Hulde aan het nieuwe Horlogeforum.nl

Ik kan met het nieuwe HF ook moeilijk overweg , het oude vond ik heel overzichtelijk en makkelijk .
het zal wel met mijn leeftijd te maken hebben ik hoop dat ik het onder de knie krijg , maar heb daar tot dusver niet veel vertrouwen in .

Ik weet het nog niet. In begin vind ik het 10 x niks. Begint nu een beetje te komen. Eerste pluspunt is uiteraard vanaf de Phone oid gelijk plaatje posten.

Even HF checken lijkt nu nog erg omslachtig en vreemd. Gelezen/ ongelezen knop vond ik altijd erg prettig in de oude setting. Nu heb ik het gevoel dat ik alles moet bekijken.

Heb afgelopen dagen gedacht: F@ck it. Laat HF forum maar zitten. Helemaal geen zin in om te lezen.

De tijd zal het leren :slight_smile:

Waar haal je het toch elke keer weer vandaan, fantastisch.

Ik begrijp de negatieve reacties niet geheel. Tuurlijk het voelt anders maar het nieuwe HF is maar net begonnen… Ik vind het goed om te zien dat er redelijk snel wordt gereageerd door Richard en Henrik en er ook daadwerkelijk wat wordt gedaan met suggesties/klachten. De klacht ‘traagheid’ lees ik veel maar hier heb ik op mijn (toch zeker niet nieuwe) pc en android telefoon geen last van. Toegegeven het is niet sneller dan het oude forum maar veel trager kan ik het echt niet noemen. Met het like / badges / level systeem heb ik ook niets maar dat je daar compleet op afknapt? Tja.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat een php forum me ook goed had kunnen bekoren en misschien wel mijn voorkeur heeft. Ook voor de leden die nu afgeschrikt zijn en zelfs mogelijk afhaken was zoiets misschien een makkelijker overstap.

gr, HJR

Omdat ik veel met ingewikkelde software werk, en dus een gevorderde gebruiker ben van diverse software, onderschat ik misschien de complexiteit van dit nieuwe forum. Maar ik kan het niet helpen te denken dat sommige mensen hier gewoon lui zijn. Ik snap ook nog niet alles, maar met nog wat inspanning gaat dat best lukken. Ik heb alle vertrouwen dat alle hobbels zullen worden genomen.

3 likes

Ook dat. Alleen al de hoeveelheid gestelde vragen die beantwoord konden worden door of het pdfje te lezen of reeds beantwoord waren in nota bene hetzelfde topic toont dat aan.

gr, HJR

2 likes

RTFM is daarom ook het standaard vierletterig antwoord op veel gestelde vragen… :smile:

2 likes

Maarre… staat in TFM pdf ook hoe het komt dat sommige pagina’s vastlopen of tekstboxen verdwijnen ?

Is inderdaad gewoon een kwestie van tijd…

Dat wennen gaat prima, ik heb ook wel eens gehad dat ik in het begin dacht shit dit lijkt me niet echt logisch in elkaar zitten, terwijl als je er een tijdje aan went je niet meer anders zou willen, en het eigenlijk een stuk logischer en intuïtiever in elkaar steekt dan je in eerste instantie dacht.

Groeten,

Noel.

Alles went uiteindelijk maar persoonlijk vond ik het oude forum lekkerder ,maar dat is slechts mijn mening.
En dat wennen gaat langzamer daar ik ook op andere forums kom en ik die overzichtelijker vindt.

Ga eens te raden bij je eigen setup?

Gr, HJR

Even puzzelen dan komt het inorde
Maar eetlijk gezegd een beetje verward naar imijn zin de oude horlogeforum was voir mijn eigen mening toch snellet en eenvoudiger
Maar toch wil ik iedereen bedanken voor wie dit allenaal in elkaar heeft gezet

Alles uiteraard al uitgeprobeerd, maakt niks uit
Maar zeg eens wat zou er mis kunnen zijn met een setup
waaronder een site het ene uur wel goed werkt
en er het volgende om de 5 minuten tijdens het lezen vastlopers komen ?
die pas verdwijnen zodra je de site eerst verlaat, vervolgens weer bezoekt
( zonder tussentijds verdere wijzigingen te hebben ingevoerd )

Gr, Gerard

Schoot me net ineens te binnen: zou het kunnen dat de problemen die jij ervaart, aan jouw apparatuur en verbinding ligt Gerard? Want de hoeveelheid klachten die jij ervaart, daar ben je uniek in…

Het scheelt veel als je de “vaste” topic unpinned, even op het “pinnetje” klikken naast het topic en verversen, dan ben je heel wat vulling bovenin je scherm kwijt

@Henrik

Ik heb volgens mij gewoon een goed werkende Samsung Tablet
met WIFI ervaar op geen enkele andere zware website deze problemen,
met scrollen en openen.

( m.u.v. NU.nl waar het probleem is dat ze op de voorpagina de artikeltjes
te dicht op elkaar zetten = desktop modus )

Op het HF heb ik momenteel maar 1 probleem en dat is het regelmatig vastlopen van pagina’s …. bij overige problemen zoals het ontbreken van een uploadknop voor plaatjes heb ik ontdekt dat dat komt door de keuze voor de desktop of mobiele modus. dat de overige buttons niet reactief zijn overkom ik
door er iets onder te tikken i.p.v. erop.

kortom afgezien van het sporadisch ontbreken van een tekstvak heb ik alleen
vaak last van vastlopers tijdens het lezen of bij het openen.

Andere meldingen van mij waren slechts constateringen als tip naar Richard
zoals haperingen tijdens het scrollen in een tekstvak en het dan al of niet doortellen van het groene voortgangs balkje bij scrollen.
( wat me persoonlijk worst zal zijn ) maar mogelijk Richard behulpzaam kan zijn bij zijn onderzoek.

ik heb inmiddels vanalles in mijn settings getest, inclusief toestaan van popups in / uitzetten van javascript / Email sync. etc.
Het enige dat helpt na het vastlopen tijdens het scrollen en openen is HF afsluiten en opnieuw openen.

grt. Gerard

Tja maar om de problemen heen werken is geen oplossing. Ik zou haast zeggen ( maar dat lijkt me wat overtrokken om één website aan de praat te krijgen) dat je je tablet terug in de fabrieksinstellingen zet en dan nog eens kijkt. Jij zal toch niet de enige met een Samsung tablet zijn?

Ik heb ook een Galaxy Tab 2 liggen hier, zal hem eens gaan proberen dadelijk, is wel niet meer origineel wat betreft software

Uiteraard heb ik de modus “standaard instellingen” en andere instellingen uitgeprobeerd
het probleem met Tablet touch buttons is vaak dat de zichtbare button niet exact bovenop het functionele touchvlak ligt
maar dat is m.i. Tablet eigen ( vandaar ook de keuzes tussen mobiele of desktop modus )
echter in beide modi slaat het regelmatig vast, en ook denk ik niet dat het formaat / positie button veel uitmaakt
bij het scrollen of in eerste instantie openen van een pagina en dan vastlopen van de site.

Ik denk dat ik dit niet lang vol hou. Alle topics door elkaar. Springende vensters. Onduidelijkheden. Ik ben er wel een beetje klaar mee.