Hulp bij uitzoeken toolwatch/daily driver

Mooie Longines!
Ik zou ook eens kijken naar de SPB165 als 2e keus.

De dial van dit model geeft me altijd een beetje een gs snowflake gevoel. Zit ook rond de €1000

2 likes

Eens :wink:

4 likes

Citizen Silver Leaf Lacquer.

850-950 ballen, DuraTect coating, 100m waterdicht, automaat, maar wel erg netjes.

Ik vind het beter dan een SARX.

Alhoewel, eerlijk gezegd, de hennep-dial sharp edges zijn super tof.

2 likes

Voor een mooie sportieve klassieke allrouder zou ik het wel weten.

Ik heb hem zelf ook gehad.

Echte bandenbaas dit. :+1:

Zomer / vrije tjd tropic of nato.

Formeler / mooie croco / staal. enz

2 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Pardon. Vergeet die zwarte dial, want deze voldoet verder aan al je wensen van een allrounder voor op kantoor, terras, op de boot en op reis. Het is een echte bandenslet:

Waarbij, voor iedereen hier die het roept… Een allrounder heeft nooit, maar dan ook nooit een draaibare bezel. :slight_smile: Want zeg nou zelf. Een duiker op kantoor. :slight_smile:

2 likes

Groot gelijk Fate!

Ik vind die zogenaamd kantoorveilige allrounders met een zilveren dial en stalen of lederen bandje een beetje cringe van tijd tot tijd.

Komt op mij een beetje over als:
Huisvader eind 30. Skoda Kodiaq van de zaak. Zandkleurige bermuda keurig netjes net boven de knietjes en een New Zealand Auckland polotje en een leren vetertje van Buddha to buddha om de pols in de vrije tijd.

Het leven is soms al kut genoeg om voor middle of the road te gaan. :smile: :+1:

4 likes

Een duiker op kantoor. Doen!

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

afbeelding

1 like

Ik verzin het er maar even bij hè… :smile:

Met die horloges is niks mis, als je de rest van die boxjes niet aan kan tikken iig. :wink:

Of als je iets in de collectie hebt wat totaal het tegenovergestelde is. :+1:

1 like

Heb je die op de lorier site besteld ?
Mooi ding . Ik weet dat sommige horloges van hun zo snel uitverkocht zijn .

Als het ietsje meer mag zijn.

3 likes

Kosten hier ongeveer 1900 euro Inc btw (Denemarken).

Ik denk niet dat ik er bij de AD zoveel van af had kunnen krijgen als wat ik er nu voor betaald heb. Ding ziet er uit alsof ik hem een week of 1,5 zelf gedragen had. Dan vind ik het niet erg.

En ja die stalen band komt er wel een keertje . Vind hem wel wat hebben op rubber ! :slight_smile: ik kon het gewoon niet laten :grin: .

Nee nog niet echt een idee , even nachtje over slapen denk ik

Sws goede keuze!

zwarte wijzerplaat/witte wijzerplaat, waarom kiezen? Waarom niet beide?
Op kantoor, strand, zwembad, gala, feestje kan allemaal.

Bandenslet bij uitstek.

3 likes

Mooi horloge maar dat uurwerk : soprod 24 nog nooit van gehoord , hoe zit dat met service dan ? Schijnt compatible met 2824-2 te zijn ?

2 likes

Fortis Marinemaster M-40
30 ATM
Slideclasp
3k

https://www.fortis-swiss.com/marinemaster/#40mm_rockstone-gray_block-bracelet

3 likes

prima uurwerk. Service is prima, zeker bij Serica. ETA uurwerken zijn een stuk duurder(Swatch group) of ze beter zijn weet ik niet. Ik heb beide uurwerken en merk geen verschil qua afwijking of zo.

Soprod

And so to another Swiss movement maker, albeit one that trails far behind Sellita in volume terms. Soprod SA Les Reussilles was founded in Tramelan (originally Tramlingen) in Switzerland’s Jura, in 1966. Nowadays, Soprod (today owned by Spanish-based Festina) includes several horology companies. In particular, mechanical movements are made in Les Reussilles, while quartz movements emanate from Sion in Valais. With phased withdrawal of ETA movement supply nearing completion, Soprod, Sellita and Ronda provide some hope of equipoise in Swiss-movement manufacture. If not one of Switzerland’s leading watch manufacturers, Soprod SA is undoubtedly one of today’s leading movement makers.

2 likes