How to spot a WIS!

Idee!

Elke keer wanneer ik een horloge flipper en de (ver)koper in levende lijve ontmoet wordt er een flinke tijd over horloges gesproken. Als ik het “Ervaring met (Ver)Kopers” gedeelte van dit forum erop na sla, lees ik dat dit vrijwel bij iedereen het geval is. Het maken van een babbeltje betreft horloges gebeurt in het wild echter veel te weinig vind ik. Deels omdat het overgrote gedeelte van Nederland onze passie niet deelt maar ook omdat we elkaar niet makkelijk kunnen herkennen. Dit is natuurlijk zonde want er valt zoveel te bespreken met een mooie klok om de pols!

Ik stel daarom voor dat, wanneer je open staat voor een leuke babbel over horloges, je deze op een bijzondere manier gaat dragen. Ik zat te denken aan het plaatsen van de bezel pip op 3 uur (beter zichtbaar dan op 6 uur ivm lange mouwen). Wellicht voor non-duikers wat lastig maar het is een begin :smile:

Dus mocht je zin hebben in een leuk offline gesprek --> Pip to the 3!

11 likes

m’n pip staat altijd op 2 over, weet je meteen wie z’n klassiekers kent

1 like

Onder WIS gedrag schaar ik ook het dwangmatige goed zetten van mijn bezel ;)… Gaat hem voor mij niet worden dus haha

11 likes

Haha, heb ik ook last van… Precies recht anders krijg ik de kriebels

Recht? Ik hou met de pip altijd de maand van het jaar bij… Ik heb een hekel aan de maanden waarop de pip op een lelijke positie staat, maar toch… :frowning:

7 likes

Geen edelsmit onder ons voor het ontwerpen van een lederen/ziveren herenarmband met horlogeforum logo?
:grinning:

1 like

Een mooie leren armband zou best een goed idee zijn, en ook niet te duur… Met zilver erbij wordt het meteen een stuk duurder…

Wanneer een man die je in het café of de winkelstraten tegenkomt eerst naar je pols kijkt en dan pas naar je vrouw, dan heb je een echte WIS te pakken…

10 likes

Ik vind dat eigenlijk echt geen slecht idee van @cliogek ! Zou een leuke toevoeging zijn naast al die typische armbandjes.

dat ligt eraan hoe lelijk die vrouw is

5 likes

er is al een horlogeforum regenjas om elkaar te herkennen op de rikketik

4 likes

Meestal loop ik met zoiets over straat. Wel wat beter aangekleed in de wintermaanden natuurlijk.

2 likes

Jeez… dat je dan nog tijd hebt om klokjes te kopen

Ik vind dat ook best een goed idee. Een subtiel leren heren armbandje om je mede forummers te herkennen.

@anon50762135EV in de winter mag ze ook zo rondlopen hoor…

Dan valt zelf dit horloge niet meer op

Die had je gisteren dan goed verstopt, ik heb ze helaas niet gezien. Toch jammer …

dan moet je naar Rusland gaan, daar lopen alle vrouwen zo rond in de winter met -20, inclusief minirok, stiletto’s en een doos make-up

1 like

Dat ik dat nog nooit bedacht heb, goed idee!

Pas maar op; je komt er nooit meer af… Ik zit nu maandelijks heel neurotisch op de eerste alle bezels van mijn duikers te verschuiven. :wink:

2 likes

ik gebruik hem om het aantal geflipte klokjes van @anon50762135EV per maand aan te geven, ik ben ondertussen overgestapt op GMT bezels

2 likes