Hulp bij G-shock modificeren

Hoi iedereen,

De laatste tijd zie ik veel mensen die hun normale g-shock 5600 hebben geüpgraded met een metalen case en band.

Zoiets wil ik eigenlijk ook doen, alleen hebben veel van deze aftermarket metalen banden hetzelfde probleem voor mij als de originele metalen G-shocks: de endlinks van de band zijn niet beweegbaar.

Ik heb 15cm polsen, en kan net een G-shock 5600 aan. Voor zo’n metalen band zoek ik er dus een waarbij de endlinks wat meer naar je pols toe kunnen bewegen in plaats van de case te verlengen.

Weet iemand waar ik zo een metalen aftermarket G-shock 5600 band kan vinden?

Alle hulp is welkom,
Hans

1 like

Al eens Google geprobeerd ? Zo een upgrade vind ik het niet overigens, het is niet van Casio zelf wat je dan aanschaft.

1 like

Hierbij een video met de desbetreffende case

3 likes

Ik vind het niks, je horloge ombouwen met aftermarket rommel.

1 like

Even los van het ‘upgraden’…
Als een 5600 eigenlijk al te groot is, waarom ga je dan niet voor een BGD-560?

Bedankt voor alle feedback!
Ik had al wat rondgezocht, en zo goed als elke andere aftermarket verkoper had dezelfde endlinks als de originele, daardoor mijn vraag voor andere endlinks.

Over het “upgraden”, ik zie het meer als de verandering van een band dan echt ombouwen, omdat er met het horloge zelf niks gebeurt. Maar dit modificeren is natuurlijk subjectief.

Ik koos voor de dw5600 over de bgd560 omdat ik het design van de 5600 beter vond, en ik vind dat “Baby-G” op de 560 niet mooi.

Bedankt voor de hulp! Ik ga die video kijken en nog wat doorzoeken.

een 70 euro casio ombouwen met perfect passende 25 euro ombouwkit, inderdaad… schandaaaalig :joy:

4 likes

Juist. Koop dan gewoon een echte stalen. Zo ontzettend onbereikbaar zijn die nou ook weer niet.

Nee idd. 300-500 euro.

Was sarcastisch bedoeld. Vindt het een goed plan juist. 500 euro voor een metalen versie? Echt niet.

4 likes

Die banden zijn echt van goede kwaliteit. En 500 vind ik ook ridicuul. bovendien wilde ik een 5610 op staal.


Heb ook nog een gouden gemaakt. Erg blij mee.

5 likes

Vind idd die €500 veels te veel voor iets wat ik als beater wil gebruiken. Heb van meerdere mensen gehoord dat je de endlinks van de banden kan bijschuren, zodat ze wel bewegen.

Ben vooral fan van de standaard staal case en band.

Rose mod van customworks, wel echt mooie kwaliteit hoor!

4 likes

ook erg gaaf hoor. De aftermarket onderdelen van Casio zelf zijn echt reteduur. Begrijp het wel want je zou dan voor weinig geld je horloge iedere keer een ander gezicht kunnen geven en ze zijn al niet duur. Maar de non Casio onderdelen doen niet onder voor de originele.

1 like

Zijn de endlinks van die customworks beweegbaar? Kunnen ze recht naar beneden naar de pols, of blijven ze zo schuin zitten?

Is het niet te glimmend?

De wijzerplaat is een gouden spiegel maar een deel van de band is gebrushed. Het is goud dus bling is mooi.

1 like

Op welke sites kan je deze het beste vinden?
Heb er een keer naar gezocht maar vond weinig resultaat, misschien was mijn beschrijving ook niet goed.
Als het goed is zijn er ook rose ombouw setjes, zit daar wel eens aan te denken.

Is overigens gewoon counterfeit die chinese ombouw met g-shock logo’s.

Sorry voor het azijnpissen🤪

Ik vind t modden, niet namaak maken. Als je bij een SKX de bezel verandert, maak je vind ik ook geen “counterfeit”.