mmmm…het is wennen…groot pluspunt is de vereenvoudiging (wat een woord!) van het plaatsen van foto’s.
Ook het scrollen omlaag is een dikke voldoende…
Een aantal mensen hebben een hoop werk verricht om de site te verbeteren, en wij mogen er weer gratis gebruik van maken…da’s toch mooi!!
Erg netjes, even wennen maar ik vind de topics nu een stuk prettiger lezen dan voorheen. Complimenten!
Ik waardeer uiteraard de inzet van de makers.
En weet dat het best een kluif is alles reactive te bouwen.
Begrijp mij goed, ik wil niets neer halen maar ik zie deze eerste
release als testcase en ik ga er van uit dat er vele verbeteringen
zullen volgen.
Maar nu na een paar dagen kan ik niet anders concluderen dan dat
het gebruik van de nieuwe site vermoeiender is dan voorheen.
De interface is niet bepaald intuïtief te noemen.
Ik vond de trapsgewijze draadjes vele malen handiger.
Ook de schreefloze letters in de item-titels lezen niet prettig.
Of maak ze dan iets vetter.
Al met al geen staaltje van top typografie. ( maar da’s een ander vak dan web bouwer )
Het klikken naar opvolgende pagina’s vond ik ook handiger.
Openen van een item duurt soms meer dan 15 seconden.
( met mijn laptop is niets mis)
Er is dus gekozen voor de pad en smart gebruikers,
Tja, analytics en statistics…
Mvg.
Met pad en smart gaat het ook niet altijd naar wens hoor,
ik heb ondertussen wel “kunnen proeven” en het smaakt naar meer
alleen kom je af en toe een paar botsplinters en taaie brokken tegen.
Ik vind het tot nu toe een hele vooruitgang, en ik ben een forumgebruiker die grotendeels via de pc of tv op het forum rondsurft.
Ik moet zeggen dat ik het toch wel intuïtief vind zoals het nu loopt.
Je hoeft in ieder geval niet meer alles aan te klikken en met het nieuwe forumgedeelte menu merk ik dat ik vaker andere delen van het forum bezoek die ik eerst zeer weinig bezocht, dat maakt de beleving nog completer want er zijn in mijn ogen nu meer topic´s makkelijker te ontdekken dan voorheen.
Alles wat opnieuw in de kinderschoenen staat heeft zo zijn opstartprobleempjes en ik moet zeggen dat ik persoonlijk nog geen irritante dingen ben tegengekomen waarvan ik zeg nee,
De achtergrondkleur heb ik zelf aangepast via Color your site, (alleen via Firefox) dat is natuurlijk ook een idee om zelf het heft in handen te nemen en ieder forum in te kleuren naar je eigen zin…Dat maakt de beleving qua kleur in ieder geval compleet instelbaar.
Verder heb ik zeker geen klachten!
Groeten,
Noel.
Ach ja, het gaat tot slotte om de inhoud en die is interessant genoeg om te blijven volgen.
Dat moet zeker gezegd.
Grt.
Ik sluit me dan maar aan bij de “ouderen” die niet tot de “twitter-generatie” behoren.
Sorry, ik waardeer oprecht de inzet tot verbetering, maar vindt het nieuwe platform echt balen.
Lange laadtijd, onoverzichtelijk en de reclamebanner irriteert me mateloos.
Ergens op 26 maart:
Ik ben ook bang dat het forum
zogenaamd modern eruit gaat zien. Uit ervaring
weet ik dat een mooie layout bijna altijd ten
koste van de inhoud gaat.
Groet,
Alex
Helaas moet ik ook concluderen dat de navigatie van het nieuwe forum voor mij zeer te wensen overlaat.
Echt jammer want het HF zoals het was, was oud maar navigeerde makkelijk. evengoed bewondering voor iedereen die er veel tijd in heeft gestoken.
Stilstand is niet altijd achteruitgang en vernieuwing is niet altijd verbetering. Everybody was happy, i believe!
groeten.
Marijn
Sorry, ik ben niet enthousiast. Vind het allemaal zo rommelig en schreeuwerig. Veel te veel scrollen, slecht voor de RSI.
Had stiekem gehoopt dat het meer zou lijken op forums.watchuseek.com. Die rustige layout is veel prettiger. Niet iedere verandering is een verbetering. Hopelijk komt er snel een update die de teksten flink in elkaar schuift. Dat zou al veel helpen.
