(HULP) Beste Duikers horloge onder de 400

Turtle ligt op me te wachten als ik terugkom van vakantie!

Welkom, de aanbevelingen vliegen je vast in de oren.

Misschien idee om even het ehbo lijstje in de FAQ door te nemen?

Zo kun je misschien overzichtelijker maken wat je wensen zijn.

Nu weten we al dat het een duiker moet wezen met een budget van 400.
Maar moet het nieuw of mag het ook tweedehands zijn? Moet het solar hebben of mag het ook een gewone quartz wezen? Of misschien zelfs mechanisch? Of juist absoluut niet? Een wat ruigere Seiko Monster of een wat sportievere Citizen ny0040 of toch een wat beschaafdere skx007?

En zo zijn er nog tal van andere elementen om over na te denken.

Ik durf het bijna niet te vragen… Maar wat vind de rest van Fiffer voor Dions?

3 likes

Top idee! Prima manier voor een student om eens te kijken wat goed bevalt.

Wil ik de Phoibos ook best een weekje voor ter beschiking stellen.

Budget met 100 euro oprekken, en voor een tweedehands Squale 1521 gaan? :slight_smile:

1 like

:joy::joy::joy::
Ik heb ook niks met die es-ka-iksen in tegenstelling tot @BMWX6M die gek is/wordt van seiko :joy::joy::joy:

2 likes

Het is niet eens zo dat ik niks met de SKX heb. Voor onder de €150 is het wel gewoon een gaaf horloge (om te zien). Maar de afwerking is niet altijd je van het en het ontbreken van hacking vind ik bij ieder horloge boven de 3 tientjes onacceptabel (dat kan ik van mijn Vostok nog net hebben :grinning:).

De Turtle vind ik al een vele malen beter, maar dan zit je ondertussen al wel in een prijsklasse waarin er de nodige concurrentie is.

1 like

Jup zou mijn reactie ook zijn :yum:

1 like

Ware het niet dat TS met reden aangeeft dat €400 de max is :wink:.

Ik ben SKX(009) fanboy maar vooral als veilig en goedkoop vakantie en zwemhorloge! :sunglasses:

TS verdient een kwalitatief beter horloge voor zijn budget van €400,- :cowboy_hat_face:

1 like

Absoluut. Exact waarom ik de Phoibos heb aangeschaft.
Doet het ook niet zo’n pijn als je in het zwembad ontdekt dat je de kroon niet hebt vastgeschroefd :relaxed:.

Maar voor €400 (en een stuk minder) is er inderdaad beter te krijgen.

1 like

Dat zeg ik, PRS18. Blijft er een leuk startbedragje over voor een volgende aankoop!

3 likes

Ach budgetten zijn er om opgerekt te worden. Kijk maar naar de hsl :wink:

Maar serieus, weekje rustiger aan met stappen en pot is alweer verhoogd. Maar of ie dat er ook voor over heeft…

We hebben hier met een student te maken. Ik verwacht enige intelligentie :wink:.

1 like

Ik heb hem niet zelf in bezit maar ik lees veel goede dingen over de Dan Henry. Het heeft een vintage look met een Seiko-uurwerk. Succes!

Zo lang ie maar plechtig en niet verkoopt :wink:

Vooruit dan, hier meer over Fiffer Turtle:

En ik weet niet of ie als student zijnde gratis met ov mag reizen? Maar dan hoeven overdrachten em ook geen geld te kosten.

Hoi Dions

Ik heb je een pb gestuurd😉

Genesis

2 likes

Hij is binnen en tjonge wat een super afwerking voor dat geld :+1:
Echt onder de indruk :heart_eyes:

1 like

De beste optie is een citizen

Hoe lang heb je moeten wachten ?
Zit nl. ook te denken aan een Phoibos voor op vakantie