken en bijbehorende lift angles: http://www.lepsi.ch/lift-angle/

1 like

Die van mij is nu zo :smile:

3 likes

@j_metselaars die lijst had ik idd gezien, helaas staat de skx009 er niet bij?

Hey Niels Jouw waardes zijn perfect, heb je hem nog gesteld of is het horloge zo uit de doos gekomen? Wat heb jij gebruikt als lift angle?

Houd er wel rekening mee dat dit in toestand is als het horloge plat ligt, ga je hem dragen staat het horloge meestal schuin en gaat achter lopen is mijn ervaring, 5 a 10 sec in de + zetten zou dus niet erg zijn.

Oeps schijnbaar toch 52 graden :slight_smile: Ik ga vanavond ff opnieuw meten en misschien nog ff stellen.

Net op het internet gelezen dat de 7s26 een lift angle heeft van 53 graden :no_mouth:

Heel leerzaam topic dit; ik heb net m’n tweede uurwerk succesvol geserviced en ben u toe aan het afregelen. Maar eerst eens een goede timegrapher aanschaffen.

1 like

7s26a en 7s26b is volgens mij 53 graden, 7s26c is 52 graden, zie mijn link hier boven, er staat op die site een pdfje als je die opent zie je dat de 7s26c een lift angle van 52 graden heeft.

Op mijn 2e meting klopt mijn beat error dus niet, vanavond zal ik de skx opnieuw meten.

Grtz

Je kan eventueel een app of pc gebruiken met een goeie mic als je niet teveel wilt uitgeven.