How to spot a WIS!

Mwa, ik vind alleen een horloge geschikt als ‘mannensierraad’. Voor mij geen armband.

3 likes

Zilver is toch helemaal niet zo duur?

Psst, weten wel zeker wie Ide is? is hij misschien toch SuperC

dan is ie ineens 100 kg afgevallen :smirk:

1 like

Nee niet zo duur, maar wel een stuk duurder dan een stukje leer. Zeker als je iemand erop moet zetten om zeg 100 stuks te laten maken… Dan wordt het opeens een stukje duurder.

Nee valt reuze mee. Het wordt dan ook snel lelijk en vies. Van mijn vrouw mag ik het niet kopen; witgoud wel :wink:

Bezel op 3 gaat niet werken voor me. Wel een leuk idee.

Haha!

Ok, op drie.
Heb trouwens een nieuwe band. Ben daar heel blij mee!

Ik heb een paar jaar rond gereden met een sticker van het horlogeforum op mijn achterruit maar ik heb er zelf nog nooit een ander mee zien rijden

Gr Pieter

Wow zijn er stickers van het horlogeforum? Waarom heb ik die niet en hoe zijn die te verkrijgen? 500 likes? 100 topics? Alle gekheid op een stokje, ik ben serieus benieuwd hoe deze stickers te krijgen zijn.

2 likes

Een bumpersticker op m’n auto ziet niemand. Ik heb meer aan een sticker op de voorruit.

8 likes

Als ik iemand zie met een mechanisch horloge (gewoon goed letten op de secondewijzer) dan maak ik best vaak met iemand een praatje, soms is het iemand die gewoon een horloge heeft gekocht dat hij er leuk uit vond zien, of simpelweg gekregen maar goed dan is het gewoon een kort gesprekje…

1 like

Of ze nog te krijgen zijn weet ik niet ik weet wel dat Henrik ze een paar jaar geleden had

Gr Pieter

1 like

Staat keurig. Waar heb je die vandaan?

Ik vond dit horloge-speldje op de bay:

Helaas is er maar één. Enneh, mooi is het ook niet.

Meeste kans op een leuk praatje heb je als je een vintage ziet, ongeacht prijsklasse, of een microbrand. Of een JDM.

1 like

Ik heb al te vaak mensen ongewild gekwetst.

Goh, mooi die Daytona!

'Mja, het is eh… een nepper hoor.'
Geeft de drager besmuikt toe.

Oh, pardon.

Ik zie maar beter van dit soort gesprekjes af.
Hoewel het ook vaak weer op z’n pootjes terecht komt.

Grt.

Tja, gewoon via ace & Spyer. Rib uit mijn lijf hoor, wat een prijs
prijs

Je ziet vrij snel of een Daytona of Hublot wel echt zijn. Iemand die een klokje van 10k koopt, loopt er over het algemeen anders bij dan iemand met een klokje van de markt in Marrakech.

@Henrik Zijn deze stickers nog te verkrijgen? Zou er graag één op mijn laptop plakken en één op de gitaarkoffer om het forum te promoten.

Band staat goed!

Vaak wel maar niet altijd. Twee weken terug in een restaurant zag ik een vrouw met een Rolex day-date. Net gekleed en ze kwamen aanrijden in een Range Rover. Toen zij naar huis gingen heb ik het toch gevraagd. “Het is helaas geen echte en loopt zelfs niet meer maar er komt nog wel een keer een echte.” Wel eerlijk maar ze voelde zich niet super comfortabel. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar het heeft ook leuke gesprekken opgeleverd.
De zoon van een hoogleraar stelde mij een vraag en ik zag meteen zijn 5513. Op een gegeven moment heeft hij de Sub uit 1983 aan mij gegeven om te laten bekijken/passen. Levert toch leuke momenten op! Hij wilde helaas niet voor 5000 verkopen, haha. Ding was in nieuwstaat met alle papieren en doos erbij. En zonder de randjes om de mooie patina en nog nooit gepolijst.
Vanaf dat moment een zwak voor dit model.

1 like