Hulde aan het nieuwe Horlogeforum.nl

Sorry, ik ben niet enthousiast. Vind het allemaal zo rommelig en schreeuwerig. Veel te veel scrollen, slecht voor de RSI.

Had stiekem gehoopt dat het meer zou lijken op forums.watchuseek.com. Die rustige layout is veel prettiger. Niet iedere verandering is een verbetering. Hopelijk komt er snel een update die de teksten flink in elkaar schuift. Dat zou al veel helpen.

1 like

Ik was ook happy. Heb duizenden malen gepost & nooit bij het posten of het lezen enige hinder ondervonden van het oude formaat. Heb ook nooit geklaagd. Ik heb ook alle bewondering voor de vele tijd en moeite die hier nu in geïnvesteerd is. Ik deel de gevoelens van de TS bard in zijn episch gedicht als hulde aan de nieuwe software dan ook niet. Het is mooi verwoord, maar duidelijk geschreven voor hij het nieuwe forum gebruikt had. Als ode aan het oude forum, herken ik het wel :frowning:

Ik zie dat de juiste datum wanneer ik lid geworden ben is vermeld. Ik hoop van harte dat jullie daar een programmaatje voor geschreven hebben, anders is dat een boel werk geweest. Goed hoor… :high_brightness:

1 like

Ja, daar hebben we een stukje code voor gebouwd :smile: Anders was het geen leuk weekend geworden.

Naar mijn smaak krijg je wel erg veel zaken tegelijk voorgeschoteld; notificaties, badges, balkjes etc.
Volgens mij gaan mijn pupillen van hot naar her als ik op het nieuwe forum zit te lezen :wink:

Mijn beste,

Naar aanleiding van het openingstopic ‘Hulde aan het nieuwe Horlogeforum’ wil ik bij deze toch nog eens benadrukken, dat mijn ode aan het forum, een ode is van mijn persoonlijke beleving van het Horlogeforum.
En dit zowel zoals als het was, en zoals het geworden is!!

Dat wil niet zeggen dat ook ik een aantal knelpunten herken bij de opzet van dit nieuwe Horlogeforum.
Doch deze knelpunten kunnen voor mij geen afbreuk doen aan de beleving van de ‘horloge-forum-hobby’ als zodanig!!

Ik doe bijvoorbeeld niets met likes (sorry mannen, ik vind jullie allemaal leuk) de bevinding van een al dan niet goede bijdage, vlaggetjes, uitnodigingen,etc., etc.
Als ik het forum opstart ga ik vrijwel direct naar Recent / alle Categorieen en zie vrij snel wat mijn medeforumgenoten te delen hebben.
Voorts ben ik er van overtuigt dat de heren Moderatoren zich zullen vergewissen van de kritieken / knelpunten en vandaaruit het Horlogeforum blijven updaten.

Laten we dankbaar terug zien en vertrouwend vooruit.
Komt wel goed!!

Coenraad
alias Tissot62

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Ik snap echt niets meer van hoe dit allemaal werkt. en of ik dit allemaal wel wil aanleren. Ik ben wel redelijk technisch, maar dit is gewoon te veel in 1 keer.

Ik heb gister een PM gestuurd, maar of die gene hem nou heb ontvangen dat is mij een raadsel.

1 like

Vroeger kon ik de laatste bijv 20 horloge die te koop waren even snel doorlopen.
Ik heb geen idee hoe dat nu weer even snel kan mis, de vervolg pijlen en komt iedere keer weer terug bij het begin.
Helaas kan er niet mee overweg

Gr Ton

Inderdaad hulde aan het nieuwe forum!
Ik heb er uiteraard wel even aan moeten wennen, maar na een aantal dagen het werkt m.i. erg prettig (ook op mijn iPhone) en ondertussen al bijna vertrouwd.

