Hulp bij uitzoeken 'eerste' horloge

Dag mensen,

Na een tijdje alleen maar te gluren heb ik toch maar een account aangemaakt. Ik ben opzoek naar een nieuw horloge. Het gaat om de eerste met een (voor mij) serieus budget. Ik kwam hier al een aantal mooie horloges tegen maar ben nog niet 100% geland op een model dat ik aan wil schaffen. Vandaar de vraag aan jullie; wat raden jullie aan met onderstaande criteria? Misschien nog wel belangrijker, waarom juist dat model?

Budget: €1.000,–
Stijl: niet te grof/dik, het horloge is voor op kantoor/bij gelegenheden, verder sta ik open voor stijlen
Vorm: rond
Diameter kast: ca. 40mm
Band: staal
Kleur wijzerplaat: ik neig naar blauw maar is zeker niet definitief (als de wijzers maar in goed contrast zijn)
Merk: maakt niet uit
Uurwerk: Automaat (geen harde eis)
Staat: nieuw (geen 2e hands)

Nice-to-have: transparante achterkant om het uurwerk te bewonderen.

Een aantal modellen die mij tot nu aanspreken.

Alvast bedankt voor de tips!

2 likes

Wat dacht je hiervan? Precies binnen budget en heel mooi, imo! Seiko Presage Sharp Edge.

11 likes

Een Tissot Gentleman is met deze eisen ook een veilige optie

7 likes

Ik zou budget iets omhoog schroeven en gaan voor deze knaller!

5 likes

Of de Certina DS Action Diver 38. Mooie maat duiker en ook met blauwe plaat geleverd.

4 likes

dan zou ik die Longines meteen weg strepen

3 likes

Heb je al deze parameters al eens op chrono 24 ingevoerd?

1 like

Deze staat bijvoorbeeld op chrono en lijk heel interessant om een keer te bezichtigen.

4 likes

Eerste sweep die mij aanspreken. Met de Mido en de ORIS bovenaan.

1 like

Deze is heel netjes en komt ook zeker op de lijst.

2 likes

Deze mag er ook zeker wezen.

1 like

Mooi en klassiek, maar die band… ik heb bij mijn chrono (verder is die hetzelfde) de band gelijk gewisseld voor een andere leren band (van Ko)

1 like

Die Oris is fantastisch!

1 like

Eens, een horlogeband is gelukkig makkelijk te verwisselen.

1 like

Om de TS een idee te geven met een andereband:

3 likes

Voor minder dan de helft van het budget

6 likes

Sluit ik mij bij aan! Heel veel waar voor je geld en het budget dat je over houdt kan je uitgeven aan een flinke voorraad bier :wink:

2 likes

Als de Longines Conquest 39,5mm je aanspreekt, doen!!

Mooi en goed horloge om mee te beginnen. Wat dat betreft is een alleskunner; dress, beater, tool en duiker (300m!).

Heb hem zelf ook gehad, gewoon doen en met beetje onderhandelen prima nieuw aan te kopen onder de €1000.

1 like
  • €50! bezorgkosten

Hufters zijn t! TS had die van jou moeten nemen :smiley: