In verband met de zoektocht naar een (voor mij) ultiem horloge, loop ik tegen lastige maar leuke mogelijkheden aan. Ik zal maar even beginnen met waar ik naar op zoek ben. Dat is redelijk simpel, ik zoek iets dat speciaal, indrukwekkend en waardevast is (ik hoef geen winst te maken dus zoek geen investeringsobject maar ik wacht niet op gigantische verliezen). Hier valt erg veel onder van vooral Rolex, Patek en AP. Ik heb drie modellen gevonden die mijn aandacht serieus hebben getrokken en qua prijs niet ver uit elkaar liggen.
Dit is een diamanten Calatrava met bijpassende manchetknopen. Ik vind dit onopvallend maar toch weer extreem overdreven opvallend op een leuke manier. De manchetknopen zijn wel erg dik zo samen met het horloge. De combinatie lijkt mij zeer speciaal, door het formaat van 38mm in combinatie met witgoud ook dagelijks draagbaar en uniek.
Ik heb een 118388 gevonden in erg mooie staat. Ik heb niet lang geleden een 118238 in groen gehad die ik snel niet zo boeiend meer vond. Ook stoorde het mij dat ik constant bang was op straat te worden beroofd. Geen idee waarom ik deze dan zo graag wil hebben, want ik wil deze ook echt graag
Deze 118346 is eigenlijk perfect. Platina dus “minder overdreven opvallend” en uniek. Dit specifieke model heeft alleen helaas best wel wat rek en geen doos en papieren. Ik vraag mij af in hoeverre dat de prijs nog zou moeten drukken (ben benieuwd wat jullie voor deze zouden bieden)
Dan de voornaamste reden dat ik nog niet blind een keuze heb gemaakt. Ik kan ook overwegen om langer tot heel lang te wachten om een nieuwe Royal Oak te kunnen kopen. Dit zal dan een 41mm zijn met minder gewilde witte plaat gok ik. Erg mooi, extreem gewild en erg makkelijk dagelijks te dragen omdat het staal is wat overal bij past.
Ik kan mij goed voorstellen dat de bovenstaande horloges niet tot de “subtiel & smaakvolle” categorie behoren. Daar ben ik ook niet per se naar op zoek. Dus als jullie tips hebben voor horloges in deze categorie hoor ik dat graag
Leuk projectje! Wat heerlijk als je daar tussen mag kiezen. Weet dat de APRO in 41mm als een 43mm draagt. Voor mijn gevoel zelfs 44mm. Heb hem zelf daarom laten liggen.
Ik kan niks zinnigs zeggen over de horloges met diamanten. Vind je een Rainbow Yachmaster niks?
Ja dit is waar ik zelf ook om twijfel. Ik heb de 39mm APRO redelijke tijd gehad en die vond ik eigenlijk al te groot. Maar nieuw is de enige mobelijkheid 41 en ik weet niet of ik er nou echt weg van zal zijn. Zeker als ik kijk naar andere mogelijkheden in deze categorie.
Tja, het is kut. Maar het is gewoon een daadwerkelijk risico natuurlijk. Ik twijfel wel of het een goed idee is om mijn eigen keuzes aan te passen omdat bepaalde mensen hun geld niet op normale manieren kunnen verdienen.
Als je je druk maakt om beroofd te worden ga je er minder van genieten, zo simpel is het denk ik. Kopzorgen zijn toch kopzorgen.
Persoonlijk vind ik die Patek heel mooi, maar je kan deze keus eigenlijk ook niet meer fout maken. Beide super! Wou dat ik zo lekker fout kon gaan zonder scheve blikken te krijgen
Ik vind dat als je al bang bent om berooft te worden de keuze voor een horloge die gezet is met diamanten nogal merkwaardig, dat is het zelfde als zeggen ik ben een ingetogen persoon, ik wil liever niet opvallen en dan in een knalgroene lambo aankomen…
Het rijmt niet met elkaar zeg maar, andere graal zoeken dan maar, onopvallend, of vechtsporten gaan beoefenen, of gewoon lekker Seiko vijf om en daarvan genieten?
Vind alle opties trouwens prachtig bij een vrouw staan, ikzelf snap horloges met “stenen” niet zo, of je moet een gangster rapper zijn? Zou kunnen?
Een horloge in deze categorie koop je ten eerste niet met logica (dat lijkt mij wel duidelijk) daarnaast zijn er genoeg plekken waar een horloge zonder probleem gedragen kan worden. Het is alleen niet zo handig om er bijvoorbeeld met korte mouwen mee op een terras te gaan zitten in een grote stad. Lijkt mij niet zo vreemd toch?