Mijn vader gaat binnenkort met pensioen. Om de gelegenheid te vieren wil ik graag een horloge voor hem kopen. Hij gruwelt van mijn Rolex explorer, Tudor GMT, Seiko 5 en Longines Zulu time 39mm. Oftewel ik zoek een dress Watch onder de 500 euro. Ik kom zelf niet veel verder dan frederique constant. Iemand nog goede suggesties?
Seiko Presage, of zelfs de SARB.
Best een goed idee met lederen band inderdaad thanks.
Is de Timex Marlin wat? Geloof ook in verschillende maten en met verschillende soorten uurwerken te koop
Dat is dus het probleem zijn smaak is lastig. Ik zou zeggen dat een explorer ook iemand zou aanspreken die van simpel houdt maar blijkbaar niet. Dit is wel een mooie optie!
In elk geval kom je dan op quartz uit maar dat is prima volgens mij. Tissot? Classic Dream b.v. of PR100 op leer…
Tissot Le Locle is mischien iets: https://www.tissotwatches.com/nl-nl/men/main-collections/tissot-le-locle.html
Ja een goede optie nooit geweten dat dit bestond binnen het timex assortiment
Quartz is prima denk ik
Ik denk dat een Tank achtige niets voor hem is
Als je een horloge met datum koopt let er dan op dat het datum venster redelijk groot is, anders kan hij de datum alleen met een leesbril aflezen. Ik ben 60, spreek uit ervaring
Nog een dingetje, 500 euro … ik weet dat het voor velen een hoop geld is maar je zegt zelf : “Rolex explorer, Tudor GMT, Seiko 5 en Longines Zulu time 39mm” te hebben … Koop dan een mooie vintage Omega seamaster a 800 euro … stijl en pure klasse.
Max Bill Quartz. Een ontwerp van de bekende gelijknamige horlogeontwerper. Uit de hoek van het functionalisme. Less is more
Dan ga je wel richting FC inderdaad. Niks mis mee natuurlijk (zeg ik als FC bezitter).
Uiteraard, dat is gewoon een fashion watch met een shit uurwerk erin. Maar als hij dit model geweldig vind zou ik daar niet teveel van afwijken om hem niet teleur te stellen. Je wilt toch dat hij er veel jaren plezier van gaat hebben.