Mijn verwachting is dat de oude modellen voorlopig nog wel via het grijze circuit beschikbaar blijven en voorlopig wat betreft prijs niet veel gaan dalen of stijgen.
(Verder zijn er zoveel van in omloop dat je niet meteen tijdsdruk hoeft te voelen om perse nu toe te slaan.)
Tjah…dat prijsverschil; ik kwam daar in ieder geval bij de aanschaf van mijn Speedy niet uit; het verschil bleef -ik kan overigens goed onderhandelen vind ik zelf- tegroot om te verantwoorden net als bij jou.
(Het is natuurlijk ook geen eerlijke competitie en vergelijking: een echte -zwaar bewaakte- winkel runnen v.s. horloges grijs doorverkopen via Chrono24 zonder personeels-, verzekering, huur en beveiligingskosten.)
Ik zou in jouw schoenen gewoon snoeihard (maar opgewerkt) onderhandelen…in het slechtste geval koop je de SMP gewoon via Chrono24 bij een goed aangeschreven grijze dealer!
(daarna kun je altijd die juwelier nog vragen om het bandje op de juiste maat te maken; dat lukt je namelijk zelf niet…hebben zij ook weer €20 verdient! )
1500 euro budget voor je eerste horloge en je vraagt hier om hulp is apart maar goed. Ik zou lekker wat juweliers langsgaan en niet van achter de pc kopen. Kijk, voel en draag… En koop dan waarbij jouw hart harder gaat kloppen en niet wat mede HFers mooi vinden… Heb je geen directe klik of is er twijfel dan lekker laten liggen en effe terrasje pakken en hoppa naar de volgende.
Maar de Sealander, CW, Stowa… Allemaal leuke merken voor onder je budget. Afschrijving ben ik nooit bang voor geweest, want 9 van de 10 keer koop ik dingen die ik wil houden.
ik waardeer de effort van @Fate_Amenable_To_Change heel erg, en vind de foto’s die hij post stuk voor stuk er fantastisch uit zien. Wel heel jammer dat veel van deze modellen niet bij de gemiddelde horlogeboer liggen, dus lastig passen ook.
Weer een mini update, na erg goed geholpen te zijn bij o.a Van Willegen:
Mijn eerste liefde, de Aquis lijkt af te vallen. De nieuwe versie vind ik verfijnder in de details dan de oude, maar mede door de minder dikke en smaller wordende band is het contrast met de kast groter en lijkt de kast nog groter op mijn kleine polsjes.
De 65 diver heb ik voor het eerst gepast, da’s ook nog een goede outsider. Prachtig horloge, met zijn vintage stijl als daily wel lastiger denk ik.
De SMPc blijft nog bovenaan, weer eens gepast en nog steeds het wow effect. Ook een Aqua Terra gepast, poah ik heb binnen al 20 tinten blauw ontdekt op de dial. Die is wel een klap duurder en een beetje te gekleed als daily voor mijn smaak. Nog steeds jammer dat er niet veel juweliers zijn waar je merken zoals Squale kunt proeven.
Het was HF die me bij de SMPc bracht, als er andere duikers zijn die ik dan zou moeten proberen, dat hoor ik natuurlijk graag!
There. Fixed that for you. “te gekleed” voor dagelijks gebruik bestaat natuurlijk helemaal niet.
Zo is de aquaterra leuker dan de SMPc, de Conquest leuker dan de Hydroconquest, de OP / DJ beter dan de sub, de Ranger / Oyster Prince beter dan de BB, en ik kan doorgaan.
Duikhorloges zijn eigenlijk kudt met peren en een teloorgang van de tijd dat heeren nog wisten wat stijl was, terwijl beschaafdere explorers gewoon de shizzle zijn.
Is de Panova Blau van Mühle Glashütte niks voor je? Leuk Duits merk, geen cliché, valt rond het budget, en ze hebben hele coole modificaties en decoraties op hun uurwerken.