HOWTO: Kras verwijderen uit horlogeglas - Rolex Submariner ref. 5513

Ok, dan hebben jullie mazzel, fijner dan 600 heb ik hier nooit in een winkel gevonden. :sunglasses:

Op Ebay vind je ontzettend veel aanbieders van hoogkorrelig waterproof schuurpapier; bij deze kun je per vel bestellen tot korrel 7000: http://www.ebay.com/itm/3-5-X-9-Sandpaper-80-7000-grit-STARCKE-Abrasive-Waterproof-Paper-Sheets-/181740044422

Of bijvoorbeeld hier een pakket met vellen in 400/600/800/1000/1200/1500/2000/2500 en 3000:

Ik heb al ontzettend veel glaasjes gepoetst en de volgorde zoals ik hem doe is altijd 400-3000, ik ben daar zelf tevreden over. Mocht je stalen kasten krasvrij willen maken dan kun je beter meer tussenstappen gebruiken en beginnen met een 180 korrel.

Dank voor de tip, heb deze zojuist besteld.

Mooi verhaal en prachtig resultaat.

Mooi werk zeg!

Het lijkt wel tovenarij :grinning:
Een geweldige metamorfose. Respect👍

Mooi werk, Geert.
Heb je dat ook zo gedaan bij het glaasje van mijn Certina vintage?

Schuurpapier kan nog veel fijner, tot korrel 12000 (weliswaar op textiel ondergrond dan -> micromesh)

Super, wat een werk is hier verricht! Chapeau! Bedankt dat je ons meenam in het stap voor stap foto overzicht. Voor vele een mooi stappenplan, al zou ik het zelf niet op een vintage Rolex durven proberen.

(weer) mooi werk Geert!

Perfecte handleiding Geert! Ik behandel mijn plexi alleen met Brasso of Displex, maar die krasjes zijn dan ook aanzienlijk oppervlakkiger.

1 like

Plexi is plexi :wink:

Stalen ballen… :smile:

Ergens tussen een kwartier en een half uur.

Yes!

Top werk Geert. Denk ook is aan polijstpasta voor de tanden daar is veel in verkrijgbaar ook in grof en fijn. Ik gebruik dit in combinatie met een dremel met daarop een polijstkopje.

Barsten?, dat is ook geen enkel probleem…

Sterker nog…makkie :slight_smile:

Geweldig dat ja dit klusje opgepakt hebt… zelf zou ik liever met korrel 800 beginnen… 400 is in mijn beleving een vijl :slight_smile:

Klopt… 12000 heb ik ook…bij de betere modelbouw zaak kun je polijst sets kopen met dit schuurmateriaal…en polijstpasta
Ik heb het indertijd gekocht bij www.modelbrouwers.nl

Prachtig gedaaan!
Maar het mooiste vond ik nog dat je de sukkelaar een “vervang-horloge” gaf!!! :joy::thumbsup:
Moet ik ook es bij Freddy proberen - ha ha ha :grin:

Maar ik denk niet dat die zal geloven dat ik maar één horloge heb…:innocent:

Met machinaal polijsten heb ik zelf minder goede ervaringen. Als je net iets te hard gaat kun je al snel vervormingen van het glas krijgen. Maar goed, als je een keer een guide zou willen maken hoe jij dit aanpakt dan ben ik daar zeker in geïnteresseerd.

Tja, we heten niet allemaal Arie Kabaalstra… :laughing:
Een draaibank staat zeker op m’n lijstje, maar is nog niet bovenaan beland. :grin: