Ik heb 15 dagen geleden een wijzerplaat gekocht, best een dure en ik wil hem gewoon een keer binnen hebben. Nu staat de status nog steeds op betaald en niet op verzonden. Ik wil graag mijn geld terug, aangezien ik de wijzerplaat ook in Nederland heb gevonden nu voor een tientje extra.
Echter, de estimated delivery is van Sun, Apr 09 - Mon, Apr 17. Ik kan pas na 17 April in de resolution center een case maken. Ik heb de verkoper al wel 10 berichten gestuurd en geen enkele reactie.
Dit trekt mij het bloed onder de nagels vandaan, omdat dit geen nette manier van zaken doen is.
Moet ik nu echt wachten tot na 17 April om actie te ondernemen?
Dan zul je gewoon moeten wachten ben ik bang. Je hebt iets gekocht, en dat is gewoon een verplichting ben ik bang. Dat je het item voor een tientje minder hebt gevonden is daarin geen argument. Het is jammer dat de koper niet direct reageert maar daar kunnen hele legitieme redenen voor bestaan…
Ik ken het gevoel en heb het door de jaren heen meerdere keren meegemaakt. Lastig! Sommige verkopers versturen hun spullen pas op het allerlaatste moment. Als je dan reclameert, zijn ze zich van geen kwaad bewust en voeren als argument aan dat ze toch keurig binnen de voorspelde tijd leveren. En zo is het in principe natuurlijk ook
In zo’n geval kan je niets anders doen dan wachten tot de genoemde tijd voorbij is. Dan kan je in actie komen.
Ik vind wel dat verkopers moeten reageren, wanneer je ze om informatie vraagt over iets dat jij vooruit hebt betaald. Dat is gewoon fatsoen! Helaas doen ze dat niet allemaal…
en even een tip: geef nog even geen slechte review over de verkoper, want de meeste ebay-winkels of verkopers blokkeren je dan meteen als koper. Je kunt dan helemaal niet meer in conclaaf met ze en ook niets meer daar kopen (mocht je dat uberhaupt nog willen).
Ja belachelijk klopt.
En inderdaadeen slechte review nu geven heeft toch geen zin.
Wie weet wacht die dan nog langer omdat hij je toch kan blokkeren.
Dat blokkeren las ik in het vorige bericht en is mij ook nieuw.
Het kan soms ook aan het land liggen hoor.
Ik heb gisteren een Seiko binnen gekregen uit België.
Die heeft er bijna 2 weken overgedaan over gedaan.
Terwijl ik de traceercode al 2 weken geleden had.
Maar ja een reactie van degene waar je bij bestelde is wel zo fatsoenlijk.
En niet iedereen is wat dat betreft fatsoenlijk he.
Hoop dat je het snel hebt.
Succes.
VR gr Wim
Soms kan de vertraging ook door taal komen, dus zoek even uit wat de moederstaal is van de verkoper, gooi je bericht door Google Translate en wellicht dat je dan wel snel een reactie krijgt. Dit komt nogal eens voor bij Franstalige verkopers, die negeren je Engelse bericht soms gewoon.
Je wist bij aankoop wat de verzendvoorwaarden waren toch? Een deal is een deal bij Ebay, ik zou niet weten waar je je op zou kunnen beroepen als de verzender gewoon binnen de gestelde termijn verzend.
Een dag na betaling versturen met tracking. Na 15 dagen nog steeds niks gezien. Daar gaat het mij meer om. Dan verzend hij of zij toch niet binnen de gestelde termijn.
Mijn onderbuik gevoel was goed, na talloze eenzijdige communicatie kreeg ik vanochtend een berichtje dat de verkoper mijn order geannuleerd heeft. Nu heb ik nog geen refund ontvangen, en de enige opties zijn:
Ik heb het gevoel dat het een scam/loophole is. Ik wacht even tot morgen en dan neem ik contact met paypal op. Bij ebay kan ik nu dus geen case openen in het resolutioncenter omdat deze annulering openstaat.
Voor een tientje minder ergens vinden en dan spammen met mailtjes is niet zo netjes.
Dat is net zoiets als ik verkoop iets hier en ik krijg er van een ander forumlid een tientje meer. ‘Ja, want ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee’.