Wennen moesten we allemaal wel denk ik… maar ondanks dat vele andere fora waar ik lid ben op PHPbb draaien… is deze zo gek nog niet… 't gemak waarmee je “effe snel” een plaatje kan plaatsen… vergelijkbaar met Feestboek, waar ook heel veel mensen gebruik van maken… is wel “lekker”…
je ziet ook bij het spreekballonnetje rechtsboven meteen of er iets gepost is in een topic dat je volgt, of dat je een PB hebt…
dat Topics niet meer in pagina’s zijn ingedeeld… maakt het zoeken soms makkelijker… je scrollt gewoon rustig naar beneden, terwijl je de posts “scant”. en met het blokje dat de nummers weergeeft… kun je snel genoeg naar boven, beneden of een willekeurig nummer springen… best leuk gevonden…

't is een beetje een mix van een Facebookpagina en een PDF van vele pagina’s lang… :slight_smile:

ook als je de hoofdpagina opent… meteen een overizicht van de meest recente topic… iets wat ik ook van andere fora ken… zo ben je snel weer bij met lezen…vroeger opende ik het forum in 3 aparte tabbladen… omdat je niet even van de ene naar de andere categorie kon springen…

Ik moet me helaas aansluiten bij de groep -minder tevreden-
Op mn laptop i pad en telefoon gaat het nieuwe forum veel langzamer.
Overzichtelijk vind ik het ook allerminst en heb me nooit een moment gestoord aan het oude forum.
Ik ben ook niet zo handig met computers moet ik zeggen…
Ik vind het een verademing als ik bv naar het Rolex forum ga …

Ik kan met het nieuwe HF ook moeilijk overweg , het oude vond ik heel overzichtelijk en makkelijk .
het zal wel met mijn leeftijd te maken hebben ik hoop dat ik het onder de knie krijg , maar heb daar tot dusver niet veel vertrouwen in .

Ik weet het nog niet. In begin vind ik het 10 x niks. Begint nu een beetje te komen. Eerste pluspunt is uiteraard vanaf de Phone oid gelijk plaatje posten.

Even HF checken lijkt nu nog erg omslachtig en vreemd. Gelezen/ ongelezen knop vond ik altijd erg prettig in de oude setting. Nu heb ik het gevoel dat ik alles moet bekijken.

Heb afgelopen dagen gedacht: F@ck it. Laat HF forum maar zitten. Helemaal geen zin in om te lezen.

De tijd zal het leren :slight_smile:

Waar haal je het toch elke keer weer vandaan, fantastisch.

Ik begrijp de negatieve reacties niet geheel. Tuurlijk het voelt anders maar het nieuwe HF is maar net begonnen… Ik vind het goed om te zien dat er redelijk snel wordt gereageerd door Richard en Henrik en er ook daadwerkelijk wat wordt gedaan met suggesties/klachten. De klacht ‘traagheid’ lees ik veel maar hier heb ik op mijn (toch zeker niet nieuwe) pc en android telefoon geen last van. Toegegeven het is niet sneller dan het oude forum maar veel trager kan ik het echt niet noemen. Met het like / badges / level systeem heb ik ook niets maar dat je daar compleet op afknapt? Tja.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat een php forum me ook goed had kunnen bekoren en misschien wel mijn voorkeur heeft. Ook voor de leden die nu afgeschrikt zijn en zelfs mogelijk afhaken was zoiets misschien een makkelijker overstap.

gr, HJR

Omdat ik veel met ingewikkelde software werk, en dus een gevorderde gebruiker ben van diverse software, onderschat ik misschien de complexiteit van dit nieuwe forum. Maar ik kan het niet helpen te denken dat sommige mensen hier gewoon lui zijn. Ik snap ook nog niet alles, maar met nog wat inspanning gaat dat best lukken. Ik heb alle vertrouwen dat alle hobbels zullen worden genomen.

3 likes

Ook dat. Alleen al de hoeveelheid gestelde vragen die beantwoord konden worden door of het pdfje te lezen of reeds beantwoord waren in nota bene hetzelfde topic toont dat aan.

gr, HJR

2 likes

RTFM is daarom ook het standaard vierletterig antwoord op veel gestelde vragen… :smile:

2 likes

Maarre… staat in TFM pdf ook hoe het komt dat sommige pagina’s vastlopen of tekstboxen verdwijnen ?

Is inderdaad gewoon een kwestie van tijd…

Dat wennen gaat prima, ik heb ook wel eens gehad dat ik in het begin dacht shit dit lijkt me niet echt logisch in elkaar zitten, terwijl als je er een tijdje aan went je niet meer anders zou willen, en het eigenlijk een stuk logischer en intuïtiever in elkaar steekt dan je in eerste instantie dacht.

Groeten,

Noel.