Hulp bij potentiële keuze

Beste leden,

Ik ben van plan een gave duiker aan te schaffen van max €600 en max 42 mm. Meer voor de sier want heb nooit gedoken. Een mooie aanvulling op collectie. Ik twijfel tussen onderstaande twee momenteel. Ook al zijn andere mooie suggesties met plaatjes meer dan welkom.

Mvg

1 like

Je wil weten welke wij het mooist vinden? Ik vind de Magrette mooier dan de Glycine. Succes :thumbsup:

Glycine

Magrette

@Ramos

Mijn keuze zou de Margrette zijn, meer aansprekend en minder ‘‘gewoon’’ :slight_smile: , glycine zeker wel oke :grinning:

Zoveel horloges, zoveel smaken…

Succes met kiezen!

Magrette! Glycine heb ik nooit wat aan gevonden

Glycine

Glycine… Wel in andere kleuren… :+1:

Margrette

Glycine. Afwerking van een Magrette is gewoon best wel matig. Glycine is zonder twijfel topspul. Daarnaast prettiger te dragen door de platte kast.

Hoi Ramos,

Als je een echte duiker wilt gaat mijn voorkeur uit naar de Glycine, maar dan op staal. Een leren band duik je immers niet mee, dat is niet goed voor de band. Hoewel ik voor de Glycine wel ben gevallen door de combinatie van de bruine lunette met de bruine leren band, draag ik heb eigenlijk alleen op staal.
Ziet er zo uit:

Maar de Glycine is al iets duurder dan de Magrette en de stalen band was, als ik het mij goed herinner, ongeveer 100 euro duurder. 600 Euro, wordt wel een tweede hands, nieuw is deze ongeveer 800 euro. Ook heb ik meer met een Zwitsers uurwerk dan een Japans uurwerk, hoewel Miyota zeker niet slecht is.
Magrette vind ik een sympathiek merk en de cushion-case maakt het horloge specialer. De Glycine is qua design natuurlijk niet echt bijzonder.

Ga even midden in de kamer staan, doe je ogen dicht. Zet een stap naar links en beeld je in dat je de Magrette om hebt. Wat voel je? Ga weer staan waar je stond, een stap naar rechts dus en doe nog een stap naar rechts en beeld je in dat je de Glycine om hebt. Probeer weer te voelen. Je kan ook in je gedachte naar jezelf kijken en zien wat beter staat en voelt. De aanschaf van een horloge heeft niets met ratio te maken maar alles met emotie.
Vandaar dat je er goed aan doet gewoon je gevoel te volgen. De bovenstaande oefening kan je daarbij helpen.

Veel succes met je keuze en laat ons weten wat het is geworden.

Groet,
Arvid.

PS: Als je de Magrette neemt heb je wat geld over voor een duikcursus!

Wat ik van Magrette in handen heb gehad vond ik niet verkeerd en daarnaast vind ik het door @ramos hier geposte model er erg leuk uitzien!
Glycine heb ik nog nooit in het echt gezien. Heb op plaatjes zeker wel leuke modellen gezien. Maar deze zou niet mijn voorkeur hebben. Sowieso ben ik geen fan van cijfers op de wijzerplaat. Succes met kiezen!

Ik heb helaas nog nooit een Magrette in mijn handen gehad dus ik kan daar helaas niet over oordelen. De lunette van de Glycine krast wel erg snel. Maar dat kan komen omdat ik gewoon niet altijd even zuinig ben op mijn horloges. Het zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen.

mmm vreemd heb 3 Magrettes gehad nu nog 1 in bezit. Heb er nooit problemen mee gehad. Afwerking subliem en service van Stephan is gewoon top. Dat er 2 weg zijn heeft niets met Magrette te maken echter om een verschil in mijn horloge doos aan te brengen :wink:

Ik vind ze beide mooi, echter een groot verschil in uitstraling hebben.
Voor het echte duikhorloge gevoel is de Glycine de winnaar. De Magrette vind ik meer een trendy/ casual look hebben. Heb meerdere Magrettes gehad en zijn stuk voor stuk prachtig. Pluspunt van Magrette vind ik de top service van Stephan Trimbos.

Veel succes met je keuze.

Persoonlijk zou ik voor de Glycine gaan, al vind ik ze qua looks beiden mooi.

Heb geen van beiden gehad, dus ik moet mijn mening echt op deze foto’s baseren. Wat mij persoonlijk dan wel ‘stoort’ is de 6105 secondewijzer op de Magrette…serieus waarom?

Ik zou voor de Glycine gaan.

De vorm van de Magrette spreekt me meer aan, maar dat uiteraard erg persoonlijk. Ik heb met beide merken geen ervaring.

De Magrette lijkt me trouwens ook geen echte duiker: Een gecertificeerde duiker heeft twee verschillende modellen voor de uren- en minutenwijzer (zodat je ze nog allebei kunt zien als ze elkaar overlappen) en de bezel lijkt meer een GMT-foefje dan een duikring.

Desondanks: de Magrette.

Ik heb beiden, de Glycine draagt comfortabeler.

Wel best mee eens dat dit een nadeel is ja :frowning: