Hulp bij zoektocht naar een nieuw horloge (budget max 3500 euro)

Tom Koerts Schreef:

Het merkje doet inderdaad wel wat met je. Echt heb
ik ook een Marinemaster gehad. Als die niet zo
hoog was, dan had ik m nog steeds gehad want qua
afwerking en alles kunnen er maar weinig horloges
tegen op. De Grand Seiko staat nog op een hoger
niveau. Waar ik bij deze mee zit is dat ie maar
37mm groot is en een bandaanzet heeft van 18mm.
Explorer I vind ik mooi maar die stalen band is
net wat breder.

3536 vind ik mooi maar ook wel een beetje erg duur
aan t worden. Voor dat geld koop ik liever een
3227.
Die bij Uyen had geloof ik wel enige geschiedenis.
Lid van DZVL had m gekocht en uurwerk bleek echt
goed vernaggeld te zijn. Uyen wist dit niet en
heeft alles netjes opgelost maar uurwerk zal nooit
echt perfect worden lijkt me. Denk dat ie daarom
ook zo goedkoop was.

De laatste zin is me niet geheel duidelijk,lijkt wat tegenstrijdig,als Uyen niet op de hoogte was,is het horloge daardoor niet zo goedkoop…
Btw,op die site staat nog een ingenieur,bij aanbiedingen in het titaan voor 3750,misschien interessant?
grtz Leetje

Ik bedoelde meer dat het horloge voor Uyen wellicht een beetje een problem child was en hij er ook zo snel mogelijk vanaf wilde. Net zoals ik nu klaar ben met mijn Ux ook al krijg ik een compleet nieuw horloge.
Maar dat is puur giswerk en moet ik eigenlijk niet doen. Titanium variant kan me niet echt bekoren. Wijzerplaat vind ik te glad. Gewone is 600 keer mooier.

Ik vind die 3227 ook mooi, maar zo grooooot. Als je nou voor een wat kleinere Ingenieur gaat, lijkt me dat 'n heel mooie oplossing.

(Toch gaat mijn hart stiekem uit naar een 3536Ti)

Menno

3521 is ook mooi maar weer gelijk 34mm

Ik denk dat we maar eens naar onze plaatselijke IWC-boer moeten om inspiratie op te doen! (tu)

Menno

Als je al zo veel dure klokken hebt he doe ik ook een voorstel, stuur het naar een goed doel, Kika of naar het leger des heils ofzo, en dan doe je een horloge om wat je al hebt en dan ga je een biertje drinken op het terras en dan bedenk je dat je het goed hebt gedaan, die 3500 kon niet beter terecht komen dan bij het goede doel.

Dit gaat voor iedereen met meer dan één horloge op.

Ondanks dat er vast betere bestedingen zijn dan geld uit te geven aan een tweede of zoveelste horloge, beschouwen sommige mensen hun horloge als hobby. Hobbies kosten nou eenmaal geld. De een heeft meer geld over voor zijn hobby dan de ander.

Eigenlijk vind ik het gewoon een rare opmerking, temeer omdat dit soort commentaar niet wordt gegeven bij een vraag over een horloge van bijvoorbeeld 500 euro.

Ik vind het helemaal geen rare stelling ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken, natuurlijk ook voor mezelf, toen ik mijn limited MeisterSinger niet kon verkopen dacht ik echt dat ik gek geworden was, het is maar een horloge hoe kan je je nou zo hechten aan een stuk je techniet aan een leren bandje, het enige wat ik er mee aan wil geven dat je ook wat anders kan doen met het geld, mensen helpen is ook leuk, verder zeg ik niks hij moet niks doen van mij en ik vind het ook niet raar dat ie een horloge er bij wil ik geef alleen aan dat er meer mogelijkheden zijn om het te besteden, ben ik nu meteen een gek dan?

Kans betaat ook dat ik de hobby los ga laten, maar dat is een trend die ik al bij meerdere leden hier heb gelezen, het lijkt er op dat voor mij de interesse verwatert, maar goed off topic gel.l

thieuster Schreef:

IWC 3536 Ti met alle banden. Mooier is er niet. Ik
zou 'm zelf alleen met de velcro dragen!

Menno

http://www.heusinkveld.com/iwc/3536Ti-Velcro.jpg
inderdaad prachtig!

@Tom Koerts

Mijn advies is als je dat geld wilt uitgeven aan één horloge neem de tijd
orienteer je goed .Ik heb dit voor een jaar terug ook gedaan ik zocht iets
tot 5k en 8 maanden terug zag ik een aanbieding van een klokje waar ik nog
niet aan gedacht had van10k voor5k en was gelijk verlieft op dit klokje
niet vanwege de aanbieding maar omdat ik hier nog niet naar gekeken had.
Was dus dubbel geluk.neem de tijd.

GR harb

Vreemde reactie.

Bosnialove Schreef:

Vreemde reactie.

vertel waarom ?

Bosnialove Schreef:

Vreemde reactie.

Vreemde reactie? Van jezelf bedoel je? De post van harb is de beste die ik in dit topic gelezen heb, dus bosnialove graag even een uitleg aub ben erg benieuwd.

MVG,
Patrick.

floris Schreef:

Als je al zo veel dure klokken hebt he doe ik ook
een voorstel, stuur het naar een goed doel, Kika
of naar het leger des heils ofzo, en dan doe je
een horloge om wat je al hebt en dan ga je een
biertje drinken op het terras en dan bedenk je dat
je het goed hebt gedaan, die 3500 kon niet beter
terecht komen dan bij het goede doel.

Mwa, ik geef al genoeg aan het goede doel maar ik steun liever de plaatselijke goede doelen waar niet alles aan overheadkosten opgaat.

Persoonlijk vind ik die Seiko GS bijzonder fraai en van uitzonderlijke kwaliteit. Nadeel is idd dat veel “leken” deze Seiko zullen beoordelen als een klok van max € 500, Maar je, je draagt hem natuurlijk voor jezelf en kan me voorstellen dat je met volle teugen kan genieten van een dergelijk technisch hoogstaand uurwerk en sublieme afwerking. Bovendien houd je nog wat geld in de knip.

Ik heb zelf een Milgaus GV gehad en moet zeggen dat die klok ook van een geweldige kwaliteit is en opvalt door zn eenvoud.

Misschien niet je smaak maar wat dacht je van een Breitling Navitimer?

Het hele topic gelezen hebbende:
Een Reverso
Een Zenith Port Royal
Een Blancpain (Leman) Aqualung of z’n broertje de Big Date.
(zie voor de laatste pb)

Ach, kan er niet wakker van liggen.

Aqua Lung staat ook zeker op de lijst maar volgens mij niet binnen busget te krijgen. Navitimer vind ik mooi maar is totaal niet waterdicht en vind t toch wel prettig als ik ermee onder de douche kan. En de stalen band vind ik net iets te blinkend. Op leer is ie overigens wel prachtig

Die reactie is voor Floris bedoeld. Ik heb het reactieoverzicht gewoon op standaard staan, waarschijnlijk zijn jullie daardoor in de war geraakt.

IWC pilot chrono ??

groet
Mark

Voor als je Seiko niet mooi vind staan op de wijzerplaat, uit dezelfde stal:
http://www.ninanet.net/watches/others09/Mediums/mspring.html