Hulp bij zoektocht naar 'eerste horloge'

Beste horlogeliefhebbers,

Om te beginnen alvast dank voor het lezen van dit lange stuk. Na een lange periode van flinke uitdagingen in al het moois dat leven heet wil ik mezelf vooral als aandenken aan die tijd een horloge cadeau geven. Misschien goed om wat platte punten op te sommen:

Pols: klein, ongeveer 18 cm
Budget: 1500
Type: duiker
Stijl: ingetogen chique

Ik heb een Longines Hydroconcquest bekeken maar vond die eerlijk gezegd niet kwalitatief hoogwaardig aanvoelen, hij oogt ook wat saai. Tag Heuer Aquaracer vind ik ook niet mooi. Seiko vind ik qua merk hoogwaardig en ingetogen erg mooi, maar vind de modellen in die prijsrange te log ogen op mijn kleine polsen. Sinn en Squale heb ik ook naar gekeken maar kon niet 1 2 3 een model vinden die mijn hart kon stelen.

Nu wordt het ingewikkeld; de Oris Aquis vind ik er fantastisch uitzien, helemaal mijn smaak. Maar met 43,5 mm ook wel wat groot voor mijn polsen. Het oudere model heb ik gepast en dat was bijna liefde op het eerste gezicht, vanwege de integrated lugs valt ie kleiner, maar nog wel ietwat hoog op mijn pols. Maar de robuustheid en het gevoel van kwaliteit was echt top.

Afgelopen weekend heb ik de 2017 versie geprobeerd (die eigenlijk net iets mooier is afgewerkt), maar dat wow gevoel was op een of andere manier een stuk minder, ook door de dunnere band waardoor de kast groter leek en ook groter op mijn pols (volgens mij is ie ook een paar mm groter).

Ik ben ook een moeilijke klant, het gevoel moet kloppen maar ook de deal (helaas analist van beroep en in hart en nieren). Ik neig er bijna naar om te denken dat het budget wat omhoog moet om iets te vinden wat echt klopt. De Aquis staat nog op de lijst, maar ik zou wat meer opties willen proberen.

Jullie tips of ervaringen met aankopen of dragen van vergelijkbare horloges zou me enorm helpen in deze zoektocht naar dit speciale horloge. Alvast dank voor de tips en het geduld om door deze tekst te ploegen.

Gr

10 likes

Dat is groot en een stuk boven gemiddeld. :sweat_smile:

Heb je een tweedehands Breitling of Omega ook al overwogen?

2 likes

Tweedehands Seamaster! Of misschien een tweedehands tudor

Oris Aquis 39,5 mm

Klaar :+1:

3 likes

19 was wat enthousiast, is meer 18. Bij de pols is het beter om bij de meting naar beneden af te ronden hehe.

De meeste Breitling modellen vind ik te aanwezig. Omega zou zeker kunnen maar omdat die normaal gesproken niet in mijn prijsrange zit weinig informatie over verzameld, heb dus ook geen idee waar ik op zou moeten letten bij het kopen.

Heb je wel eens een Megir overwogen?

4 likes

Ik zou doorsparen voor een zwarte of blauwe Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial.
Deze zijn echt boven je budget dat realiseer ik mij maar vind ze zo cool en het is mijn persoonlijke favoriet vandaar! :slight_smile:

De blauwe variant vind ik het mooiste maar als 1-piece start collectie zou ik in jouw geval voor zwart gaan.
(het wachten is hier op een gevulde spaarpot! :grimacing:)

8 likes

Een tudor BB voldoet denk ik aan alle eisen. Die is alleen ook wat duurder.

1 like

Dan houdt TS nog 1430 euro over voor iets anders leuks…ohnee…1485! :face_with_hand_over_mouth::see_no_evil:

3 likes

Wwwatches.nl heeft de zwarte nieuw voor 2880,-. Een mooie deal.

1 like

Dacht dat de budget 1500 was .

2650,- bij een gerenommeerde grijze dealer in London incl. verzendkosten… :sunglasses:
Zover is het hier echter nog niet…misschien kan TS nog wat meer fondsen bij elkaar schrapen!

1 like

Precies mijn gedachte toen deze werd gelanceerd. Voor mijn gevoel heb ik dunne polsen, met een mooi stuk bot waar ie of net voor of achter moet vallen. Ik ben wel 1.91 dus bij kleinere horloges staat het ingezoomd op mijn pols prima, maar in het totaalbeeld een beetje klein.

1 like

Die is echt heel gaaf!

Dank voor de tips @Jaroen @Pablo1971. Het budget is bepaald op basis van wat ik aan mezelf kan uitleggen qua uitgave aan een horloge. In het potje zit nog wat rek, nu maken jullie de keuze wel heel ingewikkeld met het aanboren van een prachtige categorie horloges :sweat_smile:

Ik hoop toch wel verliefd te kunnen worden op iets onder de 2K.

1 like

Dan maar wachten op de 41mm :smile::+1:

1 like

How ā€˜bout this?

Duiker :heavy_check_mark:
Ingetogen chic :heavy_check_mark:
Een nette 40 mm :heavy_check_mark:
Binnen budget :heavy_check_mark:

20 likes

Christopher Wart C60 Trident Pro 600 in de 38 mm versie:

3 likes

Met 12,5mm is de aquis nog best dun in verhouding tot veel andere duikers dus misschien dat een duiker het niet helemaal voor je is?

Heb ik ook naar gekeken, op de een of andere manier heb ik hier een beetje fashion horloge gevoel bij.

Misschien moet ik er aan wennen of is m’n beeld ā€˜verpest’ door de submariners die ik vaak tegenkom bij zakenrelaties. Heb goede hoop om een duiker met bracelet te vinden :slight_smile:

1 like