Ik heb het een beetje gehad met MFG. Na wat zoeken vond ik een andere aanbieder die de retro silver set aanbiedt, dus opgevraagd of het mogelijk is om alleen de case te kopen.
Als dat kan, zal ik MFG nog eenmaal manen om mij een case met express shipping te sturen. Doen ze dat niet, krijgen ze een zwaar negatieve beoordeling. En bestel ik de case bij de ander.
Helaas kan de andere Chinese handelaar de retro silver case ook niet meer leveren. De productie schijnt stopgelegd te zijn. Via MFG begreep ik dat deze spullen uit Vietnam kwamen.
Nu vond ik op eBay een verkoper die er nog wel schijnt te hebben. Dus mocht die van MFG nooit meer aankomen, is dat nog een optie.
En PistNL: wat een stelletje prutsers en leugenaars daar. Al 2x gebeld en gechat over mijn pakket dat maar niet doorkomt. “Nee mijnheer, die is in ons systeem onbekend”. Via-via een link naar een andere trackingsite van PostNL gekregen, en ja hoor: pakket bij PostNL, gereed voor verzending. Vanaf 1 juni, dat wel. (…)
En bij mij werkt het zo: hoe moeilijker te krijgen, hoe meer ik het wil
Wellicht omdat dan de voldoening ook groter is.
Vaak is het ook een kwestie van geduld, aanhouden, en véél geluk.
Zoals met de Tissot heritage: komen niet vaak langs in mint staat, word je ineens getipt door een (gouden) HF-lid dat er 1 te koop staat.
Inmiddels heb ik een claim ingediend bij platform AliExpress tegen MFG. MFG had al 3 keer beloofd het hele aankoopbedrag terug te betalen, maar dan moest ik wel even de niet-complete order bevestigen. Tuurlijk, ik ben Gekke Henkie.
Dus: wil je een modset bestellen, doe dat overal, behalve bij MFG. Als er iets niet goed gaat, hoef je niet op hun medewerking te rekenen. U is in elk geval gewaarschuwd. Ik zal dit tevens in Ervaringen met topic plaatsen.
Het goede nieuws: via een andere eBay-handelaar kon ik de missende bezel wel bestellen. Was de enige die dit model kennelijk nog kan leveren. Dus maar weer een maandje wachten…
Okay. Nu gaan we de 3e wachttermijn in voor een retro silver bezel. De 1e keer stuurde MFG een verkeerde. De 2e die zij verstuurden komt niet aan. En nu een 3e besteld via eBay, moet ook uit Azië komen.
En dan nog de vraag of die qua uiterlijk gaat matchen met de retro silver bracelet van MFG. Volgens plaatje op eBay wel, maar dat is ook maar een plaatje.
Straks ziet de nieuwe Casio die ik mod, er nog ouder uit dan de retro silver mod…
De case van de andere verkoper is al binnen. Jammer genoeg wel een tint donkerder dan de retro Silvio van MFG. Maar meer is er niet meer van te maken, is nergens meer leverbaar. Dus: met dank aan de prutsers van MFG, een halve mod voor 130% van de prijs van een hele mod.
Bijzonder. Puur uit nieuwsgierigheid zat ik nog eens naar de track-en-trace van de goede retro silver case te kijken, blijkt die ineens (na 2 maanden in Nederland) weer te bewegen! Hij zal toch niet alsnog worden bezorgd?
Ik had laatst een uv zaklampje besteld… voor 1 cent inclusief verzenden…
Dus ik was erg sceptisch dat die ooit zou aankomen.
Na iets van een maand een verzend bericht gehad en vervolgens radio stilte.
Vervolgens weer na ongeveer een maand dat het was aangekomen in nederland met daarna weer radio stilte.
Gevolgd door meer stilte. En ja hoor een week geleden ineens postnl met een paketje.
In totaal iets van 3,5 maand wachten.
En mijn vrouw heeft dat met wel meer pakketjes van ali. Kan soms maanden duren, maar vrijwel alles komt gewoon aan.
Dat is nou jammer: wordt het alsnog teruggestuurd naar MFG. Want: onbestelbaar. Blijkbaar hebben ze het adres er niet goed op vermeld. Ik had nog de ijdele hoop dat het alsnog aan zou komen.
Nah, is nog niet the real deal. MFG is er na 2x niet in geslaagd om mij een complete set te bezorgen. Bracelet was goed, maar eerste keer een bezel voor ander model meegestuurd. Tweede is nooit aangekomen, kennelijk een niet bestaand adres op enveloppe vermeld. Die is terug onderweg naar Azië.
En de pest is dat ze niet meer worden gemaakt. Gelukkig op eBay een next best bezel gevonden, maar wel wat kleurverschil.
Het is niet anders.
Buyers protection via AliExpress is iig ruk, dat heb ik wel ervaren.
Ik heb vorige week ook een modset binnen gekregen van een ander forumlid. Ik wou eigenlijk alleen de bezel installeren en het dragen als de half metal, maar ik heb de band ook maar even geïnstalleerd om uit te proberen.
Ik krijg alleen de links niet uit de band. Ik gebruik het pinnetje dat ze mee leveren. Ik voel dat ik de pushpin indruk, maar ik krijg de link niet los. Iemand tips?