Hulp bij uitzoeken toolwatch/daily driver

Toolwatch??? Explorer 2???

Kuch kuch Sinn kuch 105 kuch kuch UTC kuch.

9 likes

Bedankt allemaal voor de suggesties , ik ben tijdens het zoeken op wat anders gekomen.

Tijdens het rondneuzen naar horloges ben ik natuurlijk op de longines conquest gekomen ( back to the beginning, dat was mijn eerste keus in de lagere prijsklasse ) maar die zelfde winkel heeft een haast ongedragen Hydroconquest 41 automaat in grijs met ceramiek en de rubberen band liggen. Full set compleet Inc aanschaf bonnetje. Enkel de doos mist het kussentje…

Ja ik weet het : dit is een duiker maar komt aardig in de buurt met wat ik zou willen. En is los van mijn zoektocht gewoon een pracht horloge. (Op de foto zit een stofje dus is geen kras etc: )

Hij vraagt er 1060 eur voor . Volgens mij is dat een vrij goede deal. Het horloge is van september 2021 dus met de L888. Longines spreekt me erg aan vanwege de heritage. Maar ons ben zunig :sweat_smile:. Dus ik ging even rekenen en een origineel stalen band kost ongeveer 175 euro dus ik vroeg hem of we de kosten konden delen en het horloge voor 960 te verkopen maar dat wilde hij niet.

Prijs staat vast. Beetje goede deal ?

2 likes

Bij een winkel is het wel een aardige prijs. Niet super scherp. Hou er wel rekening mee dat Longines recentelijk de list prijzen heeft verhoogd, dus zal wel gaan doorsijpelen in de 2e hands markt.

Je bedoelt dat de gebruikte prijzen omhoog gaan? Wat zou een scherpe prijs zijn ?

Ik ontdek net dat er misschien een beetje schade zit op de bezel dus heb even om een goede foto gevraagd. We gaan het zien

Yup.

En wat is daar mis mee? :slight_smile:

Neuh. Geen last van.

@Luxata, beide horloges zijn met lichte plaat verkrijgbaar en echte GADA horloges. Al vind ik de Longines ook super cool.

4 likes

Als je toolwatch zegt, denk ik aan Damasko.
Die hebben maar een paar witte modellen, full lume, in chronograaf.
Ik vind de dial erg mooi in balans met alle info die je zou kunnen nodig hebben. Zelfde budget als je suggesties, maar veel stoerder uiteraard.

Edit : het horloge is niet (niet meer?) beschikbaar. :roll_eyes:

2 likes

Hatsaaa laat die longines maar komen! Dat is een toppertje hoor,
die is er ook in 37mm toch? nog beter!

1 like

Zou dan zonder meer gaan voor het plakmerk Oris

2 likes

Daar sla je eigenlijk wel de spijker op de kop mee. Ik zit er sterk aan te denken om de hydro te kopen en dan een wat goedkopere beater te pakken . Die alpinist spb241 is wel heel tof :thinking:

Ok hydroconquest is incoming :sweat_smile:
De zoektocht gaat voort. Budget is nu wel wat minder dan de 3k natuurlijk :rofl:

Rond de 1000 ? Misschien de sarx055 dan heb ik een goede combi met de twee

2 likes

Nice!

Wellicht een wat sportiever modelleke nu?

Check deze Tag Heuer Aquaracer eens :heart_eyes:

https://www.chrono24.nl/tagheuer/ref-way2013ba0927.htm

5 likes

Ik zou alle aangedragen alternatieven in de wind slaan en voor

gaan, want

3 likes

Mooie klok, dat kan voor dit geld geen miskoop worden! Go for it!

1 like

Check deze in het blauwe gedeelte ook eens.

1 like

Couldn’t agree more.
Wel dan een van hun hippe modelletjes kiezen hè.

Horloge voor het leven want verkopen in het blauw lukt toch niet.

3 likes

Mijn eerste gedachten gingen uit naar die Tudor, echt een plaatje van een horloge maar je hebt die Longines al besteld, dus dat gaat hem verder niet worden. Maar die Longines ziet er ook mooi uit. Die Aquaracer is ook wel een mooi horloge, maar joh er is nog zoveel moois onder de zon. Zou er gewoon even de tijd voor nemen, beetje passen hier en daar en dan een keus maken. Kan wel wat leuke merken op gaan noemen maar er zijn er al genoeg genoemd hierboven en daarnaast zijn er nog vele andere merken. Gewoon even bij een AD binnenstappen en rustig rondkijken en wie weet? Wens je in ieder geval veel draagplezier met je Longines en je verdere zoektocht. :ok_hand: :+1:

1 like

Zo’n Sixty Five is inderdaad een mooie klok maar die moet je niet nieuw kopen. Zodra je de juwelier uit stapt, ben je de helft kwijt (maar ja, dat geldt helaas eigenlijk voor bijna alle Oris horloges). Dat zou ik dus niet doen. Een Sixty-Five is een prachtig horloge en zeker de moeite waard zolang je er maar niet meer dan € 1000,00 voor neerlegd. De Sixty Five heeft een heel betrouwbaar uurwerk van Sellita -SW200 automatic- maar Oris noemt het dan Caliber 733 en het is een makkelijk te servicen door iedere horlogemaker. Als je een mooie ziet staan in het blauwe gedeelte, dan is het zeker het overwegen waard.

Vergeet die witte dial want deze voldoet verder aan al je wensen van een allrounder voor op kantoor, op terras, op de boot en in de auto/reis, alles is mogelijk zijn en het is een echte banden slet!

2 likes

Die valt echt vies tegen in het echt, playmobil ding

Heerlijk ding…heb hem zelf ook sinds paar maanden entop horloge! Zou hem eerlijk gezegd zelf op staal nieuw kopen met wat korting. Dan kom zou je rond €1500 uit moeten kunnen komen…