Hulp bij aanschaf runners smartwatch

Dankjewel voor je reactie! Ik heb al zitten kijken naar die Suunto’s en deze zien er inderdaad goed uit. Waarschijnlijk wat betreft functionaliteit een stuk beter dan een Gshock, maar jammer van de batterij.

1 like

Ik heb zelf een samsung watch 4. Bevalt prima behalve dat hij als hij uit staat redelijk veel energie uit de batterij verliest. (5% in 2 weken)

Verder voldoet hij aan al jouw eisen. Maar het blijft een overbodig apparaat. Ik doe zelf namelijk niks met alle data.

Als je toch eentje hebt gevonden die je perse moet hebben zou ik bij tweakers.nl de prijzen wat in de gaten houden. Ze zijn allemaal geregeld ik in de aanbieding.

1 like

Ik heb mijn Garmin Fenix 5 al bijna 7 jaar en heb hij houdt het nogsteeds twee weken vol op een volle lading. Dus deze lijkt mij een beetje overbodig… Overigens echt een top horloge.

Garmin is sowieso top vind ik… Als je het horloge echt specifiek voor hardlopen gaat gebruiken is de Forerunner het meest geschikte horloge. De app Garmin Connect is ook echt een serieuze toevoeging…

2 likes

De Garmin Forerunner 945 is het horloge wat je wil als je de grootste functionaliteit wil.
In ieder geval ken ik meerdere marathon lopers die deze hebben.
M’n vriendin heeft de Garmin Vivoactive 5 voor hardlopen. Voornamelijk omdat deze maar 41mm is en vrij plat. Dus dagelijks ook te dragen.
Tegen de tijd dat je een batterij moet wisselen wil je toch iets anders :man_shrugging:

2 likes

En als je hem dagelijks draagt, hoe lang gaat de batterij dan mee?

1 like

Hij moet iedere avond aan de oplader.

Kijk, dat klinkt al beter. Het is ook een beetje een principekwestie van die batterij. Ik hou niet zo van weggooien of iets nieuws kopen als het eigenlijk niet nodig is. Zo heb ik ook nog een tv van nu al 12 jaar oud en hoop ik dat mijn wasmachine het ook 25 jaar volhoudt, ouderwets, ik weet het…

Vivoactive 5 is ook een goede optie. Hierop kun je veel sporten registeren (en is volledig waterdicht). Luisteren naar je lichaam is zeker een goed idee, maar zon horloge kan ook aangeven hoe hard/zacht je moet lopen om beter te worden. Ik vind het een aanrader. Batterij gaat 7 dagen mee.

1 like

Dankjewel voor de info! Garmin is erg populair inderdaad.

1 like

Het ligt er net aan wat je budget is. Je hebt veel Garmin horloges waar extreem veel op zit, maar als voor jou alleen van belang is dat je je hartslag, snelheid, ronde snelheid en afstand te zien is (en ja de run op Strava zetten) dan kan je net zo goed de instap variant kopen. (Zelf gebruik ik ook de Garmin forerunner 45s) en in mijn omgeving hebben nog 6 andere dit horloge met volle tevredenheid.

2 likes

Dank voor je informatie, misschien toch maar voor de Garmin gaan, zoveel positieve berichten!

Een vriend van mij die fanatiek loopt, heeft een Fenix 6 en is daar erg tevreden over. Vooral over de trainingsprogramma’s die je erop kunt zetten en dat het horloge aangeeft wanneer je teveel doet en even een rustdag moet inlassen. Zelf loop ik sporadisch en doe dat met een oude Suunto. Die is al járen oud, maar doet het nog steeds rustig een week met zijn accu. Gebruik die eigenlijk vooral op vakantie om mee te zwemmen en om de wandelingen in de natuur mee te tracken, leuk om terug te zien op strava.

1 like

Als ik zelf fanatiek zou lopen, zou ik in ieder geval kiezen voor een horloge waar je muziek op kunt slaan, zodat je je telefoon niet mee hoeft te nemen.

1 like

Opvallend, ik heb juist hele goede ervaringen met de service die ze bieden. Problemen hebben ze altijd snel opgelost (bijvoorbeeld vervangende hartslagband).

Ik heb inmiddels een Forerunner 245. Geen gedoe, kan tegen een stootje en accu gaat een week mee.

1 like

Het antwoord is eigenlijk altijd Garmin. Maar welke?
De FR is een ‘runners watch’ en hoe hoger het nummer, hoe beter de specs.
Ben je liefhebben van de G-Shock? Dan 100% de Instinct: de batterij gaat tot wel twee weken mee, hij is rugged en ik heb ‘m al vier jaar. De laatste 1,5 jaar door mijn vrouw, want ik heb de: Fenix 6x Pro gekocht.
Pro tov Instinct: kleur maar nog steeds bizar lange batterijduur. Kaarten, algehele interface. Nadelen: zwaarder dan de Instinct (die draagt ook prettiger), en de zijknoppen van de Instinct zijn prettiger.

Ergo: kies een FR obv welke specs je wil, maar overweeg ook de Instinct en Fenix.

3 likes

…is er niet een spreekwoord over hardlopers? :thinking:

1 like

Haha Fenix kom op hey. Een Fenix is toch totaal niet de doelgroep van TS.

Garmin forerunner 255 en als je een Amoled scherm wilt de 265

Polar kun je links laten liggen die hebben de boot wel gemist.

1 like

Ach, zelf gebruik ik er geen meer, maar een goede langeafstandslopende vriend, wereldkampioen ook in diverse afstanden, heeft een goedkoopie van Decathlon eigen merk…. en hij gebruikt m zelden tot nooit.

1 like

Inmiddels de 965 om zo hoog mogelijk in te stappen ivm updates die een keer gaan ophouden bij Garmin. Heeft als grote voordeel tov Fenix reeks dat het horloge lekker licht is. Dat is comfortabel en heeft tevens het voordeel dat door betere fixatie (tijdens sporten) de hartslagmeting via de pols veel beter verloopt. Scheelt weer een (niet comfortabele) hartslagband.

2 likes

Je punt is duidelijk.
Sommige mensen vinden het wel leuk en nuttig.

5 likes