(HULP) Beste Duikers horloge onder de 400

Beste leden van Horlogeforum,

Ik ben sinds een weekje bezig met het zoeken van een goeie divers watch, dit word mijn eerste “echte” horloge (heb nu een alleen een Hugo Boss dress watch).
De reden dat het een divers watch moet zijn is puur om hoe deze mij in het algemeen aanspreken qua design.
Mijn budget is rond de 400 euro, ik ben student en dit is voor mij het maximum wat ik kan uitgeven aan een horloge.
Ik kijk onderanderen al naar de Seiko SCC017 (liefst de 015 maar die kan ik nergens vinden)
en de Seiko prospex SNE437.

Ik hoop dat iemand mij in ieder geval aanvullende informatie kan geven over divers watches en waar ik naar zou moeten kijken.

Met vriendelijke groet,

Dion

1 like

Skx007

6 likes

Mijn Benarus Vintage Moray staat in het verkoop gedeelte.
Is binnen je budget en een prachtig horloge.

Seiko sumo is tweedehands vindbaar voor onder de 400 euro. Ga voor de eerste versie zonder X op de plaat: modelnummers SBDC001, 003 en 005, respectievelijk zwarte blauwe en oranje plaat

3 likes

Voor dat bedrag kun je een Glycine combat sub scoren. Staat er volgens mij ook nog 1 te koop hier. Mooie afmeting en een goed uurwerk.

Edit: Ff een linkje naar de Glycine die hier te koop staat:

4 likes
1 like

Wat dacht je van een G. Gerlach Enigma 2?

102_o_enigma2_02

5 likes

Prima duiker en je houdt geld over :sunglasses:

1 like

Inderdaad SKX007. Maar dan met saffier glas, keramische bezel, solid oyster band. En wijzerset en -plaat naar smaak.

Tip van mij: staat een mooie in het blauwe gedeelte ;).

3 likes

Wow leuk horloge, Pools met Seiko binnenwerk €400- heb 'm maar ff via Google moeten opzoeken. Wil 'm wel eens in 't eggie zien :no_mouth:

1 like

Precista, kan geen SKX*** tegenop…

4 likes

Inderdaad, een Precista PRS-18 bijvoorbeeld (die van mij is te koop :grinning:)

Met saffierglas, 300 meter waterdicht, dubbele afdichting etc.

Uurwerk is weliswaar quarts, maar daardoor minder kwetsbaar, levensduur batterij > 5 jaar!

2 likes

Voor 160,00 ben je klaar :wink:

Ik zeg Precista, en voor de duidelijkheid, de mijne is niet te koop. Wellicht is dat een sterker argument dan de andere …

7 likes

Phoibos misschien :interrobang:

1 like

Stock skx007 of 009.

1 like

Ja en … COSC!

1 like

En je hoeft geen klusser te zijn om er iets van te maken. Gewoon klaar en af. Kopen en dragen…

4 likes

:point_up:
Kan je 'm nog in 2 verschillende kleuren kopen ook :wink:.

En als kwarts geen bezwaar is, is de Precista inderdaad ook een goede optie.

Beiden een stuk beter afgewerkt (en origineler) dan een SKX (kom maar op met die handtasjes :stuck_out_tongue:).

3 likes

Ik mis de Seiko Turtle als suggestie!

https://www.superaankoop.co.nl/nl_NL/product/seiko-prospex-sea-automatisch-diver-s-200m-roestvrij-staal-herenhorloge-srp779k1.html