How to Regulate je Horloge

Dank!! Dat is een mooie aanvulling :+1: Had mijn ogen nog niet helemaal open :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Toch twijfel ik aan wat er in dat bericht staat. De Timegrapher detecteert namelijk niet automatisch de lift angle. Die moet je zelf instellen.

Een externe mic is dan inderdaad wel een vereiste, ik heb het wel eens met een gratis app en de ingebouwde microfoon geprobeerd, maar dat werkte echt voor geen meter. Ik zal eens kijken, ik moet nog wel ergens een microfoontje hebben liggen.

Toevallig liep deze al zo, ik weet dat het verschilt als je hem schuin houd.

Ik vind het altijd belangrijk dat de beat error binnen de perken is en dat de amplitude goed is.

Die paar seconden meer of minder storen mij niet aangezien ik een horloge nooit echt langer dan 2 dagen aan heb, daarna is hij al weer afgewisseld met iets anders :smile:

1 like

Die app wat ik heb kost wel 13 euro maar werkt perfect, heb ook eens zo,n gratis app gebruikt werkte niet.

Die moet je idd zelf instellen, volgens het pdf bestand heeft het uurwerk een lift angle van 52, zal straks eens proberen wat hij aangeeft.

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen; ik wil nog wel een keer een echte timegrapher, maar dan zit je toch tegen een heel ander bedrag aan te kijken.

1 like

Werkt goed hoor, je kan ook een ebay time grapher kopen ben je klaar voor 200 euro.

Ik weet het, staan al een hele poos in mโ€™n volglijst op ebay; maar net terug van de wintersport, dus eerst maar weer even salaris afwachten. :sunglasses: :smile:

1 like

Zoโ€™n Chinese Timegrapher van Ebay werkt prima voor de hobbyist. Een serieuze Witschi of iets dergelijks heeft veel meer analyze mogelijkheden en zal ongetwijfeld nauwkeuriger en betrouwbaarder zijn, maar is voor de hobbyist niet nodig.
Lift angle die 1 graad afwijkt, maakt niet zoveel uit. Het zal per graad ongeveer 5 graden aan amplitude schelen. Als je zeker weet dat het 52 is, is dat natuurlijk beter. Alle voorgangers hadden 53, maar die ene graad kost je de kop niet.

2 likes

De app kost je maar 13 dus dat scheelt :slight_smile:

1 like

Ik heb mijn chinese timegrapher op MP gekocht voor 90 euro. Zou nu niet meer zonder willen.
Ik hobby niet zo veel meer aan de uurwerken maar afstellen en even checken hoe je nieuwe horloge loopt doe ik toch best wel vaak.

1 like

Ik zag dat ik een fout in mijn howto heb gezet, kan dit zelf niet meer aanpassen.

Met de klok mee is langzamer!

Tegen de klok in is sneller!

Zijn jullie hier tevreden mee? Ik wel in ieder geval wat een gepiel zeg :slight_smile:

Sorry, maar daar zou ik niet tevreden mee zijn. 11 sec in de plus is teveel voor een nieuw horloge. Proberen om hem naar de +2 tot +5 sec te krijgen. Als je tikjes geeft, schiet je er misschien iedere keer overheen. Het is allemaal heel gevoelig dus probeer het eens door geen tikjes te geven, maar langs de regulator te strijken.

Haha goed dat je het zegt dat heb ik express gedaan :wink: Het horloge gaat achter lopen zodra je het draagt daarom ongeveer +10sec gezet, en liever te ietsje in de plus als de min.

Vergeet niet dat dit maar een goedkoop klokje is he :slight_smile:

1 like

Wat is het verschil in posities?
Meet even alles op, wijzerplaat boven/onder en kroon boven/links/onder/rechts.
Als er wat verschil zit tussen de verschillende posities kun je inderdaad het beste afstellen op een gemiddelde.
Maar ik probeer altijd wel wijzerplaat boven en kroon onder aan te houden, in die posities draag je het meeste.

Qua beat error is het niet perfect maar wel acceptabel als je het niet beter krijgt.

Hey Floris

Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk af te stellen, mijn doel was zwz het horloge in de plus te krijgen omdat hij met de draagpositie gaat achterlopen.

Ik kreeg de beat error niet beter als 0,7 a 0,8 maar is acceptabel toch?

Verder heb 1 keer iets teveel geduwd waardoor de rate op +168sec per dag uit kwam haha :slight_smile: Zeer gevoelig! Maar met beleid lukt het wel.

Grtz!

Zo laatste meting met over de 2000samples,

Rate 100%
Beat error 96%
Amplitude 75%

Had hem liever nog wat in de plus gezien maar ik laat het zo ben tevreden :slight_smile:

1 like

:thumbsup:

1 like

Hey Raider,

Fraai en interessant topic!
Petje af voor het hands-on werk!

No guts no glory! :grinning: :+1:

Grt.

1 like