Hulp bij uitzoeken toolwatch/daily driver

Zo mooie salaris verhoging gehad beetje bonus en nu is de vakantie geboekt. We hebben wat geld over en nu word het eens tijd voor een beetje serieuzer horloge.

Ik ben al jaren verzot op de explorer II vanwege de witte dial maar daar heb ik het geld niet voor :sweat_smile: . Nu heb ik nog geen echt wit horloge in de kist en dacht ik zoek wat rond. Alleen nu zit ik dus in een dilemma …. Zo veel keus !

Ik word er niet goed van. De vriendin heeft ook maar erbij verteld dat ik maar beter 1 goede kan uitzoeken anders wil ik over een half jaar weer wat anders. Budget 2-3k mag ietsje meer zijn maar niet te veel.

Maar het moet dus een allrounder zijn voor op kantoor, op terras , op de boot en in de auto / reis alles moet mogelijk zijn en omdat ie wit is een echte banden slet !

Liefste in-house automaat maar dat is heel veel gevraagd voor dit budget. Voorkeur Zwitsers maar sta ik niet vast op.

Na het zien van heel veel horloges ben ik eigenlijk een beetje beland op twee kanshebbers.

Alleen vraag ik me af of het prijs verschil wel echt de moeite waard is. Ik heb ze zelf ook nog niet in het echt kunnen bewonderen dus ik ga van jullie ervaring uit.

Kanshebber 1 : de Longines spirit 40mm prestige in het wit . Wat een plaatje.

Kanshebber 2. Tudor bb36 in het zilver/grijs. En dat is meer omdat het een Tudor is en misschien is dat nog betere kwaliteit voor je geld ? Jammer dat die nieuwe ranger er niet is in het wit !

Alternatieven graag. Ik zie door de bomen het Bos niet meer :thinking: misschien een grand Seiko GMT in het wit ? Maar dan kom je weer bij Quartz uit

8 likes

Nou, leuke gelegenheid, toch?! :smiley:

Ja, ik heb een goed alternatief, dat me meteen te binnenschiet.

De TAG Heuer Carrera Calibre 5, bekend van de film Gray Man, met Ryan Gosling.
Fraai afgewerkt horloge van merk met mooie historie, dat kwalitatief uitstekende horloges maakt, weet ik uit (bijna 30 jaar) ervaring met dit merk.

Dit is gewoon een heel mooi horloge, dat zowel in wat sportievere gelegenheden kan (100m WR), als wat meer formele situaties, waar je nog jarenlang plezier van gaat hebben!

27 likes

Dit was ook de eerste die mij te binnen schoot. Dat kan geen toeval zijn :slightly_smiling_face:

Daarnaast schiet mij te binnen met voldoende waterdichtheid en goede specs:
Ball Engineer Marvellight
Sinn 104st
IWC Aquatimer 2000 (tweedehands)

En twee persoonlijk favorieten:
Nomos club neomatik
Seiko sje073 limited edition

Je kan lullig gezegd deels kiezen tussen merk en kwaliteit. Qua specificaties zijn merken als Ball, Sinn en Nomos vrijwel altijd de top binnen hun prijsklasse. Maar Tag Heuer, GS of Tudor klinkt luxer.

3 likes

Van je 2 kanshebbers neig ik naar de Tudor BB36. Benieuwd welk het uiteindelijk gaat worden. Hou je ons op de hoogte? :ok_hand:

1 like

Voldoet misschien niet aan alle eisen maar ik vond dit een geweldig horloge. En dan hou je nog 2k over.

Leuker dan een bb36 of tag heuer of longines naar mijn mening

Heel leuk detail

14 likes

Ik zou gaan voor een Tudor BB58 :+1:t2: moet lukken jong gebruikt, worden regelmatig aangeboden.

1 like

CW C63?

12 likes

Jammer dat je geen Explorer meer kunt krijgen voor je budget… Voelde als gisteren dat het nog kon…

Misschien toch maar door sparen voor een Explorer ooit? :thinking: blijft waarschijnlijk toch kriebelen en dan ga je over half jaar wellicht weer op zoek, net waar je vriendin zo bang voor is :wink:

1 like

Ja vet!

In het wit … :sweat_smile:

1 like

Die dacht ik ook, kam je je vriendin ook nog wat cadeau doen!

1 like

Heb je reeds de BB36 in het echt gezien? Dit is echt zo’n horloge die je moet zien, liefst in de zon. De witte opgelegde tekens, op die zilveren sunburst wijzerplaat, springen er mooi uit. Je ziet overigens de zilveren variant niet vaak, zeker niet op iets anders dan staal.

4 likes

Ja die schoot me ook te binnen. Toen ik de film zag dacht ik gelijk das een mooie . Maar hij droeg hem op zwart leer. Ik ben alleen niet helemaal weg van TAG. En ik krijg bij deze meer een dress Watch gevoel. Maar zal hem in het achterhoofd houden. Ben echt meer op zoek naar een tool / field Watch achtig.

1 like

Doe ik zeker !

Ja zou mooi zijn als ze die in het wit hadden / zilver . De superocean is ook langs de revue geweest maar die vind ik dan weer te druk

1 like

Nouja dat zou wel de droom zijn maar goed ik ben nog redelijk jong en aan het sparen voor een huis. Denk dat ik daar nog wel een paar jaar voor kan wachten :thinking: (lees : 15 jaar sparen ) :rofl:

Zou je dan nu niet beter die bonus (of wat ervan overschit) in je zak houden …

Ja ok dat zou een goed idee zijn ware het niet dat ik 8-9k voor een horloge gewoon te gortig vind.

Als je niet overdreven opgewonden raakt van grotere merken als Tudor, Longines enz dan kan ik Formex aanraden. Chronometer met zwitsers uurwerk voor EUR 1.450. Goede WR, draagcomfort enz. 39 en 41mm. De groene had mijn keuze als daily geweest als ik niet al een Omega AT had (beetje onzinnig qua overlap)

GS SBGN017 (quartz), is volgens mij wat lastiger te krijgen want Japanse limited, in tegenstelling tot z’n zwarte broertje SBGN003.

6 likes

Tudor BB36 :hushed: :ok_hand: Mooi die zilveren wijzerplaat

Ik zou dan eerder voor de GMT gaan:

8 likes