Hulp bij aankoop Speedmaster Reduced

Ik zou gewoon van dit horloge af zien. Je steekt tijd in iets dat gewoon niet top meer is. Alkmaar - Wesseling & Vreeker. Ik ga even af op alle reviews. Zij doen dit vrijwel zeker gratis of tegen een zeer schappelijke prijs.

2 likes

Van catawiki dus, en met nog steeds hetzelfde bandje en issue met de uren subdial… Klinkt alsof iemand een miskoop heeft gedaan en er zelf weer vanaf probeert te komen. Zou er alleen tijd in steken als hij heel goedkoop is en je met een full service en een nieuwe band er bij opgeteld nog steeds op een aantrekkelijke prijs uit komt. Dus dan moet je er bijna geld bij krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Vind het achterdeksel er een beetje anders uitzien. Kan dat.

1 like

Hij is goed vies, ook. En ik zie een paar uitschieters op het deksel, en het deksel zit er ook niet recht op. D.w.z. met de tekst en embleem recht.

Dit zijn trouwens foto’s van 2 verschillende horloges! :face_with_monocle:

2 likes

Scherp! Meestal kan je het hoogste bod ook nog wel terugzien op CW…

1 like

Omega Logo is anders, En de vorm van dat “vleugeltje” is anders. Ik weet natuurlijk niet of ze verschillende hebben gebruikt.

2 likes

Klopt inderdaad. Met een boog om heen lopen wat mij betreft…

3 likes

Dankjewel allemaal voor het meedenken en jullie speurwerk. Lijkt inderdaad wel verdacht veel op het horloge van Catawiki. Ik denk dan ook dat ik hier vanaf ga zien🫤

3 likes

Tip: kijk eens op de site bij B&O watches. Betrouwbaar, goed contact. Top.

4 likes

Er staan inderdaad 2 mooie Speedmaster Reduced horloges bij B&O watches. Ik hoor er inderdaad ook goede verhalen over, en heb er zelf ook online gekeken voor een mooie Omega. Ik ben daarentegen voor de Speedmaster Racing 40mm gegaan.

Tip: kijk of je het kan veroorloven om box&papers horloge te kopen. Dus met originele papieren en doos. Dat maakt het in de toekomst wel interessanter- evt. met verkoop in de toekomst ( ook al ligt dat nog wel 40 jaar verder ).

2 likes

Als je jouw budget aan het oprekken bent om er net aan een speedy uit te kunnen halen is dit misschien wat voor je? Ziet er iig een stuk beter uit dan degene die je hier post…
https://www.vinted.nl/items/5403876819-omega-speedmaster-reduced?referrer=catalog

Plaatje voor de sfeer:

1 like

Maar geen geschiedenis, geen papieren en geen box. Dan zou ik liever een jaartje doorsparen en iets kopen bij een gerenommeerde zaak. Zeker als je eerst al een Swatch Moonswatch gekocht heb als het echte plaatje. :white_check_mark:

1 like

Stukje schaamteloze zelfpromotie: Blauwzoeken - Omega - Speedmaster

Zo te zien staat er ook 1 in het blauw hier.

3 likes

Als je een Speedmaster koopt…of het nou een reduced of normale is…en hij komt uit de 70’s - 80’s - 90’s of 00’s vind ik dat je gewoon rekening moet houden met een service. Tenzij natuurlijk aantoonbaar pas gedaan.
Je weet na de service dat je vintage of neo-vintage speedy weer in orde is! Het komt toch een keer…

Beetje service moet lukken voor €500-€700. (niet omega erkend). Officiële Omega service €950 ex onderdelen.

1 like

Wijzers en kroon (waar van toepassing hesalite) zijn iig wel inclusief, dus eigenlijk gaat het dan om saffierglas, bezel en wijzerplaat. En bij de reduced is het een refurbished uurwerk wat erin geplaatst wordt.

2 likes

Die swap is standaard toch? Als in, dat doen ze bij elke Reduced die binnen komt.

1 like

Ja, geen serienummer op het uurwerk is dan een voordeel.

2 likes

Niet denken :face_with_raised_eyebrow:

Dit is een veel betere optie;

3 likes

Ik heb ook een Omega gekocht bij B&O en ben zeer tevreden over de gang van zaken.

3 likes

Hoe werkt dat dan als je ‘m naar een omega certified horlogemaker brengt? Serviced die wel het aanwezige uurwerk of stuurt die ‘m op naar omega voor een swap?

1 like