Hulp bij zoektocht naar een nieuw horloge (budget max 3500 euro)

Aangezien mn Speedmaster is verkocht en mn Sinn als ie terugkomt uit Frankfurt ook de verkoop ingaat ben ik op zoek naar een nieuw horloge.
Budget is dus rond de 3500 euro max.

Paar eisen

• Tussen de 40 - 44mm maar niet groter
  • Manufactuur niet perse nodig maar wel leuk
  • Stalen/rubber band maar geen leren band
  • Max 1 a 2 jaar oud, nieuw op zich ook geen probleem

Zelf kwam ik na een keer passen uit bij een IWC Aquatimer. Prachtig horloge en ondanks dat ie niet heel groot draagt is het met 44mm geen klein horloge. Daarnaast heb je beperkt keus uit banden. De meerprijs van de stalen band is om en nabij 900 euro en weet niet of ik het dat waard vind.

Ook nog wel even gedacht aan een Milgauss maar die zit volgens mij boven mn budget. Panerai ook nog in mn gedachte langsgekomen maar dan wel een automaat. Je zit dan alleen met de leeftijd aangezien ze voor mijn budget lastig jong gebruikt zijn te vinden. Nieuwe Radiomir valt wel binnen mn budget maar Radiomir is alleen maar op leer mooi. De Ingenieur 3227 staat ook hoog op mn lijstje maar zie deze bijna nergens in goede conditie te koop voor een normale prijs.

Daarnaast heb ik oogje op een totaal ander horloge welke helemaal niet aansluit bij hetgene wat ik hierboven zoek. Denk dat de afwerking wel beter is dan een IWC. Deze kost met een beetje zoeken minder als de helft van mn budget.

Ik ben benieuwd wat jullie voor ideeen hebben!

Leuk onderwerp want ik zoek zelf ook rond die prijsklasse.

Ik zit aan een Speedmaster of Bremont te denken.

De Speedmaster heb jij al gehad dus ik zeg Bremont MB2.

Speedmaster heb ik ook al (Professional & een Broad Arrow).
Bremont vind ik mooi maar tweedehands prijzen zakken echt mega veel. Zou hem dus nooit nieuw kopen en 2de hands zie je ze bijna niet.

Je noemt hem zelf al, en ik moest er gelijk aan denken… Een Milgauss. Ik heb zelf inmiddels de witte. Ondanks dat ik hem niet heeel veel draag is het echt wel een heel fijn horloge. Met 3500 euro ga je best een eind komen ook hoor…

Plaatje:

Witte is inderdaad mooi maar ook niet zo populair voor mijn gevoel en daarom ietsje goedkoper. Zal er eens naar gaan kijken :wink:

Hoi Tom,

De IWC vind ik niets aan; het is dat er IWC op staat, maar voor de rest kon t ook een Seiko zijn; helemaal niets mis mee, maar kost ongeveer 10% ervan.

Met jouw budget vind ik onderstaande wel leuke horloges:

• Omega Aqua Terra 85oo caliber;
  • Submariner (maar volgens mij heb je die al);
  • Een oudere Navitimer;
  • Beetje erbij voor n RO1 (;))
  • Reverso
  • Planet Ocean (LM?)

PS: de Grand Seiko vind ik zelf ook schitterend.

groetjes,
Joep

• Omega Aqua Terra 85oo caliber;
    Mooi horloge maar vind de wijzerplaat net wat te grijs en die strepen vind ik ook niet alles.

• Submariner (maar volgens mij heb je die al);

Die is inmiddels ook alweer weg ;). Vind een SND mooi maar geen 3500 euro mooi.

• Een oudere Navitimer;

Erg mooi maar ik vind het prettig als ie een beetje waterdicht is en vind een Navitimer eigenlijk alleen maar mooi op leer

• Beetje erbij voor n RO1 ()

Technisch is het allemaal wel netjes maar ik vind het echt geen mooi horloge. Net of de plaat iets mist.

• Reverso

Heb wel aan de Squadra gedacht maar die volgens mij huge.

• Planet Ocean (LM?)

Ook gehad en weer redelijk snel verkocht. LM vind ik mooi maar de meerprijs echt niet waard. Net zoals de nieuwe modellen die binnenkort uitkomen. Mooi maar erg duur.

Op de IWC kan inderdaad ook Seiko staan maar je moet hem eens in je handen houden, in het echt is het een ander horloge. Overigens zijn er best wel wat gelijkheden met de 3536 dus het Aquatimer DNA zit er wel in!

Bremont Supermarine 500. http://www.chrono24.nl/bremont/supermarine-s500bg--id1584171.htm?query=bremont+supermarine&dosearch=true&searchexplain=true&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=0

Als je deze koopt dan ben je mijn held.

De enige Bremont die me nog kan bekoren is de MBII. De Supermarine vind ik op zn zachtst gezet verschrikkelijk.

Tom Koerts Schreef:

De Supermarine vind ik op zn zachtst gezet
verschrikkelijk.

Echt? Zo op het plaatje vind ik hem fantastisch!

PAM 025
Mooiklokje, alleen geen manufactuur, maar voldoet wel aan al je andere eisen.:slight_smile:

Als ik moest kiezen tussen IWC of een Grand Seiko; GS 100%!
Weet niet wat zoiets 2e hands doet, maar zo’n klassiek, stijlvol en tijdloos horloge doe je toch niet meer weg…

Zou dan wel voor deze kiezen, een springdrive.

Gr,

Ron

Kijk hier heb ook ik wat aan. Zit zelf ook een beetje te zoeken rond de €3500.
De horloges die op mijn lijstje staan zijn:

IWC Flieger Chrono (ben even het typenummer vergeten) op staal
Rolex SND (Ik weet alleen niet of dat te doen is voor €3500), maar die wil jij niet
JLC Grande Reverso
IWC (standaard) Ingenieur

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=185186&sid=d108b953067aec327091e3fdfeb109b0

toeval ??

ik vind de iwc mooi die je laat zien …sub / no-date / gmt / explorer = altijd goed
of gewoon een planet …beviel me ook altijd en hou je mooi wat cash op zak :wink:

jo Schreef:

PAM 025
Mooiklokje, alleen geen manufactuur, maar voldoet
wel aan al je andere eisen.:slight_smile:

Die heb ik al een keer gehad. Zitten altijd boven mn budget of ik moet een hele oude vinden.

schmeink Schreef:

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=185
186&sid=d108b953067aec327091e3fdfeb109b0

toeval ??

Overigens vind ik alleen bovengenoemde Grand Seiko mooi en die is ook nog een beetje netjes geprijsd. Dit model heb ik een aantal jaren geleden ook al gezocht en is ook in het bezit van een forumlid, vandaar dat ik erop kwam.

Pam of milgauss. niet zeuren verder :wink:

Ik wilde zeggen de Ingenieur 3227, maar dat had je zelf al bedacht… :slight_smile:

Die Bremont Submarine vind ik overigens wel erg goed (in een andere kleur weliswaar).

Ik vind de Bremont het ook een mooie duiker. Invicta heeft een look a like. Minder dan 100 euro

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=invicta+0144&gs_sm=e&gs_upl=387l4769l0l5039l12l11l0l0l0l0l328l1591l4.6.0.1l11l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1333&bih=639&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi