Elke keer wanneer ik een horloge flipper en de (ver)koper in levende lijve ontmoet wordt er een flinke tijd over horloges gesproken. Als ik het “Ervaring met (Ver)Kopers” gedeelte van dit forum erop na sla, lees ik dat dit vrijwel bij iedereen het geval is. Het maken van een babbeltje betreft horloges gebeurt in het wild echter veel te weinig vind ik. Deels omdat het overgrote gedeelte van Nederland onze passie niet deelt maar ook omdat we elkaar niet makkelijk kunnen herkennen. Dit is natuurlijk zonde want er valt zoveel te bespreken met een mooie klok om de pols!
Ik stel daarom voor dat, wanneer je open staat voor een leuke babbel over horloges, je deze op een bijzondere manier gaat dragen. Ik zat te denken aan het plaatsen van de bezel pip op 3 uur (beter zichtbaar dan op 6 uur ivm lange mouwen). Wellicht voor non-duikers wat lastig maar het is een begin
Dus mocht je zin hebben in een leuk offline gesprek --> Pip to the 3!
Wanneer een man die je in het café of de winkelstraten tegenkomt eerst naar je pols kijkt en dan pas naar je vrouw, dan heb je een echte WIS te pakken…