Hulp bij zoektocht naar een nieuw horloge (budget max 3500 euro)

Misschien iets boven budget (2de hands): Girard Perregaux Seahawk II

Als je het aandurft om buiten de reeds platgetrapte banen te stappen:

Anonimo millietre
Chronoswiss (diversen)
Damasco, komt met eigen uurwerk als ik het goed begrepen heb.
Ebel Discovery (diverse modellen)
Eberhard
Edox Grand Ocean
Hanhart
Mont Blanc
Rainer Brand
Sothis
Temption
Wempe

Allemaal prachtige merken, en met het door jou genoemd budget ging IK daar zeker eens kijken, gewoon om eens iets anders te hebben (dan anderen).

Succes

Herman

Ik heb de aquatimer 2000 ook;heb meerdere iwc’s gehad en vind deze toch wel heeel erg mooi afgewerkt superstrak: zo mooi dat ik hem maar nauwelijks durf te dragen :slight_smile:
De duikersring van saffierglas is ook echt een geweldige oplossing,het horloge voelt heel robuust aan echt als een kluis!

Het horloge zit trouwens fantastisch,en ondanks dat ik vind dat alle iwc’s veel te duur zijn heeft deze voor een iwc een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Ondanks dat ik zelf al twee keer een milgauss gekocht en snel weer verkocht heb zou ik daar toch ook weer voor kunnen gaan:groot maar niet te groot niet te groot en ze zitten heeeeel erg lekker, en kunnen tegen een stootje en zijn ook nog mooi als er wat krassen op zitten (maar dat geldt dan ook weer voor panerai :smiley: )

Een reverso ( grande) zonder lederen band voor €3500 lijkt me moeilijk worden.
Ik heb de 976 op leer en ook die draagt erg lekker,omdat de bandaanzet min of meer gefixeerd is kan het horloge lekker ruim aan de pols zonder te draaien.

Heel veel passen zou ik zeggen pas dat weet je werkelijk welk horloge bij je past.
Sterkte :wink:

[quote]flieger63 Schreef:

Ik heb de aquatimer 2000 ook;heb meerdere iwc’s
gehad en vind deze toch wel heeel erg mooi
afgewerkt superstrak: zo mooi dat ik hem maar
nauwelijks durf te dragen :slight_smile:
De duikersring van saffierglas is ook echt een
geweldige oplossing,het horloge voelt heel robuust
aan echt als een kluis!

Het horloge zit trouwens fantastisch,en ondanks
dat ik vind dat alle iwc’s veel te duur zijn heeft
deze voor een iwc een goede
prijs/kwaliteitsverhouding

Ondanks dat ik zelf al twee keer een milgauss
gekocht en snel weer verkocht heb zou ik daar toch
ook weer voor kunnen gaan:groot maar niet te groot
niet te groot en ze zitten heeeeel erg lekker, en
kunnen tegen een stootje en zijn ook nog mooi als
er wat krassen op zitten (maar dat geldt dan ook
weer voor panerai :smiley: )

Een reverso ( grande) zonder lederen band voor
€3500 lijkt me moeilijk worden.
Ik heb de 976 op leer en ook die draagt erg
lekker,omdat de bandaanzet min of meer gefixeerd
is kan het horloge lekker ruim aan de pols zonder
te draaien.

Heel veel passen zou ik zeggen pas dat weet je
werkelijk welk horloge bij je past.
Sterkte :wink:
[/quote]

Die IWC is inderdaad al voor 2800 euro nieuw op rubber te krijgen. List kost ie iets van 3900 euro en dat zou ik er nooit voor betalen, dan kom je al richting een hele andere categorie.

Die GS is om te kwijlen. Volgens mij hoef je niet verder te zoeken :#

Ik vind trouwens de huidige en vooral de vorige lijn 1911’s van Ebel ook erg goed. Kaliber 137 blijft ook een plaatje. Gisteren nog een Tekton (die IMO wel te groot is) om gehad, puik ding hoor… Schrijven ook lekkâh af :wink: dus een occasion is very do-able!

