Hulp bij aanschaf marine horloge: Stowa/Tourby/Steinhart/Laco

Als je de Stowa met gedecoreerde tandwielen wil icm de gelakte plaat zou ik zeker even mailen. Stowa kennende valt daar wel een mouw aan te passen. Ik denk zelfs dat een geborstelde kast ook een optie is.

De zilveren plaat heb gehad in de marine automaat en kan ik je van harte aanraden: het licht speelt erg gaaf met de plaat. Ik heb hem te kort gehad om iets te zeggen over de houdbaarheid op lange termijn, maar waar ben je precies bang voor?

Ik zou voor de Stowa gaan. Dan Tourby, Laco, Steinhart.

Als alternatief kun je nog kijken naar de Archimede deck watch, maar dat is denk ik geen betere optie dan wat je al hebt genoemd. Dornbluth & Sohn is echt smullen, zeker even kijken! Helaas wel van een andere (prijs)orde.

gr, HJR

1 like

gelukkig ben je vrij in je keuzes.

1 like

Nee maar kijk maar eens in de Steinhart catalogus. Bestaat voor 90% uit rebadge modellen. Copy paste is hun core business.

Here we go again.

(Het antwoord is ja trouwens)

Inderdaad, mijn excuus. Ik wil niet degene zijn die deze eindeloze discussie voor de zoveelste keer aanzwengeld. Ik vond het alleen maar kort door de bocht om Steinhart ,in mijn ogen, als plakmerk neer te zetten. Dat is mijn punt.
Maar nogmaals mijn excuus

1 like

Je hoeft je excuus niet te maken. Ieder mag zijn mening hebben. Maar Steinhart verdiend zijn geld naar mijn mening voornamelijk met gekopieerde horloges.

Ja dat kan ook wel hoor, maar ik vind 40 tot 42mm toch het mooist. Het feit dat de Steinhart meer dan 14mm dik is schrikt me vooral af.

Point taken.

1 like

Voor wat betreft het zilver vraag ik me vooral af of dat dan niet gaat oxideren of bruin gaat verkleuren na verloop van tijd. Heb inmiddels op WUS gevonden dat Stowa zegt dat er ook nog een transparante vernis over zit om dit te voorkomen, dus het zal wel goed zitten.

De Archimede ziet er ook mooi uit, maar het uurwerk is ongedecoreerd, dus dat wordt hem niet. Dornbluth & Sohn is erg mooi, maar buiten budget. Vanuit historisch oogpunt gaat mijn voorkeur naar Stowa uit vanwege de b-uhr geschiedenis. Een Laco flieger heb ik al, dus dan vult een Stowa de collectie mooi aan.

Dan zal ik een dezer dagen eens contact opnemen met Stowa over de mogelijkheden m.b.t. geborstelde kast (deels?) en gedecoreerde wielen i.c.m. witte wijzerplaat.

Mijn Stowa Marine Original is intussen 7 jaar oude, en de wijzerplaat is in het juiste licht echt prachtig. Ik heb ook op andere fora nog nooit een Stowa MO gezien met problemen met dit soort wijzerplaat, dus ik denk dat het op dat vlak wel snor zit. De Stowa heeft ook een zeer mooie afwerking van de kast, echt mooi gepolijst. Ik denk dat de geborstelde kast wel met dezelfde zorg gemaakt zal worden.

Stowa, de rest is t net niet.

Zou lekker voor deze gaan

Dat is echt onzin! Steinhart heeft best wel wat eigen ontwerp in de markt gezet. Redelijk succesvol ook.
Qua Marine Uhren niet. Dan moet je gewoon bij Stowa zijn, hoewel ik Tourby ook wel echt goed vind qua kwaliteit! Qua klantvriendelijkheid, zo heb ik me laten vertellen, kan men daar wel wat kortaf zijn. Maar goed, al die “Niederlander” die altijd maar om korting vragen,…daar houden de Duitsers niet zo van.

Ik ben erg blij met de Stowa Marine Klassik

Oh, ja, als de Steinhart net zo dik is als die Fliegers, dan zou ik er echt wegblijven.

6 likes

Ik hoef niet meer over Stowa te beginnen: Neem Stowa. Uitstekend merk.

Maar waarom denk je dat zilveren wijzerplaten zo’n probleem zijn? Ik heb daar nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Hou ze droog en er gebeurt toch weinig mee? Ik ben benieuwd naar je redenatie.

Ah…

Ik heb zelf nog nooit een spoor van een probleem mogen ontwaren op de Stowa dial die ik had, maar dat was de Ikarus. Hoe dan ook heb ik een Hamilton met silver dial die al 5 jaar geen krimp geeft. Maar wat belangrijker is: Ik heb op fora nooit verhalen over de kwetsbaarheid van die horloges mogen horen, eerlijk gezegd.

Het was niet in me opgekomen om daar ook maar vragen over te stellen. Interessant dat je er over denkt.

1 like

Stowa beste. Niet aan (deze) Steinhart beginnen…

Zoals? Oprechte vraag. Ik heb ze nog niet echt kunnen vinden. Als ze hun eigen ontwerp zouden kunnen combineren met de hoge kwaliteit dat ze vaak wel leveren, zou ik zeker een Steinhart willen. De 1 op 1 kopiëen niet

1 like

image

image
Apollon

image

image
Le Mans GT

2 likes

Daar gaat het niet over in dit topic, maar de Marine Chronometer “around the world” zou Topic starter misschien ook kunnen bekoren. Lastig te krijgen lijkt me.

afbeelding

1 like

Sorry dat ik het zeg maar die le mans gt ziet eruit alsof die recht van ome ali komt. Wat een wanstaltig apparaat.

2 likes