Ik zie een hoop reacties met de melding: 'Een hele verbetering!'
Maar ik zie dit nergens vergezeld van motivatie.
Ik ben het ook eens met de post van soli en Lencoth.
De opzet van deze nieuwe site is een soort facebook clone waar ik niet op gesteld ben.
En idd er zijn div. andere ( horloge) forums die het beter voor elkaar hebben.
Gewoon een website.
Waarom voor deze manier is gekozen ( fit all screen’s ) is mij een raadsel.
1/derde van mijn scherm rechts is leeg…
Een simpele rondvraag had kunnen bevestigen dat de meeste leden dit
forum middels de pc of laptop bezoeken.
Nostalgie is een ander ding maar efficiënter en gebruiksvriendelijk is het zeker niet.
Niets is ergerlijker dan de arrogantie van een slechte architect.
Volgens mijn bevinding is er ook meer ongevraagd en niet vermelde tracking toegepast.
Eens dat de overzichtelijkheid verdwenen is. Wat ik me vaak afvraag bij software aanpassingen is of die zijn ingegeven door wensen van de gebruikers of door de drang van de makers/ beheerders om een gelikt beeld te laten zien. Ik vrees dat het tweede aspect in de meeste situaties een te grote rol en vaak de enige rol speelt. Natuurlijk moet je software aanpassen aan de stand der techniek, maar dat kan ook met behoud van de elementen die goed waren. Ik kan met de nieuw layout niet uit de voeten. Het positieve nieuws: ik krijg weer tijd voor andere dingen als ik minder op horlogeforum zit.
Groet Roelof
Ik ben een leek met de pc en was ook bang voor de veranderingen maar eens je wat knopjes probeert en ziet wat mogelijkheden dit forum biedt, is het alleen maar een positieve verandering, werkt zelfs verslavend die nieuwigheden te ontdekken.
Klopt helemaal! Gister dacht ik nog dat ik het forum maar moest verlaten, maar vandaag gaat het al een stuk beter!
Mooi ook alle extra mogelijkheden t.o.v. het oude forum.
het is even wennen, maar het werk prima. Op de telefoon is het iig een verademing tov het oude forum. Ik gebruik een android phone en dat gaat prima. Heerlijk ook foto’s plaatsen, dat werkt drempel verlagend om wat te delen. ( en laten we wel wezen, iedereen komt hier ook een beetje vanwege de plaatjes )
Even wennen natuurlijk. Dat vertrouwde overzicht is er niet meer, maar door de knoppekes eens allemaal te testen komst dat wel goed. In elk geval proficiat met het nieuwe forum!
Het enthousiasme van velen over de nieuwe opzet van het forum kan ik helaas niet delen.
De traagheid op de pc vind ik ergerlijk.
Bovendien mis ik in elk (sub)forum de mogelijkheid/knop om alle berichten (dus topics + reacties) als gelezen te markeren.
Het oude horlogeforum was qua ontwerp wel aan vernieuwing toe, vooral het niet standaard uitvouwen van alle reacties was een gemis (al kon je dit als geregistreerd lid gelukkig aanpassen). De nieuwe look is in ieder geval verfrissend.
Het nieuwe ontwerp is duidelijk ontworpen om touch screen vriendelijk te zijn, ruime opzet, veel padding en dit zal het gebruik ervan op bijvoorbeeld een tablet zeker ten goede komen. Echter op een reguliere desktop vind ik het helaas geen verbetering. Zoals reeds meerdere personen hebben aangegeven is het nu een stuk onoverzichtelijker geworden. Waar je voorheen in het aangeboden gedeelte in één opslag zo’n 30 à 40 aangeboden horloges te zien kreeg zijn dit er nu nog maar 14.
Graag zou ik een optie “desktop mode” toegevoegd zien in de voorkeuren waarbij alles compacter wordt weergegeven, zodat het forum weer overzichtelijker wordt.
EDIT: Dit was geen reactie op Sparks, maar blijkbaar op de verkeerde “Reageer” knop geklikt.