Ik weet even niet uit mijn hoofd of het haalbaar is, maar ik vind een Zenith El Primero striking 10th ook prachtig! Maar volgens mij zit die, ook 2e hands, boven je budget.

Okay, max 1 a 2 jaar oud is het niet maar die Aquatimer 3536 die Dale op dzvl te koop heeft staan is toch een heerlijk horloge, new vintage!(tu)

Staat een mooie IWC(aquatimer) bij Burger zag ik,en nog aardig onder het budget.
Ook een mooie ingenieur(in je budget),maar die is zo te zien op leer,en dat wilde je niet,maar het is een plaatje

Hoezo zou de afwerking van een GS beter zijn dan een Ingenieur?

Ik snap die hele hetze om Seiko niet, welliswaar een GS, super techniek en dito afwerking, maar in Europa blijft Seiko toch bekend om z’n goede en goedkope automaatjes.

Ik zou nooit, écht nooit dit geld betalen voor een Seiko, gewoon omdat m’n perceptie van dit merk zo anders is dan wat ze in de GS laten zien.

Ontopic:

Marc Uyen had laatst een leuke Ingenieur liggen op stalen band voor een mooie prijs.

Succes met je keuze!

Vind zelf die Seiko erg mooi. Ondanks de prachtige afwerking, prijs/kwaliteit verhouding blijf ik er toch een beetje een ‘seiko’ gevoel bij houden. Waarschijnlijk omdat het op de wijzerplaat staat, zo zie je maar weer wat een simpel merkje met je doet. Zou hem graag op leer zien.

rene84 Schreef:

Ontopic:

Marc Uyen had laatst een leuke Ingenieur liggen op
stalen band voor een mooie prijs.

Succes met je keuze!

Die is verkocht. Nog enig idee wat die kostte?

Euhm, ik heb 'm serieus overwogen dus het was een goede prijs. Durf het niet direct te zeggen, in ieder geval “concurrerend” aan andere tweedehands aanbiedingen.

IWC 3536 Ti met alle banden. Mooier is er niet. Ik zou 'm zelf alleen met de velcro dragen!

Menno

Ik dacht 3250,- maar dat weet ik niet meer zeker. Dat had ik gezien toen ik opzoek ging naar mijn Ingenieur en dat is alweer een klein jaartje geleden.

Die Aquatimer 2000 is echt heel erg mooi, ik zou het wel weten!!!
Alleen de witte, zwart/gele, of chrono??

thieuster Schreef:

IWC 3536 Ti met alle banden. Mooier is er niet. Ik
zou 'm zelf alleen met de velcro dragen!

Menno

Hier is er een te koop:
http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=3215
Best een mooie!:slight_smile:

Het merkje doet inderdaad wel wat met je. Echt heb ik ook een Marinemaster gehad. Als die niet zo hoog was, dan had ik m nog steeds gehad want qua afwerking en alles kunnen er maar weinig horloges tegen op. De Grand Seiko staat nog op een hoger niveau. Waar ik bij deze mee zit is dat ie maar 37mm groot is en een bandaanzet heeft van 18mm. Explorer I vind ik mooi maar die stalen band is net wat breder.

3536 vind ik mooi maar ook wel een beetje erg duur aan t worden. Voor dat geld koop ik liever een 3227.
Die bij Uyen had geloof ik wel enige geschiedenis. Lid van DZVL had m gekocht en uurwerk bleek echt goed vernaggeld te zijn. Uyen wist dit niet en heeft alles netjes opgelost maar uurwerk zal nooit echt perfect worden lijkt me. Denk dat ie daarom ook zo goedkoop was.

Time Cat Schreef:

Hoezo zou de afwerking van een GS beter zijn dan
een Ingenieur?

Leg ze maar eens naast elkaar. Naar een Grand Seiko kun je gerust met een 15x loupe kijken, je ziet gewoon geen oneffenheid. Niet op de rand van de wijzers, indexen. Bij ieder horloge wat ik heb gehad kun je wel iets ontdekken met een loupe.