Ik was ook happy. Heb duizenden malen gepost & nooit bij het posten of het lezen enige hinder ondervonden van het oude formaat. Heb ook nooit geklaagd. Ik heb ook alle bewondering voor de vele tijd en moeite die hier nu in geïnvesteerd is. Ik deel de gevoelens van de TS bard in zijn episch gedicht als hulde aan de nieuwe software dan ook niet. Het is mooi verwoord, maar duidelijk geschreven voor hij het nieuwe forum gebruikt had. Als ode aan het oude forum, herken ik het wel
Ik zie dat de juiste datum wanneer ik lid geworden ben is vermeld. Ik hoop van harte dat jullie daar een programmaatje voor geschreven hebben, anders is dat een boel werk geweest. Goed hoor…
Ja, daar hebben we een stukje code voor gebouwd Anders was het geen leuk weekend geworden.
Naar mijn smaak krijg je wel erg veel zaken tegelijk voorgeschoteld; notificaties, badges, balkjes etc.
Volgens mij gaan mijn pupillen van hot naar her als ik op het nieuwe forum zit te lezen
Mijn beste,
Naar aanleiding van het openingstopic ‘Hulde aan het nieuwe Horlogeforum’ wil ik bij deze toch nog eens benadrukken, dat mijn ode aan het forum, een ode is van mijn persoonlijke beleving van het Horlogeforum.
En dit zowel zoals als het was, en zoals het geworden is!!
Dat wil niet zeggen dat ook ik een aantal knelpunten herken bij de opzet van dit nieuwe Horlogeforum.
Doch deze knelpunten kunnen voor mij geen afbreuk doen aan de beleving van de ‘horloge-forum-hobby’ als zodanig!!
Ik doe bijvoorbeeld niets met likes (sorry mannen, ik vind jullie allemaal leuk) de bevinding van een al dan niet goede bijdage, vlaggetjes, uitnodigingen,etc., etc.
Als ik het forum opstart ga ik vrijwel direct naar Recent / alle Categorieen en zie vrij snel wat mijn medeforumgenoten te delen hebben.
Voorts ben ik er van overtuigt dat de heren Moderatoren zich zullen vergewissen van de kritieken / knelpunten en vandaaruit het Horlogeforum blijven updaten.
Laten we dankbaar terug zien en vertrouwend vooruit.
Komt wel goed!!
Coenraad
alias Tissot62
Orologio Signaturis Temporis.
Ik snap echt niets meer van hoe dit allemaal werkt. en of ik dit allemaal wel wil aanleren. Ik ben wel redelijk technisch, maar dit is gewoon te veel in 1 keer.
Ik heb gister een PM gestuurd, maar of die gene hem nou heb ontvangen dat is mij een raadsel.
Vroeger kon ik de laatste bijv 20 horloge die te koop waren even snel doorlopen.
Ik heb geen idee hoe dat nu weer even snel kan mis, de vervolg pijlen en komt iedere keer weer terug bij het begin.
Helaas kan er niet mee overweg
Gr Ton
Inderdaad hulde aan het nieuwe forum!
Ik heb er uiteraard wel even aan moeten wennen, maar na een aantal dagen het werkt m.i. erg prettig (ook op mijn iPhone) en ondertussen al bijna vertrouwd.
Wennen moesten we allemaal wel denk ik… maar ondanks dat vele andere fora waar ik lid ben op PHPbb draaien… is deze zo gek nog niet… 't gemak waarmee je “effe snel” een plaatje kan plaatsen… vergelijkbaar met Feestboek, waar ook heel veel mensen gebruik van maken… is wel “lekker”…
je ziet ook bij het spreekballonnetje rechtsboven meteen of er iets gepost is in een topic dat je volgt, of dat je een PB hebt…
dat Topics niet meer in pagina’s zijn ingedeeld… maakt het zoeken soms makkelijker… je scrollt gewoon rustig naar beneden, terwijl je de posts “scant”. en met het blokje dat de nummers weergeeft… kun je snel genoeg naar boven, beneden of een willekeurig nummer springen… best leuk gevonden…
't is een beetje een mix van een Facebookpagina en een PDF van vele pagina’s lang…
ook als je de hoofdpagina opent… meteen een overizicht van de meest recente topic… iets wat ik ook van andere fora ken… zo ben je snel weer bij met lezen…vroeger opende ik het forum in 3 aparte tabbladen… omdat je niet even van de ene naar de andere categorie kon springen…
Ik moet me helaas aansluiten bij de groep -minder tevreden-
Op mn laptop i pad en telefoon gaat het nieuwe forum veel langzamer.
Overzichtelijk vind ik het ook allerminst en heb me nooit een moment gestoord aan het oude forum.
Ik ben ook niet zo handig met computers moet ik zeggen…
Ik vind het een verademing als ik bv naar het Rolex forum ga …