Hulp bij G-shock modificeren

Klopt maar daar staat geen gshock of seiko op.

Die mod sets wel, dus in overtreding

Is gewoon fake zooi inderdaad.

Zo had ik het nog niet bekeken, maar mede omdat deze horloges zo goedkoop zijn en omdat je met die sets horloge-combinaties kunt maken die anders niet te krijgen zijn, vind ik deze soort mods wel oke, zelfs als de aftermarket delen de naam “g-shock” erop hebben.

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de spullen van MFG best goede kwaliteit hebben, plus ze hebben de grootste selectie van soorten metalen.

Ik denk dat ik voor een van hun sets ga, en dan indien nodig vijl ik de endlinks een beetje bij zodat ze meer vrij kunnen bewegen. Dit heb ik anderen ook zien doen

Het is een dun lijntje tussen namaak en modden. Aan de ene kant wil ik dit ook wel doen. Want het horloge is iets van 50 euro? en dan betaal je dus 450 euro voor de metalen behuizing, om een 50 euro plastic horloge heen. En dat vind ik wel erg over de top. EDIT: Komt ook omdat ik het horloge als een hebbedingetje zie. Grappig om een paar keer om te slingeren, maar niet meer. Dus zou hem wel willen (origineel), voor 250 euro of zo iets.

En ja die argumenten kan je dan ook aan gaan voeren voor een IWC horloge met een eta er in.

Aan de andere kant is het gewoon namaak. Het is vrijwel 1 op 1 nagemaakt inclusief benaming. Terwijl een aftermarket SKX beze een bezel is die anders is dan het origineel om zo een horloge te maken wat standaard niet word geleverd. En er staat geen merknamen en / of indicates op dat het wel origineel zou zijn.

Ik denk dat ik bij nader inzien ook iets wil maken dat anders niet te krijgen is. Ik heb al de standaard witte dw-5600-mw, die ik al redelijk simpel vind.

De zilveren band en case hebben dan eigenlijk hetzelfde gevoel, terwijl de blauwe set, regenboog set of rose goud set wat meer funky zou zijn, wat ik denk ik leuker ga vinden.
20200317_110549

Er zijn inderdaad heel veel opties voor de head. Ik zou persoonlijk gaan voor een niet gepolished band en bezel, anders zie je dat zo snel en is de bedoeling van een beater ook weer weg inderdaad.

Een voorbeeld:

https://www.aliexpress.com/item/4000075049270.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.45aa60fehJNbwX&algo_pvid=f644f3ab-bac4-4085-b619-4285f9cb5173&algo_expid=f644f3ab-bac4-4085-b619-4285f9cb5173-5&btsid=0b0a0ac215844420644183151ef47a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

image

Dit is mijn G-Shock op een normale zwarte band met een dial zonder al die uitleg erop, ook net iets anders en voor andere mensen niet eens merkbaar maar zij dragen het niet.

Ik vind gepolijst met brushing er wel leuker uitzien, en de krassen die erop zullen komen, leef ik denk ik dan maar mee.
Dat van de tekst weghalen is ook leuk! Heb ook van mensen gezien die de polariser-plastic van de display vervangen met een andere kleur.

Dit is ook nog een optie:

Van die ali-express verkoper ziet deze er ook goed uit:

@dreski… bij welke Ali had jij gekocht?

edit* (was kopie plaatje van web… google: “DW-5600MW-7ER aged steel”)

deze had je al gevonden?

1 like

Ja, ben niet zo’n fan van de “distressed” look, wil liever iets meer polished en brushed.

Maar eerst ga ik langs een winkel om een “echte” aan te proberen, om te kijken of ik hem überhaupt aan kan, zelfs met wat vijlen van de endlinks om ze meer te laten bewegen.
Daarna zie ik nog wel welke band ik kies

Ik had een echte… echt tof, mis hem.

Siebel ofzo heeft hem wel liggen. De bijenkorf is voorlopig dicht lees ik.
Ik zou nog even een tijdje binnen blijven en alles wat niet moet, niet doen…

Jaaa, tuurlijk. Hopelijk kan het over een paar weken ofzo, geen haast.
Hoe vond je de echte? Was de metalen band wel comfortabel met die vaste links?

1 like

Vet hoor. Ga dit topic opslaan en zelf is proberen over een tijdje. Is niet heel lastig, toch?

Nee, gewoon deze video volgen, dan zit je wel goed.

1 like

ja, ik vond hem heel erg fijn dragen. maar ik heb meer pols dan jij als ik het goed lees. Band was makkelijk op maat te maken, en geen haren trekker ofzo.

Fijn! Ja, daarom wil ik dus die links bijvijlen, zodat ze bij mn pols past

1 like

zojuist de tough solar besteld en de zilveren en camouflage mod kit. Ben benieuwd.

2 likes